Španělská značka SEAT ukončila rok 2007 operativním ziskem 44 milionů euro podle španělských účetních standardů. Tento výsledek představuje zlepšení o 136 milionů euro ve srovnání s rokem 2006. Současně se zisk po zdanění zvýšil na 170 milionů euro,
což představuje meziroční zlepšení o 219 milionů euro.
Operativní příjmy činily v roce 2007 5,971 miliardy euro, což představuje nárůst o 1,5 % ve srovnání s rokem 2006 (5,88 miliard euro). Výdaje na výzkum a vývoj, investice do nových produktů, zlepšování procesů a zařízení byly zvýšeny na 504 milionů euro, což je o 24,4 % více než v předchozím roce (405 milionů euro).
Erich Schmidt, předseda představenstva automobilky SEAT, komentoval ve čtvrtek hospodaření firmy slovy: „Zaměstnanci i management SEATu pracovali tvrdě aby se firma vrátila do zisku a to se podařilo o rok dříve než jsme původně očekávali. Jde o nezbytný základ budoucnosti SEATu. Zaměřujeme se na sportovní a dobře navržená auta, která jsou ohleduplná k životnímu prostředí a vyrobená s nejvyšší přesností.“
V roce 2007 zvýšila španělská automobilka dodávky zákazníkům o 0,4 % na 431 000 vozů (429 300 v roce 2006). K nejúspěšnějším trhům patří Francie (+5,1 %), Velká Británie (+5,8 %),Česká republika (+7,6%) stejně jako nové trhy střední a východní Evropy (+27,3 %). Mimořádný úspěch představuje výsledek na trhu v Polsku (+70,6 %). Nejžádanější byly modelové řady Leon a Ibiza.
„Naše strategie pro příštích deset let směřuje k ročnímu prodeji více než 800 tisíc automobilů, 15% návratnosti investic, získání vedoucí pozice v designu a kvalitě ve třídách, kde budeme našimi modely zastoupeni a usilovat budeme také o roli nejatraktivnějšího zaměstnavatele ve Španělsku,“ řekl Erich Schmidt v komentáři k výhledu pro nejbližší roky.
Avizovány byly také nejbližší novinky: nový model ve třídě A0 bude uveden na trh v roce 2008, nový sedan třídy B bude uveden na trh v roce 2009.
Erich Schmidt předpokládá pro tento rok striktní následování dříve představeného SEAT Excellence Programu a tedy zvýšení prodaného množství automobilů a další zlepšení operativního zisku. Zdroj: Import VOLKSWAGEN Group
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?