Venturi Automobiles a PSA Peugeot Citroën vytvořili společnou nabídku do výběrového řízení vypsaného společností La Poste (Francouzská pošta) na dodávku zásilkových vozů typu Citroën Berlingo First nebo Peugeot Partner Origin s elektrickým pohonem.
V první fázi tohoto řízení, vypsaného v dubnu 2007, je třeba dodat několik testovacích vozů. La Poste provede během 6 měsíců hlubší analýzu a hodnocení vhodnosti těchto vozidel a na základě výsledků rozhodne, komu zadá výrobu 500 vozů určených pro rozvoz poštovních zásilek.
PSA Peugeot Citroën společně s partnerskou společností Venturi Automobiles předpokládají, že během tohoto období dovrší u vybraných modelů vývoj technických řešení, aby co možná nejlépe vyhovovaly potřebám společnosti La Poste.
Testované modely Citroën Berlingo/Peugeot Partner budou vybaveny zcela novým předním pohonem navrženým společností Venturi. Mimořádně kompaktní pohon předních kol dovoluje umístit pod kapotu namísto spalovacího motoru všechny elektrické součásti (motor, baterie,..), aniž by se v porovnání s klasickou verzí změnil objem nebo užitečná hmotnost vozu, což je jedna z hlavních výhod tohoto řešení.
Dojezd vozů Berlingo/Partner s elektropohonem bude dosahovat až 100 km, což je u rozvážkových poštovních vozů zcela dostačující.
PSA Peugeot Citroën přispívá do projektu svým know-how a automobilovými zkušenostmi zejména z oblasti vozidel s elektrickým pohonem.
Venturi přináší inovativní řešení mimořádně kompaktního pohonu předních kol a zároveň strukturu přizpůsobenou výrobě v malé sérii.
Tato vzájemná spolupráce umožňuje společnosti PSA Peugeot Citroën obnovit aktivity v segmentu elektromobilů, kde byla s téměř 10 000 prodanými vozy průkopníkem i evropským lídrem. Vozy s elektrickým pohonem se v budoucnosti pro PSA Peugeot Citroën stanou důležitým článkem ve snižování emisí škodlivin automobilů. Další vývoj elektropohonu směřuje hlavně do segmentu vozů, které zajišťují rozvoz v městském prostředí.
PSA Peugeot Citroën je světovou jedničkou v prodeji vozů s nízkými emisemi CO2. V roce 2007 byl na evropském trhu prodán 1 milion vozidel, které produkují méně než 140 g CO2/km.
Značky Peugeot a Citroën působí ve více než 150 zemích světa a zaměstnávají přes 200 000 pracovníků.
Venturi Automobiles prosazuje od roku 2001 velmi inovativní politiku, díky které se stal důležitým aktérem v oblasti vývoje vozidel s elektrickým pohonem. Používá nejvyspělejší technologická řešení a jeho působení se rozšiřuje z městských vozů na výkonné vozy vyšších tříd. Zdroj: Tisková zpráva PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o. a CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.