Dvoumiliontý vůz modelové řady Škoda Octavia vyrobila dnes společnost Škoda Auto ve vrchlabském závodě. Jedná se o verzi pro volný čas tohoto nejúspěšnějšího současného vozu značky Škoda – Octavia Scout 2,0 TDI stříbrné barvy.
Škoda Auto vyrábí novodobé octavie od roku 1996 (původní Škoda Octavia se vyráběla v šedesátých letech minulého století). V roce 2004 rozšířila první generaci nová. Starší tak z produkce automobilky pro neustávající zájem zákazníků nezmizela, dodnes se vyrábí pod označením Tour.
Škoda Octavia Tour se vyrábí ve Vrchlabí, a montuje také v zahraničních montážních závodech v Indii, v Rusku, v Kazachstánu, na Ukrajině a v Bosně. Škoda Octavia má těžiště výroby v Mladé Boleslavi, montáže se provádí v Indii, v Rusku, na Ukrajině, v Bosně a licenční výroba je od dubna 2007 také v Číně. Na Indickém trhu je Škoda Octavia prodávána pod označením Laura, v Číně s názvem Ming Rui.
Oba modely existují v provedení 4x4 a Octavia navíc také ve sportovním provedení RS a výše uvedené verzi Scout.
Od zahájení výroby sjelo z linek automobilky celkem 1.315.000 vozů první generace octavie a 685.000 vozů Škoda Octavia nové generace.
Za rok 2007 bylo dodáno zákazníkům 72.529 vozů Škoda Octavia Tour a 237.422 vozů Škoda Octavia. Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.