Subaru posiluje svazky s Toyotou a Daihatsu

Jan Fiala, 16. dubna 2008, 19:15 Google+

Společnost Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce vozů Subaru, dnes oznámila zavedení nových obchodních modelů, které plánuje používat. V rámci nové obchodní spolupráce s firmou Toyota Motor Corporation (TMC) a Daihatsu Motor Co., Ltd. (Daihatsu), která byla dnes oznámena,

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Subaru

Subaru | foto: Subaru ČR

Sdílejte článek

se FHI chystá vybudovat nový montážní závod pro výrobu automobilů ve městě Oizumi-machi, které leží v japonské prefektuře Gunma. FHI dále provede restrukturalizaci svých výrobních činností a přebuduje prodejní síť vozů Subaru na japonském trhu.

FHI dále uvedla, že ve spolupráci s TMC společně vyvine kompaktní sportovní vůz s pohonem zadních kol. Nový vůz se má vyrábět ve zcela novém závodu FHI, který bude vybudován nedaleko stávajícího závodu ve městě Oizumi v prefektuře Gunma, kde se v současnosti vyrábí motory a převodovky Subaru. Výroba v novém závodu by měla být zahájena koncem roku 2011. Podrobnosti tohoto projektu, jako např. výše investic, výrobní kapacita a vyráběné modely vedle společně vyvinutého sportovního vozu budou teprve upřesněny poté, co proběhnou další jednání s TMC.

Zaměstnanci hlavního závodu Gunma (Ota-City, prefektura Gunma) budou postupně převedeni do nového závodu po zahájení výroby dalších modelů. Výrobní funkce hlavního závodu Gunma se v budoucnu konsolidují v rámci nového závodu v souladu s načasováním dodávek minivozů Daihatsu poskytovaných společnosti FHI formou dodávek OEM.

Projekt restrukturalizace umožní FHI zaměřit svůj vývoj a výrobu na základní technologie Subaru i své vlastní produkty, a tak ještě intenzivněji prosazovat vizi „nabízet jedinečnou zkušenost s vozy Subaru pro řidiče i cestující“, která je hlavní střednědobou prioritou této značky.

FHI bude nadále posilovat princip „zákazník na prvním místě“, který je rovněž prioritou v rámci střednědobého plánu. FHI kromě toho znovu přezkoumá strukturu odbytu značky Subaru na japonském trhu s cílem okamžitě zavést nový prodejní systém, který bude reagovat na nové výrobní portfolio Subaru v rámci širší obchodní spolupráce s ostatními značkami. Změna konkrétně zahrnuje reorganizaci přidružených firem FHI zabývajících se prodejem vozů, kdy se založí holdingová společnost působící v několika správních obvodech, počínaje japonskými obvody Kinki a Kyusyu v říjnu tohoto roku. Celkem bude konsolidováno 46 obchodních zastoupení Subaru, včetně 12 nezávislých dealerů, jejichž počet během fiskálního roku 2010 (ten končí v březnu 2010) poklesne na polovinu. FHI přezkoumá i vývoj dealerů značky Subaru.

V rámci uvedeného plánu pak FHI zlepší efektivitu řízení i správy svých obchodních zastoupení. Za tímto účelem zavede široce konsolidovanou prodejní síť a prodejní činnosti po regionech postavené na přáních zákazníků. Plán je příslušně zacílen na zlepšení kvality řízení všech obchodních zastoupení a posílení prodejního personálu ve všech pobočkách. Prodejní síť by měla mít optimální velikost vzhledem k budoucí poptávce po vozech v Japonsku.

FHI efektivněji zaměří své prostředky, jako např. své konstruktéry, ale i výrobní kapacitu, na výzkum a vývoj budoucích technologií s důrazem na ochranu životního prostředí, a rovněž na jedinečné základní technologie Subaru přinášející ziskovost. Tomu napomůže posílení obchodní spolupráce s TMC, včetně kapitálových vazeb a plánu na restrukturalizaci, který přispěje k optimálnímu využití výhod tohoto spojenectví. FHI dále posílí značku Subaru zaměřením na co nejvyšší spokojenost zákazníků a co nejrychlejší realizaci vize vedení, kterou je „atraktivní společnost se silným zastoupením na trhu“.

Společnosti Toyota, Daihatsu a FHI prohlubují také vazby v oblasti výzkumu, vývoje i dodávek výrobků. Společnosti TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC), DAIHATSU MOTOR CO., LTD. (Daihatsu) a FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD. (FHI) oznámily, že dospěly k dohodě na posílení spolupráce v oblasti výzkumu a vývoje i dodávek výrobků.

