První sezona za řidítky závodní dvěstěpadesátky, druhá za volantem „nadupaného“ SEATu Leon FR – takový je úvod Lukáše Peška do roku 2008! Náš nejlepší motocyklový jezdec pro letošek sice změnil kubaturu a závodní tým, ale na svých cestách za sportovními úspěchy bude mít i nadále spolehlivého
a velmi rychlého společníka v podobě modelu SEAT Leon FR.
„Jsme velmi rádi, že jsme se s Lukášem dohodli na pokračování naší úspěšné spolupráce, zahájené v loňském roce,“ říká Petr Táborský, vedoucí českého zastoupení značky SEAT. Také Lukáš si pochvaluje: „Značka SEAT mi sedí, protože je pro mladé, má agresivní a sportovní design.“
Už ve druhém závodě sezony ve španělském Jerezu se Lukáši Peškovi podařilo zajet ve velmi dobrém tempu a cílem projet na 10. místě. „Za konečné 10. místo jsem rád a je to zkušenost, kterou se mi snad podaří dále zužitkovat,“ liboval si v cíli Lukáš. Spokojen byl i manažer týmu Daniel M. Epp: „S výsledkem jsme spokojeni, dojet ve druhém závodu do top 10 je dobré a určitě to Lukášovi i nám pomůže v další práci. Lukáš předvedl velmi dobrý výkon především v prvních dvou třetinách závodu, kdy pravidelně zajížděl rychlé časy.“
Úspěšný motocyklový závodník, který v loňském seriálu mistrovství světa kubatury 125 cm3 vydobyl dvě vítězství a celkové čtvrté místo, má nyní k dispozici motocykl s označením Aprilia RSW 250 LE. Jde o loňský tovární model, s nímž například získal A. De Angelis 3. místo v celkovém pořadí. Kapotu stroje bude opět zdobit číslo 52.
Rozdíl mezi třídami 125 a 250 je však obrovský, jak ukázalo testování nového motocyklu po skončení loňské sezony. V souvislosti s vyšším výkonem a váhou motocyklu se především jedná o zcela jinou jezdeckou stopu a způsob brzdění. Lukáš tak musel hned od začátku zapomenout na návyky a dovednosti ze třídy 125 a začít se učit vše znovu. Při testech ale prokázal svůj jezdecký talent a postupně se propracoval k časům, které byly na nováčka velmi dobré.
Značka SEAT je se světem sportu dlouhodobě úzce spojená – závodní Leony velmi úspěšně bojují na okruzích šampionátu WTCC, nedílnou součástí sportovního image značky je také podpora sportovních akcí i jednotlivých sportovců a týmů. V České republice do „stáje SEAT“ v posledních letech patří zejména nejúspěšnější český cyklista, mistr světa ve fourcrossu Michal Prokop, v zahraničí SEAT loni partnersky vstoupil do „formule 1 ve vzduchu“ - seriálu Red Bull Air Race, v němž se utkávají nejlepší piloti světa a kde rozhoduje rychlost, přesnost a dovednost.
Seriál MS bude mít letos 17 závodů. Čeští fanoušci si možná na další výrazné úspěchy Lukáše Peška budou muset chvíli počkat, ale zato je čeká mnoho vzrušujících chvil z bojů ve třídě silnější kubatury.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.