Peugeot 207 překonává hranici 1 milionu vyrobených vozů po necelých dvou letech od oficiálního zahájení prodeje. Model 207, uvedený na trh na jaře roku 2006, se dnes prodává ve více než sto zemích světa. Velký obchodní úspěch mu v roce 2007 umožnil překonat stanovený cíl
o více než 20 000 vozů a realizovat celkem 521 000 světových prodejů.
Peugeot 207 kraluje segmentu B v Evropě
Se 440 000 registrovanými vozy v roce 2007 zaujal Peugeot 207 první místo v segmentu B v Evropě. Tento velice konkurenční segment je tvořen více než 70 modely různých značek a představuje téměř jednu třetinu evropského trhu.
Stejně dobře si vede i model 207 CC v kategorii coupé-cabriolet a podobně jako jeho předchůdce 206 CC obsazuje vedoucí pozici s téměř 45 000 prodanými vozy v roce 2007. Výsledky prodeje modelu 207 ze začátku roku 2008 potvrzují jeho pozici lídra na evropském trhu a ukazují, že nastolený prodejní trend pokračuje.
Úspěch díky široké modelové řadě
Za necelé dva roky Peugeot představil nejširší modelovou řadu v segmentu a nabídl různé verze karoserie a specifická provedení, která splňují různorodé požadavky zákazníků.
Od dubna 2006, kdy byla uvedena tří a pětidveřová varianta 207, až do představení verzí 207 SW RC a SW Outdoor v listopadu 2007, se řada rozšiřovala velmi dynamickým tempem : - duben 2006: tří a pětidveřová verze; - září 2006: verze 207 1.6 THP – benzinový motor s turbodmychadlem a přímým vstřikováním, který byl vyvinut ve spolupráci PSA Peugeot Citroën a BMW Group; - únor 2007: verze 207 CC; - duben 2007: verze 207 RC; - červenec 2007: verze 207 SW; - listopad 2007: verze 207 SW Outdoor a 207 SW RC./
Uvedené verze karoserie mohou být poháněny 5 benzinovými a 3 dieselovými motory poslední generace. Všechny pohonné jednotky mají příkladný projev z pohledu výkonu, komfortu, pružnosti a díky nízké spotřebě paliva a emisím CO2 i z pohledu ekologické účinnosti.
Každá jednotlivá verze modelové řady 207 představila ve své kategorii významné inovace.
Hatchback se vyznačuje dvěma typy provedení interiéru – černým a šedým a povrchovou úpravou, která je znakem vysoké úrovně kvality zpracování.
Peugeot 207 CC představil elegantní celokožený interiér s palubní deskou v kůži a dále pak v tomto segmentu ojedinělou bezpečnostní výbavu - pyrotechnicky výsuvné ochranné oblouky. Verze 207 SW úročí přednosti konceptu SW a vedle prosklené panoramatické střechy a zadního otevíratelného okna disponuje i „magickým“ zadním sedadlem, v této kategorii exkluzivním prvkem výbavy, které se jedním jednoduchým pohybem sklopí a vytvoří dokonale rovnou úložnou plochu.
Sportovní verze 207 RC s motorem 1.6 THP 128 kW (175 k) uvádí systém SSP (Steering Stability Programme). SSP spojuje funkci ESP a elektrického posilovače řízení. Díky tomu lze maximálně využít potenciálu elektricky posilovaného řízení a dynamického řízení stability ESP. Tato inovace přináší zvýšení účinnosti brzdění při jízdě v přímém směru a asymetrické přilnavosti, a to z hlediska stability a brzdné vzdálenosti .
Tři evropská výrobní střediska
Peugeot 207 se vyrábí ve třech závodech v Evropě s denní produkcí 2 500 vozů. Tří a pětidveřová verze 207, 207 RC, 207 SW a verze SW Outdoor a SW RC pochází z továrny v Poissy na pařížském předměstí. Tří a pětidveřová verze se vyrábí od roku 2006 i ve slovenské Trnavě a společně s coupé-cabrioletem 207 CC také ve španělském Madridu.
Vůz, který získal řadu ocenění
Peugeot 207 byl oceněn v řadě zemí a získal titul Auto roku 2007 ve Španělsku, Auto Evropy 2007 v Itálii a Nejlepší importovaný vůz roku v Japonsku.
Spokojení majitelé vozu 207
Peugeot 207 je oblíben pro svůj výrazný a reprezentativní styl, komfort řízení a příkladné jízdní vlastnosti. Na spokojenosti zákazníků se podílí také kvalita provedení a pohodlí na palubě vozu. Verze 207 CC zase okouzluje své obdivovatele svými liniemi, konceptem CC a jednoduchostí transformace siluety kupé na kabriolet.
Peugeot 207 na závodním poli
Od roku 2007 získal speciál 207 Super 2000 na mezinárodním mistrovství Intercontinental Rally Challenge (IRC) dva tituly (titul konstruktérů a pilotů) a také vítězství v národních šampionátech v Portugalsku a Polsku. V roce 2008 přihlásil Peugeot vůz 207 Super 2000 do národních kol v řadě zemí – Belgii, Španělsku, Maďarsku, Itálii, Polsku, Portugalsku a Švédsku.
Spider 207, do budoucna Spider THP, se na evropském kontinentu zúčastní osmi propagačních předzávodů, které budou odstartovány se zahájením série Le Mans Series, do které Peugeot Sport nasazuje v roce 2008 svého favorita 908 HDI FAP.
Dalším sportovním podnikem jsou Rencontres Peugeot Sport, které mají, kromě Francie, obdobu i v řadě dalších evropských zemí. Umožňují mnoha automobilovým nadšencům bojovat o titul v závodech Sprint a ve štafetě za volantem vozu 207 LW THP.
Zdroj: Tisková zpráva PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.