Passat BlueMotion je jedním z nejohleduplnějších vozů k životnímu prostředí. Tak ve čtvrtek 20. března v New Yorku rozhodla mezinárodní porota ankety „World Car of the Year Awards“. Cenu za Volkswagen převzal pan Wolfgang Hatz,
vedoucí vývoje pohonných jednotek koncernu Volkswagen: „Passat BlueMotion je se svou spotřebou 5,1 litru nafty jedním z nejekonomičtějších vozů své kategorie, a to za dostupnou cenu. Značka ‚BlueMotion‘ se postupně stává vzorem pro celou novou generaci úsporných vozů. Jsme proto pyšní na to, že porota „World Car of the Year Awards“ ocenila naši snahu.
Volkswagen v současné době nabízí sedm modelů BlueMotion, jejichž řady se již brzy rozšíří na deset. Passat patří k největším vozům, které tuto technologii využívají – kromě nízké spotřeby, se tak může pochlubit i nízkou hodnotou emisí CO2, které činí pouhých 136 g/km. Podobně excelentní hodnoty spotřeby (5,2 l / 100 km) a emisí (137 g/km) nabízí i Passat Variant BlueMotion. Oba vozy pohání motor 1.9 TDI (77 kW / 105 k).
Passat BlueMotion svedl v anketě „World Green Cars 2008“ úspěšný souboj s několika hybridními modely a také s vozem poháněným palivovými články. Předání ceny proběhlo v rámci autosalonu v New Yorku, který probíhá od 19. do 30. března 2008, a porota se skládala z novinářů z 24 zemí.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.