Zlatým hřebem této show bude Scirocco, zcela nově vyvinutý všestranný sportovní vůz. Na břehu Ženevského jezera debutuje i Golf TDI Hybrid; tato koncepční studie spotřebuje jen 3,4 litru nafty na 100 km. Obrovský technologický skok v oblasti motorů na zemní plyn reprezentuje světová premiéra Passatu Variant TSI EcoFuel s výkonem 150 k. Ve světové premiéře Volkswagen předvede i velmi úsporný Sharan BlueMotion (se spotřebou paliva 6 litrů na 100 km) a Golf Variant 4Motion s alternativním pohonem všech čtyř kol. Poprvé na evropském území bude představen také: Passat CC.
Ženevský autosalon 2008:
Ohňostroj nových modelů se sedmi mezinárodními premiérami
- Start Passatu CC – evropská premiéra čtyřdveřového kupé Volkswagen
- Comeback Scirocca – světový debut legendárního sportovního vozu
- Dieselelektrický – koncept Golf TDI Hybrid spotřebuje jen 3,4 litru paliva na 100 km
- Ekologický vůz na zemní plyn – sportovní EcoFuel, nová verze Passatu TSI
- Neobyčejně ekonomický diesel – světová premiéra nového Sharanu BlueMotion
- Alternativní pohon všech čtyř kol – nový Golf Variant 1.9 TDI 4Motion
Passat CC / evropská premiéra
Po světové premiéře ve Spojených státech Volkswagen poprvé ukáže
Passat CC také v Evropě. Jeho hlavními identifikačními znaky jsou: design stylu kupé, přesto čtyřdveřový; komfortní, přesto dynamický; sportovní interiér, přesto prostorný bez jakýchkoliv kompromisů. Vzájemným sladěním těchto protikladů vznikl vůz, jehož koncepce přesahuje běžný standard. Passat CC však zároveň vytváří novou technologickou platformu založenou na uplatnění průkopnických pomocných systémů a zařízení podporujících dynamiku jízdy. Ty zahrnují “Lane Assist“, systém pro zachování směru jízdy v jízdním pruhu, a nové adaptivní řízení podvozku. Volkswagen bude Passat CC nabízet výhradně s motory s přímým vstřikováním. Zážehové motory (TSI a FSI) podávají výkony 118 kW (160 k), 147 kW (200 k) a 220 kW (300 k). Vznětové motory se vstřikováním common rail budou uvedeny s výkony 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k). Passat CC se na evropském trhu objeví již ve druhém čtvrtletí tohoto roku. Na českém trhu se objeví následně ve 3. čtvrtletí letošního roku.
Scirocco / světová premiéra
První generace Scirocca byla při svém celosvětovém uvedení představena také v Ženevě, a to před 34 lety. Letos Volkswagen chystá comeback tohoto legendárního dvoudveřového vozu. Scirocco díky své prodloužené střeše ve stylu kupé poskytuje dostatek prostoru pro čtyři dospělé osoby, což z něj vytváří všestranný sportovní vůz pro každý den v roce. Sportovní výkon mu dodávají čtyři motory typů TSI a TDI, které vynikají vysokým točivým momentem i úsporností paliva a pokrývají výkonový rozsah od 90 kW (122 k) do 147 kW (200 k). Nový sportovní vůz bude nabízen s mnoha inovativními technologickými prvky jako je například adaptivní řízení podvozku. Začátek výroby modelu Scirocco je stanoven na konec srpna tohoto roku.
Golf TDI Hybrid / světová premiéra
Modelem Golf TDI Hybrid Volkswagen demonstruje obrovský potenciál v úspoře energie, který lze využít díky kombinaci vznětového motoru vyzbrojeného špičkovými technologiemi, elektromotoru a sedmistupňové převodovky DSG. Tato koncepční studie, která se poprvé na světě předvede právě na Ženevském autosalonu, spotřebuje pouhých 3,4 litru nafty na 100 kilometrů. Protože je Golf TDI Hybrid konstruován jako vysoce výkonný hybrid, bez problémů zvládá pohon pouze na spalovací motor i smíšený režim, tzn. výkonnou a energeticky velmi efektivní kombinaci pohonu motorem TDI i elektromotorem. Možná je i jízda s pohonem pouze elektromotorem, která neprodukuje žádné emise. Přenos výkonu na přední nápravu zprostředkovává sedmirychlostní převodovka DSG. Při zastávkách v městském provozu vypíná automatický systém start/stop bez zásahu řidiče chod vznětového turbomotoru.
Passat Variant TSI EcoFuel / světová premiéra
Passat Variant TSI EcoFuel – také poprvé představovaný v Ženevě – uvádí zcela novou éru vozidel poháněných zemním plynem. Temperament vozů hnaných zemním plynem, tedy palivem, které je stejně vysoce ekologické jako úsporné, se totiž dosud pohyboval jen ve velmi skromných mezích. Tuto éru Passsat s novým motorem o výkonu 110 kW (150 k) definitivně ukončuje. Přes svůj vysoký výkon se tento přeplňovaný motor s přímým vstřikováním – tato koncepce je u motoru na zemní plyn použita poprvé na světě – spokojí jen s 5,2 kilogramy zemního plynu na 100 kilometrů. Na trhu se Passat a Passat Variant TSI EcoFuel objeví koncem tohoto roku.
Sharan BlueMotion / světová premiéra
I v roce 2008 Volkswagen pokračuje ve své řadě nazvané BlueMotion. Nejnovější model vyvinutý v rámci této iniciativy, Sharan BlueMotion, rovněž slaví na Ženevském autosalonu svou světovou premiéru. Jeho průměrná spotřeba vykazuje extrémně nízkou hodnotu rovných 6 litrů nafty na 100 kilometrů, což znamená že Sharan BlueMotion spotřebuje o 0,7 litru méně paliva než „konvenční“ model. Zároveň s tím se i emise CO2 snížily z hodnoty 177 g/km na 159 g/km. To jsou pro pětimístný velkoprostorový vůz s objemem zavazadlového prostoru 2610 litrů a povolenou celkovou hmotností 2510 kilogramů prvotřídní parametry. Nový Volkswagen je poháněn agregátem TDI o výkonu 103 kW (140 k), osazeným filtrem pevných částic (DPF). Verze BlueMotion bude dodávána s výbavou Sharanu Trendline a Comfortline. Počátek dodávek je plánován na léto tohoto roku.
Golf Variant TDI 4Motion / světová premiéra
Volkswagen uvádí také Golf Variant s alternativním pohonem všech čtyř kol, u nějž lze v extrémních situacích přenášet až 50 % výkonu na kola zadní nápravy. Díky tomu dokáže Golf Variant TDI zajistit nejlepší možnou přilnavost kol k vozovce i za těch nejnepříznivějších podmínek. Systém 4Motion je propojen s úsporným vznětovým motorem TDI o výkonu 77 kW (105 k). Golf Variant TDI 4Motion se rozjede z místa na rychlost 100 km/h za 12,9 sekundy, docílí rychlosti až 185 km/h a spotřebuje jen 6,0 litru paliva na 100 km. Zajímavá informace pro všechny řidiče, kteří zapřahají přívěsy: Golf Variant 4Motion dokáže zdolat svah se stoupáním až dvacet procent i s přívěsem o hmotnosti 1500 kilogramů – to je o 100 kilogramů víc, než zvládne jeho protějšek s předním pohonem.
Volkswagen