Nový SEAT Ibiza – Nový začátek

Jan Fiala, 2. dubna 2008, 18:15 Google+

Populární SEAT Ibiza bude první model koncernu Volkswagen, který bude využívat nově vyvinutou podvozkovou platformu pro kategorii malých vozů. To znamená především zlepšenou stabilitu, pohodlí a mimořádnou úroveň bezpečnosti posádky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ibiza

Ibiza | foto: Seat

Sdílejte článek

Nová Ibiza v kostce:

  • První model, který využívá novou platformu koncernu Volkswagen pro daný segment
  • Novinka nabízí nejvyšší kvalitu, vybraný design a sportovní nadšení
  • Všechny vznětové motory dosahují průměrného množství emisí CO2 pod 120 g/km

Dnešní představení nové generace modelu Ibiza znamená pro SEAT velký krok kupředu. Novinka má neskromný cíl být měřítkem kvality v rámci své třídy a také jednoznačným ztělesněním hodnot značky SEAT.

Nová Ibiza, která je již čtvrtou a pravděpodobně nejpůsobivější generací vozů tohoto jména, se bude opět vyrábět v moderní automobilce v Martorellu, nedaleko Barcelony. Nový model s výrazným designem představuje velký skok v kvalitě, bezpečnosti a výbavě. Je také prvním produktem výrobkové inovační vlny, kterou SEAT připravuje na nejbližší období.

Důraz na ohleduplnost k životnímu prostředí je dalším rysem nové Ibizy. 95 % všech dílů a komponent může být recyklováno, řada Ibiza vykazuje průměrné množství vypouštěného CO2 pod průměrnou úrovní v segmentu. Všechny vznětové motorizace emitují méně než 120 g CO2 na 1 kilometr jízdy a všechny zbývající zážehové motorizace se vejdou pod úroveň 160 g/km.

Nový designový jazyk
Nový SEAT Ibiza je první sériový model vytvořený pod vedením uznávaného šéfdesignera Luca Donckerwolka.

Donckerwolke vytvořil mnohem agresivnější siluetu, připomínající neomylný a neomylně atraktivní vzhled Ibizy. Tento originální vzhled uvádí života nový designérský jazyk definovaný silnými geometrickými tvary. Zvenku se vzhled modelu se zcela novou přídí a maskou vyvinul do nového dynamického šípového designu, tzv. "Arrow designu". Ten snižuje přední světlomety a masku pod úroveň kapoty, aby utvořil hlavu šipky. Typická dynamická linka vytváří pronikavý, markantní dojem v oblasti blatníků. Obzvláště svalnaté boky v zadní části a rozšířené blatníky, společně se zrcátky umístěnými pod základnou oken nebo účinné vstupní otvory v přídi propůjčují Ibize sportovní vzhled a mladistvý charakter.

Také interiér doznal komplexního vylepšení, designéři se zaměřili na kvalitu použité technologie výroby, materiály a volbu vzorů čalounění. Výsledkem je vysoce kvalitní interiér se sportovní atmosférou.

Přístrojová deska přirozeně orientovaná na řidiče má sportovní design, zvýrazněný novým tvarem výdechů ventilace, které přispívají k vyššímu komfortu a účinnosti. Navíc je zde možnost připojení audiozařízení prostřednictvím USB nebo Aux-In konektoru nebo možnost umístění dostupného přenosného navigačního přístroje uprostřed přístrojové desky.

Změny v základních vnitřních a vnějších rozměrech dělají pětidveřovou Ibizu praktičtější než kdykoliv předtím.

Nová platforma je 4052 mm dlouhá, 1693 mm široká a 1445 mm vysoká. Rozvor náprav je nyní 2469 mm dlouhý (+ 7 mm) a přední i zadní rozchod kol je větší o 30 resp. 33 mm, když měří 1465 mm resp. 1457 mm. Vedle zvětšení prostoru pro posádku došlo také k navýšení objemu určeného pro zavazadla o 25 l na 292 l.

Lídr v oblasti bezpečnosti
Bezpečnost byla jedním z hlavních kritérií pro tým inženýrů SEAT Technical Centre, který Ibizu v Martorellu vyvíjel. Nový model přináší významné zlepšení v oblasti aktivní i pasivní bezpečnosti.

Aktivní bezpečnost zahrnuje vedle systémů ABS, EBD nebo EBA, také stabilizační systém ESP a protiprokluzový sytém TCS, které jsou nyní dostupné pro všechny modely řady.

Pasivní bezpečnost staví na použití vysokopevnostních ocelí v konstrukci karoserie a zahrnutí programovaně deformovatelných oblastí do konstrukce skeletu.

Ibiza je navíc standardně vybavena čelními airbagy pro řidiče a spolujezdce a novými bočními airbagy vpředu, které chrání nejen hrudník, ale také hlavu cestujících v případě bočního nárazu. Samostatné hlavové airbagy jsou také k dispozici.

Nový, preciznější a agilnější podvozek
Agilní jízdní chování Ibizy bylo v nové generaci dále vylepšeno díky nové platformě, zvětšení hlavních rozměrů, rozvoru náprav a rozchodů kol. Přední náprava a odpružení prodělalo významné změny pro dosažení vyšší přesnosti v ovládání a současném zachování jízdního pohodlí.

Nový software pro elektrohydraulický posilovač řízení dává mnohem jemnější a progresivnější odezvu a lepší dojem z řízení.

Nové položky výbavy
Nová Ibiza bude mít v nabídce Hill Hold Control, assistenta, který udržuje vozidlo
2 sekundy v klidu i po odbrždění při rozjezdu na svahu. Mlhové světlomety Ibizy mohou mít nově funkci Cornering, která vylepšuje viditelnost při zatáčení a spočívá v samočinné aktivaci jedné mlhovky při rychlostech do 40 km/h, při aktivovaném směrovém světle nebo od určitého úhlu natočení volantu.

Dalšími novými prvky nové generace Ibizy jsou bi-xenonové světlomety s AFS, zadní parkovací senzory, hands-free sada Bluetooth integrovaná do rádia a sada umožňující snadné používání přenosných navigačních přístrojů.

Motory
Nová Ibiza bude dodávána s jedním ze šesti motorů. Paletu tvoří tři zážehové a tři vznětové jednotky. Řadu benzinových motorů představují volby o objemu 1,2 l
(51 kW/70 k), 1,4 l (63 kW/85 k) a 1,6 l (77 kW/105 k). Všechny tři absolvovaly komplexní inovační kúru ke snížení spotřeby a emisí CO2 a všechny jsou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou.

Také přeplňované naftové prošly změnami, které vylepšily výkonové parametry.  Maximální výkon hospodárného motoru 1,4 TDI (59 kW/80 k) zůstává nezměněn, populární jednotka 1,9 TDI bude k dispozici ve dvou provedeních se 66 kW/90 k a 77 kW/105 k. Všechny tři vznětové motory budou dodávány s pětistupňovou manuální převodovkou.

Nový SEAT Ibiza bude v nabídce se třemi známými stupni výbavy - Reference, Stylance a Sport - s velkoryse nastavenou úrovní sériové výbavy.

Na český trh přijde nová Ibiza počátkem podzimu. Cena zatím nebyla stanovena.

Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group

Vytisknout

Diskuze: Nový SEAT Ibiza – Nový začátek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

reklama

Doporučujeme

C4

Citroen C4 Cachet Edition

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud