Passat BlueMotion je jedním z nejohleduplnějších vozů k životnímu prostředí. Tak ve čtvrtek 20. března v New Yorku rozhodla mezinárodní porota ankety „World Car of the Year Awards“. Cenu za Volkswagen převzal pan Wolfgang Hatz,
vedoucí vývoje pohonných jednotek koncernu Volkswagen: „Passat BlueMotion je se svou spotřebou 5,1 litru nafty jedním z nejekonomičtějších vozů své kategorie, a to za dostupnou cenu. Značka ‚BlueMotion‘ se postupně stává vzorem pro celou novou generaci úsporných vozů. Jsme proto pyšní na to, že porota „World Car of the Year Awards“ ocenila naši snahu.
Volkswagen v současné době nabízí sedm modelů BlueMotion, jejichž řady se již brzy rozšíří na deset. Passat patří k největším vozům, které tuto technologii využívají – kromě nízké spotřeby, se tak může pochlubit i nízkou hodnotou emisí CO2, které činí pouhých 136 g/km. Podobně excelentní hodnoty spotřeby (5,2 l / 100 km) a emisí (137 g/km) nabízí i Passat Variant BlueMotion. Oba vozy pohání motor 1.9 TDI (77 kW / 105 k).
Passat BlueMotion svedl v anketě „World Green Cars 2008“ úspěšný souboj s několika hybridními modely a také s vozem poháněným palivovými články. Předání ceny proběhlo v rámci autosalonu v New Yorku, který probíhá od 19. do 30. března 2008, a porota se skládala z novinářů z 24 zemí.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.