Na nejvýznamnějším čínském autosalonu vystavuje letos společnost Škoda Auto deset exponátů ze tří modelových řad, včetně novinky pro tamní trh, nové Fabie.
Atmosféra pekingského autosalonu vytváří důstojné prostředí pro představení modelů značky Škoda a zejména hlavní novinky na čínském trhu – modelu Fabia. Představením evropských modelů přibližuje Škoda Auto čínské odborné veřejnosti svůj technický potenciál (Octavia RS a Scout) a ekologický přístup (Fabia GreenLine). Modelová řada Fabia, která je hlavním magnetem expozice, se představuje v obou karosářských variantách. Vedle hatchbacku s atraktivní bílou střechou lze shlédnout také ekologickou variantu Fabia GreenLine, jejíž kombinované emise CO2 dosahují pouhých 109 g na km. V řadě Octavia mohou návštěvníci nalézt jak evropské modely, tak i vozy Octavia Mingrui, které se na domácím čínském trhu velmi dobře etablovaly. Evropské modely zastupují sportovní verze RS a Octavia Scout. Domácí produkce je zastoupena vozy Octavia Mingrui, jejichž kvalita a bezpečnost byla oceněna ziskem pěti hvězdiček v C-NCAP a titulem Car of 2008 uděleným China Auto Pictorial. Uvedení vozu Octavia Mingrui se pro značku Škoda stalo důležitým milníkem v její novodobé historii a dokládá význam, který má čínský trh pro českou automobilku s více než stoletou tradicí. V prvních třech měsících roku 2008 jich bylo prodáno 16 212. Od uvedení na trh v červnu 2007 si Octavia Mingrui našla více než 43 000 zákazníků. Ještě letos začne Škoda Auto dodávat čínským zákazníkům vozy modelové řady Fabia a následně představí každý další rok jeden nový model. Cílem je nabízet širokou paletu vozů Škoda – od kompaktních modelů Fabia až po reprezentativní Superb.
V uplynulém roce Škoda Auto rekordně navýšila prodeje a kontinuálně expandovala na nové trhy. V závěru roku vstoupila v pořadí na již 100. světový trh, kterým je Austrálie. Dynamický rozvoj tak značka zažívá nejen v ekonomické rovině na úrovni rekordních tržeb a produkce, ale také v geografické rovině. V současné době jsou výrobní a montážní závody Škoda Auto rozmístěny po celém světě od ČR přes Rusko, Indii, Čínu, Kazachstán, Bosnu a Hercegovinu až po Ukrajinu. Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.