Evropský Ford získal v březnu na 19 nejdůležitějších evropských trzích podíl 9,9 %, když zde prodal celkem 187 400 vozů. Stal se tak nejúspěšnějším výrobcem automobilů v regionu. Po započítání výsledků z Ruska, Turecka a třiceti menších trhů, na nichž Ford of Europe působí,
činí celkový počet prodaných vozů dokonce 221 100. - Na 19 klíčových trzích Evropy náleží Fordu podíl 9,9 % - V březnu prodal Ford na těchto 19 trzích celkem 187 400 automobilů - Nejprodávanějším modelem byla opět Fiesta
Na 19 hlavních trzích Evropy byl v březnu největší zájem o model Ford Fiesta (46 800 vozů), v těsném závěsu se držel Focus (44 600 automobilů). Znamenitě si vedlo rovněž Mondeo s 18 700 prodanými kusy.
Nadále velmi silná poptávka po užitkových vozech Ford vyústila v 34 700 prodaných automobilů, z čehož 23 100 připadlo na populární Transit. Za celé první čtvrtletí 2008 prodal evropský Ford celkem 77 400 užitkových automobilů, z toho 51 000 Transitů.
"Přestože evropský automobilový trh v březnu oslaboval, uzavřeli jsme první kvartál s meziročním nárůstem. Naše modely nepřestávají sbírat kladné ohlasy jak ze strany tisku, tak u veřejnosti, což nám dává skvělou výchozí pozici pro následující období," komentoval příznivé výsledky Ingvar Sviggum, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.
Dobře si Ford vede i v ČR - za první čtvrtletí tu prodal celkem 3 393 nových automobilů, tedy o 436 (téměř 15 %) více než vloni.
Zdroj: Tisková zpráva FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?