První stočtyřicetikoňové verze SEATu Altea Freetrack 2.0 TDI přicházejí do prodejní sítě autorizovaných prodejců značky SEAT. Řada modelů Freetrack je tak se třemi dostupnými motorizacemi kompletní.
Příchod verze s motorem 2.0 TDI o výkonu 103 kW (140 k) je reakcí na poptávku po dostupných a současně úsporných modelech, které zvládnou mnohem více než jen jízdu po běžné silnici. V případě Altey Freetrack je kombinován známý vznětový čtyřválec TDI s pohonem všech kol s elektronicky řízenou mezinápravovou spojkou Haldex.
Pružný vznětový motor s přímým vstřikováním paliva produkuje pouze 171 gramů CO2 na 1 km jízdy a je standardně dodáván s filtrem pevných částic DPF, který účinně zachytává většinu sazí přirozeně produkovaných každým vznětovým motorem.
SEAT Altea Freetrack 2.0 TDI (103 kW) se na českém trhu prodává za 789 900 Kč. Bez dalších příplatků v terénní Altee naleznou zákazníci bohatou výbavu čítající všechny důležité bezpečnostní prvky. Patří sem mj. ABS, TCS, ESP + DSR a brzdový asistent, kontrola tlaku v pneumatikách, přední, boční a hlavové airbagy. Z praktických a komfortních prvků je ve standardní výbavě například palubní počítač, rádio s CD a MP3 přehrávačem a ovládáním na volantu, konektor pro připojení externího hudebního přehrávače, dvouzónová klimatizace, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, eloxované střešní podélníky, kůží potažený volant a rukojeť řadicí páky, mlhové světlomety, automatické stěrače, funkce světlometů ´coming home´, úchyty ISOFIX pro dětské sedačky nebo kola z lehkých slitin a pneumatiky s rozměrem 225/50 R17.
Altea Freetrack má na palubě také nový navigační systém SEAT Mediasystem s velkou 6,5palcovou obrazovkou s rozlišením VGA (800x400 b) a pevným diskem s kapacitou 30 Gb, který podporuje rychlý výpočet jízdní trasy. Mapová báze už není postavena na načítání dat z CD, ale využívá data na DVD se šestinásobnou kapacitou. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.