Sedm rychlostních stupňů, které jsou řazeny bez přerušení toku výkonu - Audi představuje novou fázi evoluce převodovek. Sedmistupňová převodovka S tronic spojuje dynamický princip změny převodových poměrů s vysokou účinností.
Nová dvouspojková převodovka je navržena pro zástavbu k podélně uloženým motorům kombinovaným s pohonem všech kol quattro. Schopnost přenášet točivý moment až 550 Nm ji předurčuje k použití i pro silné motorizace. Automobilka Audi zavede novou převodovku hned v několika modelových řadách koncem tohoto roku.
S novou převodovkou S tronic zahajuje Audi novou fázi vývoje v oblasti hnacího ústrojí. Převodovka, která byla vyvinuta přímo u Audi, je připravena pro modelové řady uprostřed současné nabídky. Konstruktéři Audi ji navrhli tak, aby to byl technicky vyspělý, sportovní a současně vysoce účinný komponent automobilu.
Řidiči budou moci používat sedmistupňovou převodovku S tronic v několika různých režimech. Plně automatický režim, kde volí převodové stupně řídicí jednotka, má k dispozici programy D (Drive) a S (Sport). Jednotlivé rychlostní stupně je také možno volit manuálně pákou voliče nebo na volantu (výbava na přání).
Sedmistupňová převodovka S tronic se skládá ze dvou větví převodů s integrovanými vícelamelovými spojkami, které ovládají zařazení převodů. Velká spojka K1 na vnějším obvodě přenáší točivý moment plnou hřídelí k převodovým stupňům 1, 3, 5 a 7, které jsou umístěny v zadní části převodové skříně z hliníkové slitiny, blíže ke středu vozidla.
Dutá hřídel se otáčí vně plné hřídele spojky K1. Je spojena s menší spojkou K2, která je integrována dovnitř do spojky K1. Ta ovládá převodové stupně 2, 4 a 6 a také zpátečku. Všechny převody jsou umístěny v řadě za sebou na obou hřídelích v pořadí 4, 6, 2, R, 1, 3, 7 a 5.
Obě části převodovky jsou neustále aktivní, ale vždy pouze jedna přenáší točivý moment motoru. Například, když řidič akceleruje na třetí převodový stupeň, čtvrtý převodový stupeň je již zařazen a připraven k činnosti na druhé větvi převodovky. Proces změny převodového poměru je velmi rychlý - spojka K1 se rozepíná a současně se spojka K2 spíná. To trvá jen několik setin sekundy a celý děj proběhne bez přerušení přenosu výkonu na kola automobilu, což je plynulé, komfortní a řidič přesný okamžik zařazení jen těžko rozezná.
Výkon směřuje do mezinápravového samosvorného diferenciálu systému quattro, který jej rozděluje mezi kola přední a zadní nápravy. V základní situaci míří 60 % točivého momentu na kola zadní nápravy a 40 % na kola přední nápravy.
Asymetrické dynamické rozdělení hnacího momentu zajišťuje agilní jízdní vlastnosti s mírnou preferencí zadní nápravy. Když je to žádoucí, může mezinápravový diferenciál směřovat až 85 % výkonu ke kolům zadní nápravy nebo naopak až 65 % výkonu putuje ke kolům přední nápravy.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.