Už přes dvacet let tráví dvojnásobný mistr světa Michal Prokop s železnou pravidelností hodiny a hodiny týdně na bikrosovém nebo horském kole. Za poslední desetiletí díky svému talentu a píli dokázal posbírat úctyhodnou kolekci ocenění a medailí v národních,
evropských i celosvětových kláních. Značka SEAT je již pátým rokem u toho jako jeden z hlavních partnerů.
Letošní sezona bude mít zvláštní atmosféru. Rok 2008 je totiž rokem olympijským. Poprvé se mezi olympijskými disciplínami v Pekingu objeví vedle tradičních sportů také velmi mladé odvětví cyklistiky - bikros.
"Premiéra bikrosu na Olympiádě je můj dlouhodobý cíl, ale nejdůležitější bude se tam vůbec dostat," říká Michal Prokop, v roce 2006 druhý ve světovém poháru UCI BMX Supercross.
"Podle současného systému se nenominují jednotlivci, ale země. To znamená, že tři nejlepší jezdci dané země bodují do žebříčku národů a teprve na základě postavení v něm může národní federace nominovat určitý počet závodníků. Body se dají vyjet na mistrovství světa, ve Světovém poháru a v kontinentálních šampionátech. Zatím za ČR boduji převážně jen já. České republice patří v aktuálním žebříčku mužů desáté místo. Při současné situaci tak budeme muset být nejspíše rádi za jediné místo a je jen na komisi BMX a prezídiu ČSC, kým ho nakonec obsadí. Můj cíl je ale jasný: vyjet tolik bodů, abych se na OH nominoval a z Pekingu přivézt nějakou placku!"
Plnohodnotným a spolehlivým členem Prokopova týmu je opět vůz značky SEAT. Na cestách za medailemi z nejprestižnějších závodů najezdí Prokop po celém světě ročně až padesát tisíc kilometrů a díky spolupráci se značkou SEAT může cestovat v pohodlném a prostorném MPV SEAT Alhambra. Dynamický vůz vyhovuje závodníkovu založení i jeho praktickým potřebám: "Už mám čtvrtou a pro moje cestování po celé Evropě je tohle auto ideální. Prostorné, pohodlné i rychlé, když je třeba," říká Michal Prokop o své Alhambře. "Srovnám do ní v pohodě několik kol i veškerý materiál," pochvaluje si Prokop.
"Měl jsem možnost postupně vyzkoušet snad všechny modely SEAT a vždycky jsem v nich našel přesně to, co jsem očekával. Jsem závodník, takže svým charakterem je mi asi nejblíže sportovně laděný SEAT Leon, ale závodění znamená také neustálé převážení nějakého materiálu a cestování na trénink či za sponzory i mimo hlavní sezonu a v tom jsem se už několikrát mohl spolehnout na Toledo. Skvělou zkušeností je i svezení s dobrodružnou Alteou Freetrack, která má mnoho společného s mým životním stylem, vypadá robustně a nebojí se do terénu. Dovnitř se přitom vejde skoro tolik věcí jako do mé Alhambry"
Michalova letošní sezona má svůj vrchol na letní olympiádě v Číně, ale program tohoto závodníka je nabitý i během celého roku. K nejdůležitějším podnikům, kterých se Michal Prokop účastní, patří seriál závodů Mistrovství Evropy v BMX, Světový pohár UCI BMX Supercross, několik závodů Světového poháru ve fourcrossu a pochopitelně také mistrovství světa 4X, kde bude bojovat o již třetí zlato. V Číně se Michal objeví nejen v srpnu během olypiády, ale také na konci května na Mistrovství světa.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.