Populární SEAT Ibiza bude první model koncernu Volkswagen, který bude využívat nově vyvinutou podvozkovou platformu pro kategorii malých vozů. To znamená především zlepšenou stabilitu, pohodlí a mimořádnou úroveň bezpečnosti posádky.
Nová Ibiza v kostce:
První model, který využívá novou platformu koncernu Volkswagen pro daný segment Novinka nabízí nejvyšší kvalitu, vybraný design a sportovní nadšení Všechny vznětové motory dosahují průměrného množství emisí CO2 pod 120 g/kmDnešní představení nové generace modelu Ibiza znamená pro SEAT velký krok kupředu. Novinka má neskromný cíl být měřítkem kvality v rámci své třídy a také jednoznačným ztělesněním hodnot značky SEAT.
Nová Ibiza, která je již čtvrtou a pravděpodobně nejpůsobivější generací vozů tohoto jména, se bude opět vyrábět v moderní automobilce v Martorellu, nedaleko Barcelony. Nový model s výrazným designem představuje velký skok v kvalitě, bezpečnosti a výbavě. Je také prvním produktem výrobkové inovační vlny, kterou SEAT připravuje na nejbližší období.
Důraz na ohleduplnost k životnímu prostředí je dalším rysem nové Ibizy. 95 % všech dílů a komponent může být recyklováno, řada Ibiza vykazuje průměrné množství vypouštěného CO2 pod průměrnou úrovní v segmentu. Všechny vznětové motorizace emitují méně než 120 g CO2 na 1 kilometr jízdy a všechny zbývající zážehové motorizace se vejdou pod úroveň 160 g/km.
Nový designový jazyk Nový SEAT Ibiza je první sériový model vytvořený pod vedením uznávaného šéfdesignera Luca Donckerwolka.
Donckerwolke vytvořil mnohem agresivnější siluetu, připomínající neomylný a neomylně atraktivní vzhled Ibizy. Tento originální vzhled uvádí života nový designérský jazyk definovaný silnými geometrickými tvary. Zvenku se vzhled modelu se zcela novou přídí a maskou vyvinul do nového dynamického šípového designu, tzv. "Arrow designu". Ten snižuje přední světlomety a masku pod úroveň kapoty, aby utvořil hlavu šipky. Typická dynamická linka vytváří pronikavý, markantní dojem v oblasti blatníků. Obzvláště svalnaté boky v zadní části a rozšířené blatníky, společně se zrcátky umístěnými pod základnou oken nebo účinné vstupní otvory v přídi propůjčují Ibize sportovní vzhled a mladistvý charakter.
Také interiér doznal komplexního vylepšení, designéři se zaměřili na kvalitu použité technologie výroby, materiály a volbu vzorů čalounění. Výsledkem je vysoce kvalitní interiér se sportovní atmosférou.
Přístrojová deska přirozeně orientovaná na řidiče má sportovní design, zvýrazněný novým tvarem výdechů ventilace, které přispívají k vyššímu komfortu a účinnosti. Navíc je zde možnost připojení audiozařízení prostřednictvím USB nebo Aux-In konektoru nebo možnost umístění dostupného přenosného navigačního přístroje uprostřed přístrojové desky.
Změny v základních vnitřních a vnějších rozměrech dělají pětidveřovou Ibizu praktičtější než kdykoliv předtím.
Nová platforma je 4052 mm dlouhá, 1693 mm široká a 1445 mm vysoká. Rozvor náprav je nyní 2469 mm dlouhý (+ 7 mm) a přední i zadní rozchod kol je větší o 30 resp. 33 mm, když měří 1465 mm resp. 1457 mm. Vedle zvětšení prostoru pro posádku došlo také k navýšení objemu určeného pro zavazadla o 25 l na 292 l.
Lídr v oblasti bezpečnosti Bezpečnost byla jedním z hlavních kritérií pro tým inženýrů SEAT Technical Centre, který Ibizu v Martorellu vyvíjel. Nový model přináší významné zlepšení v oblasti aktivní i pasivní bezpečnosti.
Aktivní bezpečnost zahrnuje vedle systémů ABS, EBD nebo EBA, také stabilizační systém ESP a protiprokluzový sytém TCS, které jsou nyní dostupné pro všechny modely řady.
Pasivní bezpečnost staví na použití vysokopevnostních ocelí v konstrukci karoserie a zahrnutí programovaně deformovatelných oblastí do konstrukce skeletu.
Ibiza je navíc standardně vybavena čelními airbagy pro řidiče a spolujezdce a novými bočními airbagy vpředu, které chrání nejen hrudník, ale také hlavu cestujících v případě bočního nárazu. Samostatné hlavové airbagy jsou také k dispozici.
Nový, preciznější a agilnější podvozek Agilní jízdní chování Ibizy bylo v nové generaci dále vylepšeno díky nové platformě, zvětšení hlavních rozměrů, rozvoru náprav a rozchodů kol. Přední náprava a odpružení prodělalo významné změny pro dosažení vyšší přesnosti v ovládání a současném zachování jízdního pohodlí.
Nový software pro elektrohydraulický posilovač řízení dává mnohem jemnější a progresivnější odezvu a lepší dojem z řízení.
Nové položky výbavy Nová Ibiza bude mít v nabídce Hill Hold Control, assistenta, který udržuje vozidlo 2 sekundy v klidu i po odbrždění při rozjezdu na svahu. Mlhové světlomety Ibizy mohou mít nově funkci Cornering, která vylepšuje viditelnost při zatáčení a spočívá v samočinné aktivaci jedné mlhovky při rychlostech do 40 km/h, při aktivovaném směrovém světle nebo od určitého úhlu natočení volantu.
Dalšími novými prvky nové generace Ibizy jsou bi-xenonové světlomety s AFS, zadní parkovací senzory, hands-free sada Bluetooth integrovaná do rádia a sada umožňující snadné používání přenosných navigačních přístrojů.
Motory Nová Ibiza bude dodávána s jedním ze šesti motorů. Paletu tvoří tři zážehové a tři vznětové jednotky. Řadu benzinových motorů představují volby o objemu 1,2 l (51 kW/70 k), 1,4 l (63 kW/85 k) a 1,6 l (77 kW/105 k). Všechny tři absolvovaly komplexní inovační kúru ke snížení spotřeby a emisí CO2 a všechny jsou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou.
Také přeplňované naftové prošly změnami, které vylepšily výkonové parametry. Maximální výkon hospodárného motoru 1,4 TDI (59 kW/80 k) zůstává nezměněn, populární jednotka 1,9 TDI bude k dispozici ve dvou provedeních se 66 kW/90 k a 77 kW/105 k. Všechny tři vznětové motory budou dodávány s pětistupňovou manuální převodovkou.
Nový SEAT Ibiza bude v nabídce se třemi známými stupni výbavy - Reference, Stylance a Sport - s velkoryse nastavenou úrovní sériové výbavy.
Na český trh přijde nová Ibiza počátkem podzimu. Cena zatím nebyla stanovena. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?