Na nejvýznamnějším čínském autosalonu letošního roku vystavuje Škoda Auto celkem deset exponátů ze tří modelových řad. Atmosféra autosalonu poskytuje důstojné pozadí pro představení modelů se značkou Škoda a zejména hlavní novinky na čínském trhu – modelu Fabia.
Představením evropských modelů přibližuje Škoda Auto čínské odborné veřejnosti svůj technický potenciál (Octavia RS a Scout) a ekologický přístup (Fabia GreenLine).
Modelová řada Fabia, která je hlavním magnetem expozice, se představuje v obou karosářských variantách. Vedle hatchbacku s atraktivní bílou střechou lze shlédnout také ekologickou variantu Fabia GreenLine, jejíž kombinované emise CO2 dosahují pouhých 109 g na km.
V řadě Octavia mohou návštěvníci nalézt jak evropské modely, tak i vozy Octavia Mingrui, které se na domácím čínském trhu velmi dobře etablovaly. Evropské modely zastupují sportovní verze RS a Octavia Scout.
Domácí produkce je zastoupena vozy Octavia Mingrui, jejichž kvalita a bezpečnost byla oceněna ziskem pěti hvězdiček v C-NCAP a titulem Car of 2008 uděleným China Auto Pictorial.
Uvedení vozu Octavia Mingrui se pro značku Škoda stalo důležitým milníkem v její novodobé historii a dokládá význam, který má čínský trh pro českou automobilku s více než stoletou tradicí. V prvních třech měsících roku 2008 jich bylo prodáno 16.212. Od uvedení na trh v červnu 2007 si Octavia Mingrui našla více než 43.000 zákazníků.
Ještě letos začne Škoda Auto dodávat čínským zákazníkům vozy modelové řady Fabia a následně představí každý další rok jeden nový model. Cílem je nabízet širokou paletu vozů Škoda – od kompaktních modelů Fabia až po reprezentativní Superb.
V uplynulém roce Škoda Auto rekordně navýšila prodeje a kontinuálně expandovala na nové trhy. V závěru roku vstoupila v pořadí na již 100. světový trh, kterým je Austrálie. Dynamický rozvoj tak značka zažívá nejen v ekonomické rovině na úrovni rekordních tržeb a produkce, ale také v geografické rovině. V současné době jsou výrobní a montážní závody Škoda Auto rozmístěny po celém světě od ČR přes Rusko, Indii, Čínu, Kazachstán, Bosnu a Hercegovinu až po Ukrajinu. Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.