Vozy Mitsubishi Colt a Mitsubishi Space Star zvítězily ve svých kategoriích ve statistikách spolehlivosti ADAC, které byly právě zveřejněny. To znamená, že šestá generace vozu Colt, která je na německém trhu od roku 2004, pokračuje ve stopách svých úspěšných předchůdců:
modelů Colt předchozích generací. Od roku 1982 získaly vozy Colt nejlepší hodnocení ve své kategorii již sedmkrát.
Mitsubishi Colt, který v konkurenci 26 vozů jiných značek zvítězil ve své kategorii ve statistikách spolehlivosti ADAC 2008, je nejprodávanějším modelem Mitsubishi v Německu. Od června roku 2004, kdy byl na německý trh uveden stávající model, bylo registrováno 70 000 vozů Colt. Úspěšný příběh modelu Colt se začal psát s uvedením pětidveřové verze. Tento model byl také oceněn „Zlatým volantem“, který mu udělil německý deník “Bild am Sonntag” v listopadu 2004. Od března 2005 se pak začala prodávat třídveřová verze, která je k dispozici i ve sportovním provedení s motorem 1,5i turbo o výkonu 150 k. A modelovou řadu v květnu 2006 završilo Coupe-Cabriolet. Nejprodávanější je v Německu pětidveřové provedení s vysoce variabilním interiérem a motorem 1,3i o výkonu 95 k.
Mitsubishi Space Star obsadil první místo v kategorii „malých vanů“ v rámci statistik spolehlivosti ADAC. Do hodnocení v jeho ranku bylo zařazeno celkově 13 vozů od různých výrobců. S délkou 4,03 m, vyšší pozicí sezení, nadmíru variabilním interiérem a výjimečnou prostorností se Space Star stal rychle velice populárním kompaktním vozem. V letech 1999 až 2005 bylo v Německu těchto vozů registrováno kolem 70 tis. kusů. Stejně jako současný Colt **, se i Space Star vyráběl v holandské továrně “NedCar“ v Bornu. Thomas Kursch, Managing Director Mitsubishi Motors Deutschland GmbH, k výsledkům uvedl: „Jsme nesmírně potěšeni výsledky statistik spolehlivosti ADAC, kteréžto jasně demonstrují vysoký standard kvality, který Mitsubishi Motors přenáší i do výroby v Evropě.“
Výsledky statistiky spolehlivosti ADAC 2008 vzešly z hodnocení 92 modelových řad od různých výrobců. Jednalo se o vozy registrované v období 2002 až 2007 a základem pro hodnocení bylo celkem 2,5 milionu zásahů u porouchaných vozů. Modely zařazené do hodnocení musely být vyráběné na stejném principu bez modifikací po dobu nejméně 3 let a musely dosáhnout minimálního počtu registrovaných vozů 10 000 kusů za jeden rok.
* Mitsubishi Colt se stal vítězem statistiky spolehlivosti ADAC v letech: 1982, 1983, 1987-1990, 1999 **Colt CZ3, CZT a Colt 5-dveřové provedení jsou vyráběny v továrně NedCar v holandském Bornu, Colt CZC Cabriolet se vyrábí v továrně Pininfarina v Itálii
Zdroj: Tisková zpráva M Motors CZ s.r.o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.