Soutěž Design Peugeot 2008

Jan Fiala, 16. dubna 2008, 19:00 Google+

Mladí designéři z celého světa byli vyzváni, aby navrhli koncepční vůz „Peugeot světových velkoměst zítřka“. Tento automobilový koncept by měl být navržen pro život v srdci velkých urbanistických celků budoucnosti a měl by být nositelem základních hodnot 21. století.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot

Peugeot | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Projekty musí vedle stylistických prvků značky Peugeot obsahovat také čtyři hlavní směry dané pro tento ročník soutěže: respekt k životnímu prostředí, sociální harmonii, interaktivní mobilitu a ekonomickou efektivitu.

Nové geografické rozměry
Letošní ročník soutěže bude poprvé zahájen mimo Evropu v rámci autosalonu v Pekingu 2008. Mezinárodní rozměr soutěže bude zdůrazněn i představením makety vítězného projektu na dalším čínském autosalonu, v Šanghaji na jaře 2009.

Harmonogram:

Tvůrčí fáze
Zahájení soutěže: 20. dubna na autosalonu v Pekingu
Od 30. května do 20. července 2008: zasílání projektů na internetové stránky www.peugeot.com do rubriky Design.

Fáze výběru
25. - 31. července: porota vybere třicet projektů, které postoupí do hlasování veřejnosti a odborného tisku. 
Od 15. srpna budou moci internetoví uživatelé svými hlasy zvolit deset finalistů. 
Od 16. září bude těchto deset projektů zveřejněno na internetu.
Vyhlášení výsledků
2. října na stánku Peugeot na mezinárodním salonu v Paříži vyhlásí Jean-Philippe Collin, generální ředitel společnosti Automobiles Peugeot, vítězný projekt a jeho autorovi předá trofej « La Griffe ».
Fáze realizace
V období od října 2008 do března 2009 bude podle vítězného projektu probíhat realizace makety v měřítku 1:1.

Představení
Na autosalonu v Šanghaji v dubnu 2009 bude na stánku Peugeot odhalena maketa vítězného projektu.
 
Nová podpora soutěži
Ve snaze podpořit mladé talenty se značka Peugeot rozhodla zvýšit dotaci soutěže. Autor vítězného projektu, podle nějž bude realizována maketa, převezme šek v hodnotě 10 000 euro, herní konzolu  Xbox 360° a jeho projekt bude firma Norev vyrábět jako miniaturu v měřítku 1:43. Ostatních 29 projektů bude oceněno podobně jako v předcházejících ročnících.


Virtuální rozměr
Po celou dobu bude soutěži věnován prostor také na virtuálním ostrově Peugeot na  „Second Life“. Na vyhrazeném místě si budou moci obyvatelé ostrova, tzv. avataři, vyměňovat názory s návrháři značky Peugeot i s účastníky soutěže. Na ostrově bude dokonce zorganizována virtuální soutěž s odměnou 100 000 Linden Dollars pro vítěze (virtuální měna na ostrově Second Life).

Rostoucí popularita
Od prvního ročníku v roce 2000 bylo do soutěže Design Peugeot přihlášeno více než 12 600 projektů od 9 300 mladých návrhářů, kteří tak proklamovali svůj zájem o značku Peugeot a automobilový design.  
Soutěž oslovuje stále mladší designéry-amatéry, průměrný věk účastníků je dnes 22 let, přičemž v roce 2000 to bylo 28 let. S rozšiřováním mezinárodní působnosti značky Peugeot se rozrůstá i zájem o soutěžení na poli automobilového designu, a to zejména v zemích mimo evropský kontinent – v roce 2007 se soutěže účastnili návrháři z celkem 113 států světa, oproti 80 státům v prvním ročníku.

Soutěž po boku značky Peugeot podporují dva mezinárodní partneři: Xbox 360° a Norev.

Porota a výběrová kritéria
Porota bude složena ze zástupců společnosti Peugeot, zejména střediska Style Peugeot, společnosti Xbox a do on-line hlasování na stránkách www.peugeot.com zasáhnou také novináři a uživatelé internetu. 
Porota se bude rozhodovat na základě několika kritérií – originality projektu, kvality finálního zpracování (vizuály, animace), vysvětlení konceptu a zejména shody se zadaným tématem.

Zdroj: Tisková zpráva PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vytisknout

Diskuze: Soutěž Design Peugeot 2008

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Octavia Scout

Konec DPH-mřížek v Čechách

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud