První stočtyřicetikoňové verze SEATu Altea Freetrack 2.0 TDI přicházejí do prodejní sítě autorizovaných prodejců značky SEAT. Řada modelů Freetrack je tak se třemi dostupnými motorizacemi kompletní.
Příchod verze s motorem 2.0 TDI o výkonu 103 kW (140 k) je reakcí na poptávku po dostupných a současně úsporných modelech, které zvládnou mnohem více než jen jízdu po běžné silnici. V případě Altey Freetrack je kombinován známý vznětový čtyřválec TDI s pohonem všech kol s elektronicky řízenou mezinápravovou spojkou Haldex.
Pružný vznětový motor s přímým vstřikováním paliva produkuje pouze 171 gramů CO2 na 1 km jízdy a je standardně dodáván s filtrem pevných částic DPF, který účinně zachytává většinu sazí přirozeně produkovaných každým vznětovým motorem.
SEAT Altea Freetrack 2.0 TDI (103 kW) se na českém trhu prodává za 789 900 Kč. Bez dalších příplatků v terénní Altee naleznou zákazníci bohatou výbavu čítající všechny důležité bezpečnostní prvky. Patří sem mj. ABS, TCS, ESP + DSR a brzdový asistent, kontrola tlaku v pneumatikách, přední, boční a hlavové airbagy. Z praktických a komfortních prvků je ve standardní výbavě například palubní počítač, rádio s CD a MP3 přehrávačem a ovládáním na volantu, konektor pro připojení externího hudebního přehrávače, dvouzónová klimatizace, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, eloxované střešní podélníky, kůží potažený volant a rukojeť řadicí páky, mlhové světlomety, automatické stěrače, funkce světlometů ´coming home´, úchyty ISOFIX pro dětské sedačky nebo kola z lehkých slitin a pneumatiky s rozměrem 225/50 R17.
Altea Freetrack má na palubě také nový navigační systém SEAT Mediasystem s velkou 6,5palcovou obrazovkou s rozlišením VGA (800x400 b) a pevným diskem s kapacitou 30 Gb, který podporuje rychlý výpočet jízdní trasy. Mapová báze už není postavena na načítání dat z CD, ale využívá data na DVD se šestinásobnou kapacitou. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.