FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. přichází od dubna 2008 s nabídkou pětidveřového modelu Ford Focus kategorie N1 s odpočtem DPH. To jistě ocení zejména zákazníci, kteří své auto používají jak pro firemní, tak i soukromé účely.
Nový Ford Focus 5dv. je tedy od včerejšího dne jako užitkový vůz N1 k dispozici ve všech výbavách a se všemi motory, s nimiž se dodává původní osobní varianta: 1.4 Duratec (59 kW / 80 k), 1.6 Duratec (74 kW / 100 k), 1.6 Duratec Ti-VCT (85 kW / 115 k), 1.8 Duratec FFV (92 kW / 125 k), 2.0 Duratec (107 kW / 145 k), 2.5 Duratec (165 kW / 225 k), 1.8 Duratorq TDCi (85 kW / 115 k) a 2.0 Duratorq TDCi (100 kW / 136 k).
Základem úpravy nového Fordu Focus 5dv. pro kategorii N1 je i tentokrát instalace posuvné přepážky oddělující prostor pro posádku a náklad a dále nalepení dvou fólií zakrývající zadní boční okna v nákladovém prostoru: bezpečnostní a neprůhledné. Při přestavbě, která mimo jiné znamená i to, že se z pětimístného vozu stává čtyřmístný, se dále odstraňuje střední hlavová opěrka a střední bezpečnostní pásy zadní řady. Cena přepážky včetně montáže je 16 900,- Kč bez DPH.
Pětidveřovou variantu nového Fordu Focus s motorem 1.4 Duratec (59 kW / 80 k) lze v této úpravě díky kombinaci akční nabídky Focus Trend Celebration a odpočtu DPH získat již od 327 816,- Kč bez DPH. Zdroj: Tisková zpráva FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.