Evropský Ford získal v březnu na 19 nejdůležitějších evropských trzích podíl 9,9 %, když zde prodal celkem 187 400 vozů. Stal se tak nejúspěšnějším výrobcem automobilů v regionu. Po započítání výsledků z Ruska, Turecka a třiceti menších trhů, na nichž Ford of Europe působí,
činí celkový počet prodaných vozů dokonce 221 100. - Na 19 klíčových trzích Evropy náleží Fordu podíl 9,9 % - V březnu prodal Ford na těchto 19 trzích celkem 187 400 automobilů - Nejprodávanějším modelem byla opět Fiesta
Na 19 hlavních trzích Evropy byl v březnu největší zájem o model Ford Fiesta (46 800 vozů), v těsném závěsu se držel Focus (44 600 automobilů). Znamenitě si vedlo rovněž Mondeo s 18 700 prodanými kusy.
Nadále velmi silná poptávka po užitkových vozech Ford vyústila v 34 700 prodaných automobilů, z čehož 23 100 připadlo na populární Transit. Za celé první čtvrtletí 2008 prodal evropský Ford celkem 77 400 užitkových automobilů, z toho 51 000 Transitů.
"Přestože evropský automobilový trh v březnu oslaboval, uzavřeli jsme první kvartál s meziročním nárůstem. Naše modely nepřestávají sbírat kladné ohlasy jak ze strany tisku, tak u veřejnosti, což nám dává skvělou výchozí pozici pro následující období," komentoval příznivé výsledky Ingvar Sviggum, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.
Dobře si Ford vede i v ČR - za první čtvrtletí tu prodal celkem 3 393 nových automobilů, tedy o 436 (téměř 15 %) více než vloni.
Zdroj: Tisková zpráva FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.