Španělská značka SEAT ukončila rok 2007 operativním ziskem 44 milionů euro podle španělských účetních standardů. Tento výsledek představuje zlepšení o 136 milionů euro ve srovnání s rokem 2006. Současně se zisk po zdanění zvýšil na 170 milionů euro,
což představuje meziroční zlepšení o 219 milionů euro.
Operativní příjmy činily v roce 2007 5,971 miliardy euro, což představuje nárůst o 1,5 % ve srovnání s rokem 2006 (5,88 miliard euro). Výdaje na výzkum a vývoj, investice do nových produktů, zlepšování procesů a zařízení byly zvýšeny na 504 milionů euro, což je o 24,4 % více než v předchozím roce (405 milionů euro).
Erich Schmidt, předseda představenstva automobilky SEAT, komentoval ve čtvrtek hospodaření firmy slovy: „Zaměstnanci i management SEATu pracovali tvrdě aby se firma vrátila do zisku a to se podařilo o rok dříve než jsme původně očekávali. Jde o nezbytný základ budoucnosti SEATu. Zaměřujeme se na sportovní a dobře navržená auta, která jsou ohleduplná k životnímu prostředí a vyrobená s nejvyšší přesností.“
V roce 2007 zvýšila španělská automobilka dodávky zákazníkům o 0,4 % na 431 000 vozů (429 300 v roce 2006). K nejúspěšnějším trhům patří Francie (+5,1 %), Velká Británie (+5,8 %),Česká republika (+7,6%) stejně jako nové trhy střední a východní Evropy (+27,3 %). Mimořádný úspěch představuje výsledek na trhu v Polsku (+70,6 %). Nejžádanější byly modelové řady Leon a Ibiza.
„Naše strategie pro příštích deset let směřuje k ročnímu prodeji více než 800 tisíc automobilů, 15% návratnosti investic, získání vedoucí pozice v designu a kvalitě ve třídách, kde budeme našimi modely zastoupeni a usilovat budeme také o roli nejatraktivnějšího zaměstnavatele ve Španělsku,“ řekl Erich Schmidt v komentáři k výhledu pro nejbližší roky.
Avizovány byly také nejbližší novinky: nový model ve třídě A0 bude uveden na trh v roce 2008, nový sedan třídy B bude uveden na trh v roce 2009.
Erich Schmidt předpokládá pro tento rok striktní následování dříve představeného SEAT Excellence Programu a tedy zvýšení prodaného množství automobilů a další zlepšení operativního zisku. Zdroj: Import VOLKSWAGEN Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.