Mladí designéři z celého světa byli vyzváni, aby navrhli koncepční vůz „Peugeot světových velkoměst zítřka“. Tento automobilový koncept by měl být navržen pro život v srdci velkých urbanistických celků budoucnosti a měl by být nositelem základních hodnot 21. století.
Projekty musí vedle stylistických prvků značky Peugeot obsahovat také čtyři hlavní směry dané pro tento ročník soutěže: respekt k životnímu prostředí, sociální harmonii, interaktivní mobilitu a ekonomickou efektivitu.
Nové geografické rozměry Letošní ročník soutěže bude poprvé zahájen mimo Evropu v rámci autosalonu v Pekingu 2008. Mezinárodní rozměr soutěže bude zdůrazněn i představením makety vítězného projektu na dalším čínském autosalonu, v Šanghaji na jaře 2009.
Harmonogram:
Tvůrčí fáze Zahájení soutěže: 20. dubna na autosalonu v Pekingu Od 30. května do 20. července 2008: zasílání projektů na internetové stránky www.peugeot.com do rubriky Design. Fáze výběru 25. - 31. července: porota vybere třicet projektů, které postoupí do hlasování veřejnosti a odborného tisku. Od 15. srpna budou moci internetoví uživatelé svými hlasy zvolit deset finalistů. Od 16. září bude těchto deset projektů zveřejněno na internetu. Vyhlášení výsledků 2. října na stánku Peugeot na mezinárodním salonu v Paříži vyhlásí Jean-Philippe Collin, generální ředitel společnosti Automobiles Peugeot, vítězný projekt a jeho autorovi předá trofej « La Griffe ». Fáze realizace V období od října 2008 do března 2009 bude podle vítězného projektu probíhat realizace makety v měřítku 1:1. Představení Na autosalonu v Šanghaji v dubnu 2009 bude na stánku Peugeot odhalena maketa vítězného projektu. Nová podpora soutěži Ve snaze podpořit mladé talenty se značka Peugeot rozhodla zvýšit dotaci soutěže. Autor vítězného projektu, podle nějž bude realizována maketa, převezme šek v hodnotě 10 000 euro, herní konzolu Xbox 360° a jeho projekt bude firma Norev vyrábět jako miniaturu v měřítku 1:43. Ostatních 29 projektů bude oceněno podobně jako v předcházejících ročnících.
Virtuální rozměr Po celou dobu bude soutěži věnován prostor také na virtuálním ostrově Peugeot na „Second Life“. Na vyhrazeném místě si budou moci obyvatelé ostrova, tzv. avataři, vyměňovat názory s návrháři značky Peugeot i s účastníky soutěže. Na ostrově bude dokonce zorganizována virtuální soutěž s odměnou 100 000 Linden Dollars pro vítěze (virtuální měna na ostrově Second Life).
Rostoucí popularita Od prvního ročníku v roce 2000 bylo do soutěže Design Peugeot přihlášeno více než 12 600 projektů od 9 300 mladých návrhářů, kteří tak proklamovali svůj zájem o značku Peugeot a automobilový design. Soutěž oslovuje stále mladší designéry-amatéry, průměrný věk účastníků je dnes 22 let, přičemž v roce 2000 to bylo 28 let. S rozšiřováním mezinárodní působnosti značky Peugeot se rozrůstá i zájem o soutěžení na poli automobilového designu, a to zejména v zemích mimo evropský kontinent – v roce 2007 se soutěže účastnili návrháři z celkem 113 států světa, oproti 80 státům v prvním ročníku.
Soutěž po boku značky Peugeot podporují dva mezinárodní partneři: Xbox 360° a Norev. Porota a výběrová kritéria Porota bude složena ze zástupců společnosti Peugeot, zejména střediska Style Peugeot, společnosti Xbox a do on-line hlasování na stránkách www.peugeot.com zasáhnou také novináři a uživatelé internetu. Porota se bude rozhodovat na základě několika kritérií – originality projektu, kvality finálního zpracování (vizuály, animace), vysvětlení konceptu a zejména shody se zadaným tématem.
Zdroj: Tisková zpráva PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?