Při vývoji pneumatik prémiové značky Continental pro osobní a leh-ké nákladní vozy se společnost Continental jednoznačně zaměřuje na vlastnosti týkající se bezpečnosti. Z nich je bez pochyby nejdůležitější brzdný výkon na nejkritičtějším povrchu,
tedy na mokré vozovce, která je přitom řidiči často podceňována. Ze závěrů více než 100 testů pneumatik provedených předními mezinárodními odbornými institucemi v letech 2006 a 2007 vyplývá, že letní a zimní pneumatiky prémiové značky Continental mají skvělé brzdné vlastnosti na mokrém povrchu. V této oblasti pneumatiky Continental značně převyšují pláště ostatních špičkových výrobců.
"Váhové ohodnocení 40%, které většina těchto odborných institucí připisuje vlastnostem na mokru, odráží skutečnost, jak jsou pro řidiče právě tyto vlastnosti důležité. Chceme nabídnout našim zákazníkům především bezpečnost. Tyto výsledky podtrhují naši kvalitu a důležitost našeho závazku zvýšit bezpečnost na silnicích," vysvětluje Ralf Hoffmann, manažer značky Continental. Na konci minulého roku podepsala společnost Continental AG Evrop-skou chartu bezpečnosti silničního provozu, která má za cíl snížit do roku 2010 nehodovost na silnicích v Evropě na polovinu.
Zkouška brzdné dráhy, kterou provedla společnost TÜV Süd Automotive (zpráva č. 76225118), opět potvrdila vynikající brzdné vlastnosti letních pneumatik ContiPremiumContact 2. Tato nezávislá společnost testovala pneumatiky vyrobené společností Continental spolu s pneumatikami od šesti konkurenčních firem včetně známých špičkových výrobců v rozměru 205/55 R 16 H. Všechny výrobky byly společností TÜV zakoupeny u specializovaných prodejců pneumatik. Společnost TÜV měřila brzdnou dráhu na suché a mokré vozovce. Všechna měření byla porovnávána při rychlosti 80 km/h na mokré vozovce a při 100 km/h na suché. Celkově testované vozidlo s pneumatikami ContiPremiumContact 2 brzdilo na suchém i mokrém asfaltu lépe než na pneumatikách od všech ostatních konkurenčních značek. Rozdíl mezi pneumatikami Continental a průměrnými pneumatikami z testovacího okruhu byl patrný: pneumatiky Continental brzdily o 5,3 % lépe na suché vozovce a zhruba o 7 % lépe na vozovce mokré. Mezi pneumatikami Continental a pneumatikami z čínského dovozu, které dopadly nejhůře, činil rozdíl v brzdné dráze na mokré vozovce více než 20 %, což odpovídá vzdálenosti přes deset metrů.
Společnost TÜV Süd Automotive k provedení daného testu použila Golf V 2.0 TDI s aktivovaným ABS. Test byl sledován pomocí GPS a referenční pneumatika byla hodnocena jako 100%. Výrobky společnosti Continental splňují také kvalitativní požadavky automobilového průmyslu na nejvyšší úrovni. Od roku 2003 je Continental jedničkou v první výbavě nových automobilů v Evropě, svůj tržní podíl na poli první výbavy postupně zvýšil až na současných více než 30 %.
Připomínky Manfreda Wennemera, generálního ředitele společnosti Continental; Dr. Karla-Thomase Neumanna, člena představenstva, mimo jiné odpovědného za divizi Chassis & Safety; Michaela Ramstettera, šéfredaktora časopisu ADAC Motorwelt (ADAC Motor World) a Dr. Burkharda Wiese, ředitele vývoje pneumatik pro osobní a lehké užitkové automobily ve společnosti Continental, o významu brzdných vlastností můžete najít on-line na webových stránkách www.bester-im-bremsen.de.
S obratem plánovaným pro rok 2008 na více než 26,4 miliard EUR představuje společnost Continental jednoho z pěti předních světových dodavatelů pro automobilový průmysl. Jako dodavatel pneumatik, brzdných systému, systémů a součástí pro pohonné ústrojí a šasi, přístrojové techniky, automobilové elektroniky a technických elastomerů, přispívá Continental ke zvýšení jízdní bezpečnosti a také k ochraně globálního klimatu. Společnost v současné době zaměstnává přibližně 150 000 zaměstnanců na téměř 200 místech v 36 zemích.
Continental je oficiálním partnerem UEFA EURO 2008 TM, které se bude konat v červnu 2008 v Rakousku a ve Švýcarsku. Další informace najdete na adresách www.ContiSoccerWorld.com , www.contifanworld.com a www.conti-online.com. Zdroj: Tisková zpráva Barum Continental spol. s r. o.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?