Ford uvolnil ceny netrpělivě očekávaného nového crossoveru Ford Kuga, který na české silnice vyjede už v polovině letošního roku. Verze Trend 4x2 bude v ČR stát 799 990,- Kč.
Ford Kuga, postavený na základě designérské studie Iosis X, přináší do segmentu vozů typu crossover nejen vysoké technické kvality, užitnou hodnotu a skvělé jízdní vlastnosti, ale také neotřelý a přitažlivý design. V České republice se Kuga bude prodávat ve výbavě Trend a Titanium – a to v první fázi jen s motorem 2.0 TDCi / 136 k, k němuž na konci letošního či začátku příštího roku přibude další agregát.
"Model Kuga je pro Ford v České republice vozem velmi důležitým", říká Ota Sedláček, prodejní a marketingový ředitel českého Fordu. "To pochopitelně neplatí tolik o objemu prodejů - počítáme s nějakými 200 vozy ročně - ale zejména o image: Kuga je totiž typickým moderním Fordem s atraktivním designem, skvělými technickými a užitnými vlastnostmi, špičkovou bezpečností – a nejlepšími jízdními vlastnostmi v tzv. "neprémiové" části svého segmentu."
Kuga s výbavou Trend (např. 6x airbag, ESP, klimatizace, elektricky ovládaná okna, Ford Power /systém startování tlačítkem/, Easy Fuel /bezzátkový uzávěr nádrže/, dělené zadní dveře, atd.) bude tedy s poháněnou přední nápravou stát 799 990,- Kč a s pohonem 4x4 849 990,- Kč. Kuga ve vyšší výbavě Titanium (navíc automatická klimatizace, kola z lehkých slitin, stropní a zadní konzole, výklopné stolky vzadu, tónovaná skla, atd.) bude v nabídce za 864 990,- Kč jako"dvoukolka" a 914 990,- Kč s pohonem 4x4.
Prodej Fordu Kuga začne na konci II. čtvrtletí 2008. Ford Motor Company
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.