Při vývoji pneumatik prémiové značky Continental pro osobní a leh-ké nákladní vozy se společnost Continental jednoznačně zaměřuje na vlastnosti týkající se bezpečnosti. Z nich je bez pochyby nejdůležitější brzdný výkon na nejkritičtějším povrchu,
tedy na mokré vozovce, která je přitom řidiči často podceňována. Ze závěrů více než 100 testů pneumatik provedených předními mezinárodními odbornými institucemi v letech 2006 a 2007 vyplývá, že letní a zimní pneumatiky prémiové značky Continental mají skvělé brzdné vlastnosti na mokrém povrchu. V této oblasti pneumatiky Continental značně převyšují pláště ostatních špičkových výrobců.
"Váhové ohodnocení 40%, které většina těchto odborných institucí připisuje vlastnostem na mokru, odráží skutečnost, jak jsou pro řidiče právě tyto vlastnosti důležité. Chceme nabídnout našim zákazníkům především bezpečnost. Tyto výsledky podtrhují naši kvalitu a důležitost našeho závazku zvýšit bezpečnost na silnicích," vysvětluje Ralf Hoffmann, manažer značky Continental. Na konci minulého roku podepsala společnost Continental AG Evrop-skou chartu bezpečnosti silničního provozu, která má za cíl snížit do roku 2010 nehodovost na silnicích v Evropě na polovinu.
Zkouška brzdné dráhy, kterou provedla společnost TÜV Süd Automotive (zpráva č. 76225118), opět potvrdila vynikající brzdné vlastnosti letních pneumatik ContiPremiumContact 2. Tato nezávislá společnost testovala pneumatiky vyrobené společností Continental spolu s pneumatikami od šesti konkurenčních firem včetně známých špičkových výrobců v rozměru 205/55 R 16 H. Všechny výrobky byly společností TÜV zakoupeny u specializovaných prodejců pneumatik. Společnost TÜV měřila brzdnou dráhu na suché a mokré vozovce. Všechna měření byla porovnávána při rychlosti 80 km/h na mokré vozovce a při 100 km/h na suché. Celkově testované vozidlo s pneumatikami ContiPremiumContact 2 brzdilo na suchém i mokrém asfaltu lépe než na pneumatikách od všech ostatních konkurenčních značek. Rozdíl mezi pneumatikami Continental a průměrnými pneumatikami z testovacího okruhu byl patrný: pneumatiky Continental brzdily o 5,3 % lépe na suché vozovce a zhruba o 7 % lépe na vozovce mokré. Mezi pneumatikami Continental a pneumatikami z čínského dovozu, které dopadly nejhůře, činil rozdíl v brzdné dráze na mokré vozovce více než 20 %, což odpovídá vzdálenosti přes deset metrů.
Společnost TÜV Süd Automotive k provedení daného testu použila Golf V 2.0 TDI s aktivovaným ABS. Test byl sledován pomocí GPS a referenční pneumatika byla hodnocena jako 100%. Výrobky společnosti Continental splňují také kvalitativní požadavky automobilového průmyslu na nejvyšší úrovni. Od roku 2003 je Continental jedničkou v první výbavě nových automobilů v Evropě, svůj tržní podíl na poli první výbavy postupně zvýšil až na současných více než 30 %.
Připomínky Manfreda Wennemera, generálního ředitele společnosti Continental; Dr. Karla-Thomase Neumanna, člena představenstva, mimo jiné odpovědného za divizi Chassis & Safety; Michaela Ramstettera, šéfredaktora časopisu ADAC Motorwelt (ADAC Motor World) a Dr. Burkharda Wiese, ředitele vývoje pneumatik pro osobní a lehké užitkové automobily ve společnosti Continental, o významu brzdných vlastností můžete najít on-line na webových stránkách www.bester-im-bremsen.de.
S obratem plánovaným pro rok 2008 na více než 26,4 miliard EUR představuje společnost Continental jednoho z pěti předních světových dodavatelů pro automobilový průmysl. Jako dodavatel pneumatik, brzdných systému, systémů a součástí pro pohonné ústrojí a šasi, přístrojové techniky, automobilové elektroniky a technických elastomerů, přispívá Continental ke zvýšení jízdní bezpečnosti a také k ochraně globálního klimatu. Společnost v současné době zaměstnává přibližně 150 000 zaměstnanců na téměř 200 místech v 36 zemích.
Continental je oficiálním partnerem UEFA EURO 2008 TM, které se bude konat v červnu 2008 v Rakousku a ve Švýcarsku. Další informace najdete na adresách www.ContiSoccerWorld.com , www.contifanworld.com a www.conti-online.com. Zdroj: Tisková zpráva Barum Continental spol. s r. o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.