Peugeot 207 překonává hranici 1 milionu vyrobených vozů po necelých dvou letech od oficiálního zahájení prodeje. Model 207, uvedený na trh na jaře roku 2006, se dnes prodává ve více než sto zemích světa. Velký obchodní úspěch mu v roce 2007 umožnil překonat stanovený cíl
o více než 20 000 vozů a realizovat celkem 521 000 světových prodejů.
Peugeot 207 kraluje segmentu B v Evropě
Se 440 000 registrovanými vozy v roce 2007 zaujal Peugeot 207 první místo v segmentu B v Evropě. Tento velice konkurenční segment je tvořen více než 70 modely různých značek a představuje téměř jednu třetinu evropského trhu.
Stejně dobře si vede i model 207 CC v kategorii coupé-cabriolet a podobně jako jeho předchůdce 206 CC obsazuje vedoucí pozici s téměř 45 000 prodanými vozy v roce 2007.
Úspěch díky široké modelové řadě
Za necelé dva roky Peugeot představil nejširší modelovou řadu v segmentu a nabídl různé verze karoserie a specifická provedení, která splňují různorodé požadavky zákazníků.
Od dubna 2006, kdy byla uvedena tří a pětidveřová varianta 207, až do představení verzí 207 SW RC a SW Outdoor v listopadu 2007, se řada rozšiřovala velmi dynamickým tempem :
Uvedené verze karoserie mohou být poháněny 5 benzinovými a 3 dieselovými motory poslední generace. Všechny pohonné jednotky mají příkladný projev z pohledu výkonu, komfortu, pružnosti a díky nízké spotřebě paliva a emisím CO2 i z pohledu ekologické účinnosti.
Každá jednotlivá verze modelové řady 207 představila ve své kategorii významné inovace.
Hatchback se vyznačuje dvěma typy provedení interiéru – černým a šedým a povrchovou úpravou, která je znakem vysoké úrovně kvality zpracování.
Peugeot 207 CC představil elegantní celokožený interiér s palubní deskou v kůži a dále pak v tomto segmentu ojedinělou bezpečnostní výbavu - pyrotechnicky výsuvné ochranné oblouky.
Sportovní verze 207 RC s motorem 1.6 THP 128 kW (175 k) uvádí systém SSP (Steering Stability Programme). SSP spojuje funkci ESP a elektrického posilovače řízení. Díky tomu lze maximálně využít potenciálu elektricky posilovaného řízení a dynamického řízení stability ESP. Tato inovace přináší zvýšení účinnosti brzdění při jízdě v přímém směru a asymetrické přilnavosti, a to z hlediska stability a brzdné vzdálenosti .
Tři evropská výrobní střediska
Peugeot 207 se vyrábí ve třech závodech v Evropě s denní produkcí 2 500 vozů. Tří a pětidveřová verze 207, 207 RC, 207 SW a verze SW Outdoor a SW RC pochází z továrny v Poissy na pařížském předměstí. Tří a pětidveřová verze se vyrábí od roku 2006 i ve slovenské Trnavě a společně s coupé-cabrioletem 207 CC také ve španělském Madridu.
Vůz, který získal řadu ocenění
Peugeot 207 byl oceněn v řadě zemí a získal titul Auto roku 2007 ve Španělsku, Auto Evropy 2007 v Itálii a Nejlepší importovaný vůz roku v Japonsku.
Spokojení majitelé vozu 207
Peugeot 207 je oblíben pro svůj výrazný a reprezentativní styl, komfort řízení a příkladné jízdní vlastnosti. Na spokojenosti zákazníků se podílí také kvalita provedení a pohodlí na palubě vozu. Verze 207 CC zase okouzluje své obdivovatele svými liniemi, konceptem CC a jednoduchostí transformace siluety kupé na kabriolet.
Peugeot 207 na závodním poli
Od roku 2007 získal speciál 207 Super 2000 na mezinárodním mistrovství Intercontinental Rally Challenge (IRC) dva tituly (titul konstruktérů a pilotů) a také vítězství v národních šampionátech v Portugalsku a Polsku. V roce 2008 přihlásil Peugeot vůz 207 Super 2000 do národních kol v řadě zemí – Belgii, Španělsku, Maďarsku, Itálii, Polsku, Portugalsku a Švédsku.
Spider 207, do budoucna Spider THP, se na evropském kontinentu zúčastní osmi propagačních předzávodů, které budou odstartovány se zahájením série Le Mans Series, do které Peugeot Sport nasazuje v roce 2008 svého favorita 908 HDI FAP.
Dalším sportovním podnikem jsou Rencontres Peugeot Sport, které mají, kromě Francie, obdobu i v řadě dalších evropských zemí. Umožňují mnoha automobilovým nadšencům bojovat o titul v závodech Sprint a ve štafetě za volantem vozu 207 LW THP.
Zdroj: Tisková zpráva PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.