Nové pneumatiky koncernu Continental

Jan Fiala, 3. dubna 2008, 17:15 Google+

U prodejců pneumatik jsou k dostání nové pneumatiky značek Uniroyal a Semperit, patřící pod ochranná křídla koncernu Continental. Jde o pneumatiky Uniroyal RainSport 2 a Semperit Speed-Life.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Continental

Continental | foto: Continental

Sdílejte článek

RainSport 2 – maximální přilnavost v dešti i na suchém asfaltu

Pneumatika RainSport 2 značky Uniroyal pokračuje v úspěšné tradici výroby sportovních pneumatik do deště. Kombinace vysoké přilnavosti a krátké brzdné dráhy na mokru prokazuje, že existují možnosti dalšího pokroku ve vývoji pneumatik na mokré vozovky. Nový profil dna a boků drážek  spolu s moderním dezénem ve tvaru V umožňují, aby byla voda odváděna z kontaktní plochy ještě rychleji, přičemž speciální silika směs umožňuje ještě vyšší hodnoty zpomalení. Specifický design dezénových žeber znamená rovněž kratší brzdnou dráhu na suchém asfaltu. Indikátory nepravidelného opotřebení v ramenních blocích pneumatiky umožňují kontrolu nesprávného seřízení geometrie podvozku, které snižuje kilometrový výkon. Nová pneumatika RainSport 2 je nyní k dispozici u prodejců pneumatik v 51 různých rozměrech se schválením do 300 km/hod.

Ještě lepší odolnost proti aquaplaningu
Při konstrukci nové pneumatiky atraktivního sportovního typu a vyvinutou pro mokré vozovky implementoval vývojový technik Oliver Woidtke do boku a základny běhounové drážky nové netradiční prvky. Ty zvětšují rozptyl vody tak, že ji odvádějí směrem k bočnicím pneumatiky ještě dříve, než se bloky dezénu dotknou země. „3D struktura boků drážek na tomto sportovním, směrově orientovaném dezénu tvaru „V“ je tím správným řešením“, vysvětlil. „Zrychluje to disperzi vody do takové míry, že bezpečnost proti aqaplaningu je u této pneumatiky ještě větší než u jejího bezpečného předchůdce.“ Novodobý profil žeber dezénu poskytuje další ochranu před aquaplaningem tím, že tlak na vozovku se vytváří od středu běhounu směrem do stran. Při objasňování účinku tohoto detailu řekl: „Vodu tak lze odvádět mimo kontaktní plochu ještě rychleji.“ Další pozitivní stránkou zakřiveného dezénu je rovnoměrné rozdělení tlaku na vozovku pod každým jednotlivým blokem běhounu. V důsledku toho může být nyní brzdná dráha na suchých silnicích ještě dále zkrácena. „Ve srovnání s předchozím modelem se nám zde podařilo zlepšit výsledek o 3 %“, poznamenal Woidtke.

Nová silika směs zkracuje brzdnou dráhu na mokrém povrchu
Vývojáři pneumatiky dosáhli pokroku také u běhounové směsi, s níž je řízení na mokrých vozovkách ještě bezpečnější. Použití nové směsi (Red-Hot Silica Compound) zlepšuje přilnavost v jakékoli situaci - díky propracované silika technologii se běhoun dokáže podstatně přizpůsobit drsnosti povrchu vozovky. Zvyšuje se tak kontaktní plocha mezi pneumatikou a vozovkou, čímž se zlepšuje přilnavost jak na mokrých, tak i suchých silnicích.

Indikátory zajišťují vyšší kilometrový výkon
Indikátory nepravidelného opotřebení – další prvek na nové pneumatice RainSport 2 – znamenají přínos kilometrového výkonu této pneumatiky. Tyto indikátory se nacházejí v ramenních blocích pneumatiky a každý z nich se skládá ze tří lamel. Jestliže se tyto různou měrou opotřebí, znamená to nesprávné seřízení geometrie. Včasným rozpoznáním této situace a její nápravou se lze vyhnout sníženému kilometrovému výkonu způsobenému špatným seřízením nápravy.

Nový RainSport 2 přichází s rozsáhlým sortimentem
Se sortimentem skládajícím se z 51 rozměrů pro průměry ráfků 14" až 19" pokrývá Uniroyal již od počátku 93 % poptávky v oblasti vysokorychlostních pneumatik. Výrobce pneumatik do deště bude dodávat šířky od 195 do 275 mm, v profilech od 55 do 30, čímž bude zajištěno, že splní požadavky více sportovně orientovaných řidičů. Bude možno volit mezi indexy rychlosti V (schváleno pro rychlosti do 240 km/hod.), W (do 270 km/hod.) a Y (do 3000 km/hod.), což představuje pro vozy se sportovním zaměřením široký výběr.

V sortimentu Uniroyal pneumatik do deště představuje RainSport 2 nejnovější vývoj. Již předchozí modely - RTT 1, RTT 2 a Rainsport 1 spojovaly vysokou bezpečnost na mokrých vozovkách se sportovním typem jízdy. Právě toto prokázaly při použití v legendárním 24hodinovém závodě na severním okruhu Nürburgringu, a rovněž když byly montovány jako standardní pneumatiky v poháru Uniroyal Funcup, sérii závodů konaných napříč Evropou.

