Dvoumiliontý vůz modelové řady Škoda Octavia vyrobila dnes společnost Škoda Auto ve vrchlabském závodě. Jedná se o verzi pro volný čas tohoto nejúspěšnějšího současného vozu značky Škoda – Octavia Scout 2,0 TDI stříbrné barvy.
Škoda Auto vyrábí novodobé octavie od roku 1996 (původní Škoda Octavia se vyráběla v šedesátých letech minulého století). V roce 2004 rozšířila první generaci nová. Starší tak z produkce automobilky pro neustávající zájem zákazníků nezmizela, dodnes se vyrábí pod označením Tour.
Škoda Octavia Tour se vyrábí ve Vrchlabí, a montuje také v zahraničních montážních závodech v Indii, v Rusku, v Kazachstánu, na Ukrajině a v Bosně. Škoda Octavia má těžiště výroby v Mladé Boleslavi, montáže se provádí v Indii, v Rusku, na Ukrajině, v Bosně a licenční výroba je od dubna 2007 také v Číně. Na Indickém trhu je Škoda Octavia prodávána pod označením Laura, v Číně s názvem Ming Rui.
Oba modely existují v provedení 4x4 a Octavia navíc také ve sportovním provedení RS a výše uvedené verzi Scout.
Od zahájení výroby sjelo z linek automobilky celkem 1.315.000 vozů první generace octavie a 685.000 vozů Škoda Octavia nové generace.
Za rok 2007 bylo dodáno zákazníkům 72.529 vozů Škoda Octavia Tour a 237.422 vozů Škoda Octavia. Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.