Martin Bursík převzal od společnosti Toyota Motor Czech nová hybridní auta pro MŽP.
Pět nových automobilů s hybridním pohonem převzal od Tsutomu Otsuba, prezidenta společnosti Toyota Motor Czech ministr životního prostředí Martin Bursík. Jedná se o dva vozy Lexus GS 450h a tři vozy Toyota Prius jako služební vozy ministra a jeho náměstků. Všech pět vozů si ministerstvo od automobilky pronajalo.
Oba typy automobilů využívají ke svému pohonu kombinaci zážehového motoru (benzin) a elektromotoru. Vozy Lexus a Toyota uspěly jako nejlepší varianta při průzkumu trhu, který MŽP provedlo v roce 2007. Ve vyšší třídě vozidel žádná jiná automobilka hybridní vůz nenabízela, ve střední třídě Prius uspěl díky nejnižším emisím CO2 na ujetý kilometr.
Ministerstvo má všech pět převzatých vozů zapůjčeno formou ročního pronájmu. Za nájem jednoho Lexusu GS 450h ministerstvo zaplatí za rok 186 540 Kč, za nájem jedné Toyoty Prius částku 110 250 Kč
Lexus GS 450h má benzinový motor o objemu 3,5 l a celkový výkon jeho hybridního pohonu je 254 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/h je schopen za 5,9s, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba uváděná výrobcem je 7,9 l benzínu na 100 km, emise CO2 185 g/km.
Toyota Prius má benzinový motor o objemu 1,5 l s výkonem 57 kW. Jeho elektromotor má výkon 50 kW. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 10,9 s, jeho maximální rychlost je 170 km/h. Kombinovaná spotřeba uváděná výrobcem činí 4,3 l/100 km, emise CO2 104 g/km. Toyota
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.