Belgický výrobce pryžového zboží Englebert vyráběl pneumatiky od roku 1895 a mezi zákazníky této firmy patřil Continental AG. Když se v roce 1958 firma sloučila s US Rubber, byla tehdy známá jako Uniroyal Englebert. Od roku 1979 je Uniroyal, vynálezce pneumatiky do deště, evropskou značkou v portfoliu koncernu Continental AG se sídlem v německém Hanoveru.

Díky obratu přesahujícímu 25 miliard EUR (podle údajů z roku 2006) představuje společnost Continental jednoho z pěti předních světových dodavatelů pro automobilový průmysl. Jako dodavatel pneumatik, brzdných systému, systémů a součástí pro pohonné ústrojí a šasi, přístrojové techniky, automobilové elektroniky a technických elastomerů, přispívá Continental ke zvýšení jízdní bezpečnosti a také k ochraně globálního klimatu. Společnost v současné době zaměstnává přibližně 150 000 zaměstnanců na téměř 200 místech v 36 zemích.

Semperit Speed-life - schváleno do 270 km/h

Se směrově orientovanou pneumatikou Speed-Life má nyní Semperit ve svém portfoliu novou, technicky vysoce vyspělou letní pneumatiku ve střední cenové kategorii. V této souvislosti byla hlavní pozornost věnována bezpečnosti a nízkému valivému odporu, jak mnoho motoristů požaduje. Ve srovnání se svým předchůdcem byla brzdná dráha na této nové pneumatice snížena až o 9 %. Z tohoto nového vývoje těží také jízdní vlastnosti, valivý odpor a komfort. Spuštění nové pneumatiky Speed-Life se blíží, a to s celkem 34 vyráběnými rozměry mezi 15" a 19" schválenými pro rychlosti mezi 240 a 270 km/hod.

Semperit je znám více než jedno století svými výkonnými pneumatikami prověřenými ve vysokohorském prostředí. Nejnovější model, Speed-Life, byl konstruován pro silné stroje. Podle jedné studie očekávají motoristé od pneumatiky na prvním místě vysokou jízdní bezpečnost, komfortní jízdní vlastnosti a nízký valivý odpor (GFK Consumer Scope, leden - červen 2007). Semperit se na tyto požadavky tradičně orientuje a podle toho také vyvinul nový Speed-Life.

Bezpečná jízda na mokrých i suchých vozovkách
Pro tento účel vyvinuli konstruktéři pneumatik symetrický, směrově orientovaný dezén se čtyřmi obvodovými běhounovými drážkami. Při objasňování designu Stephan Herbst, vývojový konstruktér nové pneumatiky Speed-Life poznamenal: „Pevné, silné střední žebro zajišťuje bezpečnou jízdní stabilitu a perfektní reakci na jízdní manévry a při jízdě vysokou rychlostí.“ Vyvážená podélná a boční tuhost vnitřních běhounových žeber nalevo a napravo od středového pásu, spolu s řadami ramenních bloků a bočních drážek, zajišťuje dobrou reakci řízení a přesné ovládání na klikatých vozovkách. „Spojovací můstky mezi jednotlivými ramenními bloky přinášejí další zlepšení handlingových vlastností“, dodal Herbst. „Zajišťují spolehlivé ovládání i při maximálních rychlostech.“

Jako reakce na očekávání motoristů a s cílem snížit nebezpečí aquaplaningu dali vývojáři Semperitu této pneumatice čtyři široké obvodové drážky a velké množství příčných ramenních drážek. To umožňuje, aby byla voda z kontaktní plochy rychle odváděna a rozptýlena. Plná silika směs použitá na běhounu nové pneumatiky Spee-Life znamená další bezpečnost při brždění na mokrých vozovkách.

Nízký valivý odpor a komfortní jízda
Další předností této běhounové směsi je její nízký valivý odpor, což pomáhá šetřit pohonné hmoty. I zde učinili vývojáři oproti předchozímu modelu pokrok. Aby bylo možno dosáhnout co nejtišší jízdy v celém rychlostním rozsahu nové pneumatiky, byly použity nejmodernější postupy hlukové simulace s cílem stanovit polohu a délku dezénových bloků.  „U nové pneumatiky Speed-Life se nám podařilo spojit značný pokrok ve vlastnostech produktu s vysoce atraktivním dezénem. Podařilo se nám také zkrátit brzdnou dráhu na mokru o celých 9 %,“ shrnuje Stephan Herbst. Také bylo o 4 % sníženo riziko aqaplaningu, přičemž jízdní charakteristika na suchých vozovkách byla rovněž zlepšena. Spolu s nízkým valivým odporem se nový Speed-Life jeví jako vyvážený produkt s optimálními jízdními vlastnostmi pro letní sezónu.

Semperit je značka pneumatiky firmy Continental AG.

Zdroj: Tisková zpráva Continental AG

Vytisknout

Diskuze: Nové pneumatiky koncernu Continental

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Superb

Z linky v Kvasinách sjel první sériový Superb

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud