První sezona za řidítky závodní dvěstěpadesátky, druhá za volantem „nadupaného“ SEATu Leon FR – takový je úvod Lukáše Peška do roku 2008! Náš nejlepší motocyklový jezdec pro letošek sice změnil kubaturu a závodní tým, ale na svých cestách za sportovními úspěchy bude mít i nadále spolehlivého
a velmi rychlého společníka v podobě modelu SEAT Leon FR.
„Jsme velmi rádi, že jsme se s Lukášem dohodli na pokračování naší úspěšné spolupráce, zahájené v loňském roce,“ říká Petr Táborský, vedoucí českého zastoupení značky SEAT. Také Lukáš si pochvaluje: „Značka SEAT mi sedí, protože je pro mladé, má agresivní a sportovní design.“
Už ve druhém závodě sezony ve španělském Jerezu se Lukáši Peškovi podařilo zajet ve velmi dobrém tempu a cílem projet na 10. místě. „Za konečné 10. místo jsem rád a je to zkušenost, kterou se mi snad podaří dále zužitkovat,“ liboval si v cíli Lukáš. Spokojen byl i manažer týmu Daniel M. Epp: „S výsledkem jsme spokojeni, dojet ve druhém závodu do top 10 je dobré a určitě to Lukášovi i nám pomůže v další práci. Lukáš předvedl velmi dobrý výkon především v prvních dvou třetinách závodu, kdy pravidelně zajížděl rychlé časy.“
Úspěšný motocyklový závodník, který v loňském seriálu mistrovství světa kubatury 125 cm3 vydobyl dvě vítězství a celkové čtvrté místo, má nyní k dispozici motocykl s označením Aprilia RSW 250 LE. Jde o loňský tovární model, s nímž například získal A. De Angelis 3. místo v celkovém pořadí. Kapotu stroje bude opět zdobit číslo 52.
Rozdíl mezi třídami 125 a 250 je však obrovský, jak ukázalo testování nového motocyklu po skončení loňské sezony. V souvislosti s vyšším výkonem a váhou motocyklu se především jedná o zcela jinou jezdeckou stopu a způsob brzdění. Lukáš tak musel hned od začátku zapomenout na návyky a dovednosti ze třídy 125 a začít se učit vše znovu. Při testech ale prokázal svůj jezdecký talent a postupně se propracoval k časům, které byly na nováčka velmi dobré.
Značka SEAT je se světem sportu dlouhodobě úzce spojená – závodní Leony velmi úspěšně bojují na okruzích šampionátu WTCC, nedílnou součástí sportovního image značky je také podpora sportovních akcí i jednotlivých sportovců a týmů. V České republice do „stáje SEAT“ v posledních letech patří zejména nejúspěšnější český cyklista, mistr světa ve fourcrossu Michal Prokop, v zahraničí SEAT loni partnersky vstoupil do „formule 1 ve vzduchu“ - seriálu Red Bull Air Race, v němž se utkávají nejlepší piloti světa a kde rozhoduje rychlost, přesnost a dovednost.
Seriál MS bude mít letos 17 závodů. Čeští fanoušci si možná na další výrazné úspěchy Lukáše Peška budou muset chvíli počkat, ale zato je čeká mnoho vzrušujících chvil z bojů ve třídě silnější kubatury.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?