Nový SEAT Ibiza – Nový začátek

Jan Fiala, 2. dubna 2008, 18:15 Google+

Populární SEAT Ibiza bude první model koncernu Volkswagen, který bude využívat nově vyvinutou podvozkovou platformu pro kategorii malých vozů. To znamená především zlepšenou stabilitu, pohodlí a mimořádnou úroveň bezpečnosti posádky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ibiza

Ibiza | foto: Seat

Sdílejte článek

Nová Ibiza v kostce:

  • První model, který využívá novou platformu koncernu Volkswagen pro daný segment
  • Novinka nabízí nejvyšší kvalitu, vybraný design a sportovní nadšení
  • Všechny vznětové motory dosahují průměrného množství emisí CO2 pod 120 g/km

Dnešní představení nové generace modelu Ibiza znamená pro SEAT velký krok kupředu. Novinka má neskromný cíl být měřítkem kvality v rámci své třídy a také jednoznačným ztělesněním hodnot značky SEAT.

Nová Ibiza, která je již čtvrtou a pravděpodobně nejpůsobivější generací vozů tohoto jména, se bude opět vyrábět v moderní automobilce v Martorellu, nedaleko Barcelony. Nový model s výrazným designem představuje velký skok v kvalitě, bezpečnosti a výbavě. Je také prvním produktem výrobkové inovační vlny, kterou SEAT připravuje na nejbližší období.

Důraz na ohleduplnost k životnímu prostředí je dalším rysem nové Ibizy. 95 % všech dílů a komponent může být recyklováno, řada Ibiza vykazuje průměrné množství vypouštěného CO2 pod průměrnou úrovní v segmentu. Všechny vznětové motorizace emitují méně než 120 g CO2 na 1 kilometr jízdy a všechny zbývající zážehové motorizace se vejdou pod úroveň 160 g/km.

Nový designový jazyk
Nový SEAT Ibiza je první sériový model vytvořený pod vedením uznávaného šéfdesignera Luca Donckerwolka.

Donckerwolke vytvořil mnohem agresivnější siluetu, připomínající neomylný a neomylně atraktivní vzhled Ibizy. Tento originální vzhled uvádí života nový designérský jazyk definovaný silnými geometrickými tvary. Zvenku se vzhled modelu se zcela novou přídí a maskou vyvinul do nového dynamického šípového designu, tzv. "Arrow designu". Ten snižuje přední světlomety a masku pod úroveň kapoty, aby utvořil hlavu šipky. Typická dynamická linka vytváří pronikavý, markantní dojem v oblasti blatníků. Obzvláště svalnaté boky v zadní části a rozšířené blatníky, společně se zrcátky umístěnými pod základnou oken nebo účinné vstupní otvory v přídi propůjčují Ibize sportovní vzhled a mladistvý charakter.

Také interiér doznal komplexního vylepšení, designéři se zaměřili na kvalitu použité technologie výroby, materiály a volbu vzorů čalounění. Výsledkem je vysoce kvalitní interiér se sportovní atmosférou.

Přístrojová deska přirozeně orientovaná na řidiče má sportovní design, zvýrazněný novým tvarem výdechů ventilace, které přispívají k vyššímu komfortu a účinnosti. Navíc je zde možnost připojení audiozařízení prostřednictvím USB nebo Aux-In konektoru nebo možnost umístění dostupného přenosného navigačního přístroje uprostřed přístrojové desky.

Změny v základních vnitřních a vnějších rozměrech dělají pětidveřovou Ibizu praktičtější než kdykoliv předtím.

Nová platforma je 4052 mm dlouhá, 1693 mm široká a 1445 mm vysoká. Rozvor náprav je nyní 2469 mm dlouhý (+ 7 mm) a přední i zadní rozchod kol je větší o 30 resp. 33 mm, když měří 1465 mm resp. 1457 mm. Vedle zvětšení prostoru pro posádku došlo také k navýšení objemu určeného pro zavazadla o 25 l na 292 l.

Lídr v oblasti bezpečnosti
Bezpečnost byla jedním z hlavních kritérií pro tým inženýrů SEAT Technical Centre, který Ibizu v Martorellu vyvíjel. Nový model přináší významné zlepšení v oblasti aktivní i pasivní bezpečnosti.

Aktivní bezpečnost zahrnuje vedle systémů ABS, EBD nebo EBA, také stabilizační systém ESP a protiprokluzový sytém TCS, které jsou nyní dostupné pro všechny modely řady.

Pasivní bezpečnost staví na použití vysokopevnostních ocelí v konstrukci karoserie a zahrnutí programovaně deformovatelných oblastí do konstrukce skeletu.

Ibiza je navíc standardně vybavena čelními airbagy pro řidiče a spolujezdce a novými bočními airbagy vpředu, které chrání nejen hrudník, ale také hlavu cestujících v případě bočního nárazu. Samostatné hlavové airbagy jsou také k dispozici.

Nový, preciznější a agilnější podvozek
Agilní jízdní chování Ibizy bylo v nové generaci dále vylepšeno díky nové platformě, zvětšení hlavních rozměrů, rozvoru náprav a rozchodů kol. Přední náprava a odpružení prodělalo významné změny pro dosažení vyšší přesnosti v ovládání a současném zachování jízdního pohodlí.

Nový software pro elektrohydraulický posilovač řízení dává mnohem jemnější a progresivnější odezvu a lepší dojem z řízení.

Nové položky výbavy
Nová Ibiza bude mít v nabídce Hill Hold Control, assistenta, který udržuje vozidlo
2 sekundy v klidu i po odbrždění při rozjezdu na svahu. Mlhové světlomety Ibizy mohou mít nově funkci Cornering, která vylepšuje viditelnost při zatáčení a spočívá v samočinné aktivaci jedné mlhovky při rychlostech do 40 km/h, při aktivovaném směrovém světle nebo od určitého úhlu natočení volantu.

Dalšími novými prvky nové generace Ibizy jsou bi-xenonové světlomety s AFS, zadní parkovací senzory, hands-free sada Bluetooth integrovaná do rádia a sada umožňující snadné používání přenosných navigačních přístrojů.

Motory
Nová Ibiza bude dodávána s jedním ze šesti motorů. Paletu tvoří tři zážehové a tři vznětové jednotky. Řadu benzinových motorů představují volby o objemu 1,2 l
(51 kW/70 k), 1,4 l (63 kW/85 k) a 1,6 l (77 kW/105 k). Všechny tři absolvovaly komplexní inovační kúru ke snížení spotřeby a emisí CO2 a všechny jsou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou.

Také přeplňované naftové prošly změnami, které vylepšily výkonové parametry.  Maximální výkon hospodárného motoru 1,4 TDI (59 kW/80 k) zůstává nezměněn, populární jednotka 1,9 TDI bude k dispozici ve dvou provedeních se 66 kW/90 k a 77 kW/105 k. Všechny tři vznětové motory budou dodávány s pětistupňovou manuální převodovkou.

Nový SEAT Ibiza bude v nabídce se třemi známými stupni výbavy - Reference, Stylance a Sport - s velkoryse nastavenou úrovní sériové výbavy.

Na český trh přijde nová Ibiza počátkem podzimu. Cena zatím nebyla stanovena.

Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group

Vytisknout

Diskuze: Nový SEAT Ibiza – Nový začátek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

C4

Citroen C4 Cachet Edition

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud