Sériovou výrobu nové generace vozu Škoda Superb dnes zahájila společnost Škoda Auto v závodě v Kvasinách. „Rozhodnutí vyrábět vůz vyšší střední třídy otevřelo značce Škoda nové hranice
a přispělo podstatnou měrou k růstu její prestiže. Nový Superb přináší neotřelý pohled na vozy kategorie vyšší střední třídy. Věříme, že zákazníci budou zcela jistě nadšeni velkorysým prostorovým řešením interiéru, variabilním řešení otevírání zadních pátých dveří a vynikajícím poměrem ceny a výkonu,“ uvedl Horst Mühl, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky.
Škoda Superb má svůj původ ve stoleté historii automobilky. První vůz s tímto názvem vyráběla automobilka v letech 1934 až 1949. Novodobý superb vyráběla firma Škoda Auto od roku 2001. Kromě závodu v Kvasinách se jeho první generace montovala také na Ukrajině, v Indii, v Bosně a Kazachstánu. Celkem tak do letošního března z linek sjelo 133 955 těchto luxusních limuzín.
Pro novou Škodu Superb budou k dispozici tři benzínové a tři dieselové motory, kromě manuálních převodovek bude nabídka obsahovat také automatické převodovky a systém pohonu všech kol. Ještě v roce 2008 bude montáž vozu Škoda Superb nové generace zavedena v partnerských závodech v Indii a na Ukrajině. Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.