Venturi Automobiles a PSA Peugeot Citroën vytvořili společnou nabídku do výběrového řízení vypsaného společností La Poste (Francouzská pošta) na dodávku zásilkových vozů typu Citroën Berlingo First nebo Peugeot Partner Origin s elektrickým pohonem.
V první fázi tohoto řízení, vypsaného v dubnu 2007, je třeba dodat několik testovacích vozů. La Poste provede během 6 měsíců hlubší analýzu a hodnocení vhodnosti těchto vozidel a na základě výsledků rozhodne, komu zadá výrobu 500 vozů určených pro rozvoz poštovních zásilek.
PSA Peugeot Citroën společně s partnerskou společností Venturi Automobiles předpokládají, že během tohoto období dovrší u vybraných modelů vývoj technických řešení, aby co možná nejlépe vyhovovaly potřebám společnosti La Poste.
Testované modely Citroën Berlingo/Peugeot Partner budou vybaveny zcela novým předním pohonem navrženým společností Venturi. Mimořádně kompaktní pohon předních kol dovoluje umístit pod kapotu namísto spalovacího motoru všechny elektrické součásti (motor, baterie,..), aniž by se v porovnání s klasickou verzí změnil objem nebo užitečná hmotnost vozu, což je jedna z hlavních výhod tohoto řešení.
Dojezd vozů Berlingo/Partner s elektropohonem bude dosahovat až 100 km, což je u rozvážkových poštovních vozů zcela dostačující.
PSA Peugeot Citroën přispívá do projektu svým know-how a automobilovými zkušenostmi zejména z oblasti vozidel s elektrickým pohonem.
Venturi přináší inovativní řešení mimořádně kompaktního pohonu předních kol a zároveň strukturu přizpůsobenou výrobě v malé sérii.
Tato vzájemná spolupráce umožňuje společnosti PSA Peugeot Citroën obnovit aktivity v segmentu elektromobilů, kde byla s téměř 10 000 prodanými vozy průkopníkem i evropským lídrem. Vozy s elektrickým pohonem se v budoucnosti pro PSA Peugeot Citroën stanou důležitým článkem ve snižování emisí škodlivin automobilů. Další vývoj elektropohonu směřuje hlavně do segmentu vozů, které zajišťují rozvoz v městském prostředí.
PSA Peugeot Citroën je světovou jedničkou v prodeji vozů s nízkými emisemi CO2. V roce 2007 byl na evropském trhu prodán 1 milion vozidel, které produkují méně než 140 g CO2/km.
Značky Peugeot a Citroën působí ve více než 150 zemích světa a zaměstnávají přes 200 000 pracovníků.
Venturi Automobiles prosazuje od roku 2001 velmi inovativní politiku, díky které se stal důležitým aktérem v oblasti vývoje vozidel s elektrickým pohonem. Používá nejvyspělejší technologická řešení a jeho působení se rozšiřuje z městských vozů na výkonné vozy vyšších tříd. Zdroj: Tisková zpráva PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o. a CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.