Společnosti TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC), DAIHATSU MOTOR CO., LTD. (Daihatsu) a FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD. (FHI) oznámily, že dospěly k dohodě na posílení spolupráce v oblasti výzkumu a vývoje i dodávek výrobků.
Uvedené společnosti chtějí posílit svoji konkurenceschopnost dosažením synergického efektu díky využití technologického know-how jednotlivých subjektů. Společnosti se proto konkrétně dohodly na následujícím: 1.TMC a FHI společně vyvinou kompaktní sportovní vůz s pohonem zadních kol, který bude prodáván pod značkami TMC i FHI. 2.TMC poskytne FHI kompaktní vůz formou dodávek OEM („Original Equipment Mmanufacturing“). 3.Daihatsu bude dodávat FHI miniautomobily a také verzi kompaktního vozu Daihatsu „Coo“ upravenou pro FHI, a to formou dodávek OEM.
Kompaktní sportovní vůz s pohonem zadních kol, který mají společně vyvinout TMC a FHI, nabídne dosud nepoznaný zážitek z jízdy, daný zcela novou platformou vozidla a použitím plochého motoru s protilehlými válci, který představuje základní technologii FHI. Uvedení na trh je naplánováno na konec roku 2011. Výroba bude probíhat v novém závodu, který se má postavit v prostorách výrobní divize společnosti FHI v japonské prefektuře Gunma. TMC pověří výrobou společnost FHI.
Kompaktní vůz, jenž má TMC poskytovat společnosti FHI formou dodávek OEM, vhodně doplní modelovou řadu FHI. První dodávky by měly začít koncem roku 2010.
Dodávky minivozů Daihatsu určených pro japonský trh společnosti FHI formou OEM umožní FHI soustředit výzkum a vývoj i veškeré výrobní kapacity na své hlavní produkty. Tyto dodávky by měly být spuštěny ve druhé polovině roku 2009. Navržené schéma by rovněž mělo zlepšit efektivitu podnikání společnosti Daihatsu, jako je např. zlepšení nákladové struktury díky vyššímu objemu výroby.
V souladu s plánem FHI rozšířit svoji modelovou řadu (od letošního října) bude Daihatsu dodávat společnosti FHI 6 000 kompaktních vozů „Coo“ ročně, a to formou dodávek OEM. Tento model se vyrábí v hlavním závodě Daihatsu (Ikeda) v ósacké prefektuře.
Toto oznámení je nejnovějším výsledkem obchodního vztahu založeného v říjnu 2005, kdy TMC a FHI spojily své zdroje v oblasti výzkumu a vývoje i výroby. Díky této spolupráci mj. došlo k předání výroby do závodu Subaru v rámci společnosti Indiana Automotive, Inc. – ta je severoamerickou výrobní základnou FHI ve Spojených státech – a dodávkám kompaktních vozů Daihatsu (formou OEM) společnosti FHI, určených pro evropské trhy.
Z důvodu posílení dobrých obchodních vztahů se TMC a FHI – se zachováním stylu vedení i firemní identity FHI – společně dohodly na převodu 61 mil. akcií FHI z majetku FHI do vlastnictví společnosti TMC. Tato transakce čeká na schválení japonského úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Po uskutečnění této transakce by TMC měla držet 16,5 % akcií FHI.
TMC, Daihatsu a FHI plánují i do budoucna široce diskutovat na téma dlouhodobého posilování konkurenceschopnosti a komplexní spolupráce zaměřené na celosvětový růst.
Převod akcií FHI do vlastnictví TMC – základní fakta Načasování převodu Po schválení japonským úřadem pro ochranu hospodářské soutěže Metoda převodu Prodej vlastních akcií přidělením třetí straně Počet předmětných akcií 61 milionů Hodnota transakce 31,11 mld. jenů Cena za kus 510 jenů za akcii Způsob výpočtu ceny transakce Cena byla stanovena tak, aby o 10 % přesahovala průměrnou závěrečnou cenu (zaokrouhleno nahoru na nejbližších 10 jenů) akcií FHI na Tokijské burze cenných papírů v období od 11.12.2007 do 10.3.2008. Toyota Motor Czech
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.