VW Touareg R50 patří k nejvýkonnějším SUV

Touareg R50
Touareg R50, foto: Volkswagen
Marek Litzman 12. března 2008 00:58
Sdílej:

Na loňském říjnovém autosalonu v Sydney představil Volkswagen nejsilnější Touareg s označením R50. Díky obrovskému výkonu 258 kW (350 k) při 3500 min-1 je tento nový Touareg jedním z nejvýkonnějších SUV na světě. Akční cena tohoto vozu byla stanovena na 2 492 500 Kč.

Již při nízkých otáčkách 2000 min-1 dodává vidlicový desetiválec TDI Touaregu R50 obří točivý moment 850 Nm. Na stovku prestižní SUV vypálí už za 6,7 sekundy (běžné provedení za 7,4 sekundy) a dosáhne maximální rychlosti 235 km/h. Přes zvýšení výkonu o 37 k proti „normální“ verzi zůstává jeho spotřeba na stejné hodnotě, tedy 9,6 litru na 100 km při jízdě po dálnici, v průměru 12,6 litru na 100 km. Zvnějšku lze nový Touareg R50 snadno rozpoznat podle jednadvacetipalcových litých kol typu „Omanyth“ s pneumatikami šířky 295, modře lakovaných brzdových třmenů, rozšíření podběhů kol, bočních prahových lemů, výrazných nárazníků a modifikované mřížky chladiče (v matně chromované optice). Bohatá sériová výbava zahrnuje pneumaticky odpružený sportovní podvozek. Takzvaný „paket pro dynamickou jízdy“ a podvozek snížený o dvacet milimetrů dodávají režimu „Sport“ ručně nebo automaticky řízeného vzduchového pérování tužší charakteristiku. V interiéru Touareg R50 nabízí sportovní soustavu sedadel potažených antracitově zbarvenou kůží „Nappa“ s logem R50 vyraženým na předních opěrkách hlavy. Stejným logem jsou opatřeny také nerezové lišty prahů u dveří řidiče a spolujezdce. Sportovní temperament Touaregu R50 zdůrazňuje i leštěné hliníkové obložení interiéru v provedení „Engine Spin“, stejně jako pedály plynu a brzdy z ušlechtilé oceli s R-designem.
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?