Mladí designéři z celého světa byli vyzváni, aby navrhli koncepční vůz „Peugeot světových velkoměst zítřka“. Tento automobilový koncept by měl být navržen pro život v srdci velkých urbanistických celků budoucnosti a měl by být nositelem základních hodnot 21. století.
Projekty musí vedle stylistických prvků značky Peugeot obsahovat také čtyři hlavní směry dané pro tento ročník soutěže: respekt k životnímu prostředí, sociální harmonii, interaktivní mobilitu a ekonomickou efektivitu.
Nové geografické rozměry Letošní ročník soutěže bude poprvé zahájen mimo Evropu v rámci autosalonu v Pekingu 2008. Mezinárodní rozměr soutěže bude zdůrazněn i představením makety vítězného projektu na dalším čínském autosalonu, v Šanghaji na jaře 2009.
Harmonogram:
Tvůrčí fáze Zahájení soutěže: 20. dubna na autosalonu v Pekingu Od 30. května do 20. července 2008: zasílání projektů na internetové stránky www.peugeot.com do rubriky Design. Fáze výběru 25. - 31. července: porota vybere třicet projektů, které postoupí do hlasování veřejnosti a odborného tisku. Od 15. srpna budou moci internetoví uživatelé svými hlasy zvolit deset finalistů. Od 16. září bude těchto deset projektů zveřejněno na internetu. Vyhlášení výsledků 2. října na stánku Peugeot na mezinárodním salonu v Paříži vyhlásí Jean-Philippe Collin, generální ředitel společnosti Automobiles Peugeot, vítězný projekt a jeho autorovi předá trofej « La Griffe ». Fáze realizace V období od října 2008 do března 2009 bude podle vítězného projektu probíhat realizace makety v měřítku 1:1. Představení Na autosalonu v Šanghaji v dubnu 2009 bude na stánku Peugeot odhalena maketa vítězného projektu. Nová podpora soutěži Ve snaze podpořit mladé talenty se značka Peugeot rozhodla zvýšit dotaci soutěže. Autor vítězného projektu, podle nějž bude realizována maketa, převezme šek v hodnotě 10 000 euro, herní konzolu Xbox 360° a jeho projekt bude firma Norev vyrábět jako miniaturu v měřítku 1:43. Ostatních 29 projektů bude oceněno podobně jako v předcházejících ročnících.
Virtuální rozměr Po celou dobu bude soutěži věnován prostor také na virtuálním ostrově Peugeot na „Second Life“. Na vyhrazeném místě si budou moci obyvatelé ostrova, tzv. avataři, vyměňovat názory s návrháři značky Peugeot i s účastníky soutěže. Na ostrově bude dokonce zorganizována virtuální soutěž s odměnou 100 000 Linden Dollars pro vítěze (virtuální měna na ostrově Second Life).
Rostoucí popularita Od prvního ročníku v roce 2000 bylo do soutěže Design Peugeot přihlášeno více než 12 600 projektů od 9 300 mladých návrhářů, kteří tak proklamovali svůj zájem o značku Peugeot a automobilový design. Soutěž oslovuje stále mladší designéry-amatéry, průměrný věk účastníků je dnes 22 let, přičemž v roce 2000 to bylo 28 let. S rozšiřováním mezinárodní působnosti značky Peugeot se rozrůstá i zájem o soutěžení na poli automobilového designu, a to zejména v zemích mimo evropský kontinent – v roce 2007 se soutěže účastnili návrháři z celkem 113 států světa, oproti 80 státům v prvním ročníku.
Soutěž po boku značky Peugeot podporují dva mezinárodní partneři: Xbox 360° a Norev. Porota a výběrová kritéria Porota bude složena ze zástupců společnosti Peugeot, zejména střediska Style Peugeot, společnosti Xbox a do on-line hlasování na stránkách www.peugeot.com zasáhnou také novináři a uživatelé internetu. Porota se bude rozhodovat na základě několika kritérií – originality projektu, kvality finálního zpracování (vizuály, animace), vysvětlení konceptu a zejména shody se zadaným tématem.
Zdroj: Tisková zpráva PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.