Sériovou výrobu nové generace vozu Škoda Superb dnes zahájila společnost Škoda Auto v závodě v Kvasinách. „Rozhodnutí vyrábět vůz vyšší střední třídy otevřelo značce Škoda nové hranice
a přispělo podstatnou měrou k růstu její prestiže. Nový Superb přináší neotřelý pohled na vozy kategorie vyšší střední třídy. Věříme, že zákazníci budou zcela jistě nadšeni velkorysým prostorovým řešením interiéru, variabilním řešení otevírání zadních pátých dveří a vynikajícím poměrem ceny a výkonu,“ uvedl Horst Mühl, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky.
Škoda Superb má svůj původ ve stoleté historii automobilky. První vůz s tímto názvem vyráběla automobilka v letech 1934 až 1949. Novodobý superb vyráběla firma Škoda Auto od roku 2001. Kromě závodu v Kvasinách se jeho první generace montovala také na Ukrajině, v Indii, v Bosně a Kazachstánu. Celkem tak do letošního března z linek sjelo 133 955 těchto luxusních limuzín.
Pro novou Škodu Superb budou k dispozici tři benzínové a tři dieselové motory, kromě manuálních převodovek bude nabídka obsahovat také automatické převodovky a systém pohonu všech kol. Ještě v roce 2008 bude montáž vozu Škoda Superb nové generace zavedena v partnerských závodech v Indii a na Ukrajině. Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.