Uvedené společnosti chtějí posílit svoji konkurenceschopnost dosažením synergického efektu díky využití technologického know-how jednotlivých subjektů. Společnosti se proto konkrétně dohodly na následujícím:   

1. TMC a FHI společně vyvinou kompaktní sportovní vůz s pohonem zadních kol, který bude prodáván pod značkami TMC i FHI.
2. TMC poskytne FHI kompaktní vůz formou dodávek OEM („Original Equipment Mmanufacturing“).
3. Daihatsu bude dodávat FHI miniautomobily a také verzi kompaktního vozu Daihatsu „Coo“ upravenou pro FHI, a to formou dodávek OEM.

Kompaktní sportovní vůz s pohonem zadních kol, který mají společně vyvinout TMC a FHI, nabídne dosud nepoznaný zážitek z jízdy, daný zcela novou platformou vozidla a použitím plochého motoru s protilehlými válci, který představuje základní technologii FHI. Uvedení na trh je naplánováno na konec roku 2011. Výroba bude probíhat v novém závodu, který se má postavit v prostorách výrobní divize společnosti FHI v japonské prefektuře Gunma. TMC pověří výrobou společnost FHI.

Kompaktní vůz, jenž má TMC poskytovat společnosti FHI formou dodávek OEM, vhodně doplní modelovou řadu FHI. První dodávky by měly začít koncem roku 2010.

Dodávky minivozů Daihatsu určených pro japonský trh společnosti FHI formou OEM umožní FHI soustředit výzkum a vývoj i veškeré výrobní kapacity na své hlavní produkty. Tyto dodávky by měly být spuštěny ve druhé polovině roku 2009. Navržené schéma by rovněž mělo zlepšit efektivitu podnikání společnosti Daihatsu, jako je např. zlepšení nákladové struktury díky vyššímu objemu výroby.

V souladu s plánem FHI rozšířit svoji modelovou řadu (od letošního října) bude Daihatsu dodávat společnosti FHI 6 000 kompaktních vozů „Coo“ ročně, a to formou dodávek OEM. Tento model se vyrábí v hlavním závodě Daihatsu (Ikeda) v ósacké prefektuře.

Toto oznámení je nejnovějším výsledkem obchodního vztahu založeného v říjnu 2005, kdy TMC a FHI spojily své zdroje v oblasti výzkumu a vývoje i výroby. Díky této spolupráci mj. došlo k předání výroby do závodu Subaru v rámci společnosti Indiana Automotive, Inc. – ta je severoamerickou výrobní základnou FHI ve Spojených státech – a dodávkám kompaktních vozů Daihatsu (formou OEM) společnosti FHI, určených pro evropské trhy.

Z důvodu posílení dobrých obchodních vztahů se TMC a FHI – se zachováním stylu vedení i firemní identity FHI – společně dohodly na převodu 61 mil. akcií FHI z majetku FHI do vlastnictví společnosti TMC. Tato transakce čeká na schválení japonského úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Po uskutečnění této transakce by TMC měla držet 16,5 % akcií FHI.

TMC, Daihatsu a FHI plánují i do budoucna široce diskutovat na téma dlouhodobého posilování konkurenceschopnosti a komplexní spolupráce zaměřené na celosvětový růst.

O společnosti Fuji Heavy Industries Ltd.
Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, je předním japonským výrobcem s dlouhou historií technologických inovací, které se opírají o zkušenosti z letecké divize koncernu. Výroba automobilů je jedním z hlavních pilířů koncernu, ale i ostatní divize – FHI’s Aerospace, Industrial Products a Eco Technologies – nabízejí širokou paletu produktů od motorových agregátů přes generátory, vozy technické údržby po malá letadla, základní komponenty osobních letadel či větrem poháněných generátorových systémů. FHI si vydobyla celosvětové uznání za technologii stálého pohonu všech kol AWD a ploché motory Subaru s protilehlými válci. Firma je rovněž na špici vývoje ekologických technologií a zasazuje se o celosvětovou ochranu životního prostředí.

Zdroj: Tisková zpráva SUBARU ČR, s.r.o.

Vytisknout

Diskuze: Subaru posiluje svazky s Toyotou a Daihatsu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Q7

Audi vyhlašovalo salony s nejlepším servisem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud