Evropský Ford získal v březnu na 19 nejdůležitějších evropských trzích podíl 9,9 %, když zde prodal celkem 187 400 vozů. Stal se tak nejúspěšnějším výrobcem automobilů v regionu. Po započítání výsledků z Ruska, Turecka a třiceti menších trhů, na nichž Ford of Europe působí,
činí celkový počet prodaných vozů dokonce 221 100. - Na 19 klíčových trzích Evropy náleží Fordu podíl 9,9 % - V březnu prodal Ford na těchto 19 trzích celkem 187 400 automobilů - Nejprodávanějším modelem byla opět Fiesta
Na 19 hlavních trzích Evropy byl v březnu největší zájem o model Ford Fiesta (46 800 vozů), v těsném závěsu se držel Focus (44 600 automobilů). Znamenitě si vedlo rovněž Mondeo s 18 700 prodanými kusy.
Nadále velmi silná poptávka po užitkových vozech Ford vyústila v 34 700 prodaných automobilů, z čehož 23 100 připadlo na populární Transit. Za celé první čtvrtletí 2008 prodal evropský Ford celkem 77 400 užitkových automobilů, z toho 51 000 Transitů.
"Přestože evropský automobilový trh v březnu oslaboval, uzavřeli jsme první kvartál s meziročním nárůstem. Naše modely nepřestávají sbírat kladné ohlasy jak ze strany tisku, tak u veřejnosti, což nám dává skvělou výchozí pozici pro následující období," komentoval příznivé výsledky Ingvar Sviggum, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.
Dobře si Ford vede i v ČR - za první čtvrtletí tu prodal celkem 3 393 nových automobilů, tedy o 436 (téměř 15 %) více než vloni.
Zdroj: Tisková zpráva FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.