Martin Bursík převzal od společnosti Toyota Motor Czech nová hybridní auta pro MŽP.
Pět nových automobilů s hybridním pohonem převzal od Tsutomu Otsuba, prezidenta společnosti Toyota Motor Czech ministr životního prostředí Martin Bursík. Jedná se o dva vozy Lexus GS 450h a tři vozy Toyota Prius jako služební vozy ministra a jeho náměstků. Všech pět vozů si ministerstvo od automobilky pronajalo.
Oba typy automobilů využívají ke svému pohonu kombinaci zážehového motoru (benzin) a elektromotoru. Vozy Lexus a Toyota uspěly jako nejlepší varianta při průzkumu trhu, který MŽP provedlo v roce 2007. Ve vyšší třídě vozidel žádná jiná automobilka hybridní vůz nenabízela, ve střední třídě Prius uspěl díky nejnižším emisím CO2 na ujetý kilometr.
Ministerstvo má všech pět převzatých vozů zapůjčeno formou ročního pronájmu. Za nájem jednoho Lexusu GS 450h ministerstvo zaplatí za rok 186 540 Kč, za nájem jedné Toyoty Prius částku 110 250 Kč
Lexus GS 450h má benzinový motor o objemu 3,5 l a celkový výkon jeho hybridního pohonu je 254 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/h je schopen za 5,9s, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba uváděná výrobcem je 7,9 l benzínu na 100 km, emise CO2 185 g/km.
Toyota Prius má benzinový motor o objemu 1,5 l s výkonem 57 kW. Jeho elektromotor má výkon 50 kW. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 10,9 s, jeho maximální rychlost je 170 km/h. Kombinovaná spotřeba uváděná výrobcem činí 4,3 l/100 km, emise CO2 104 g/km. Toyota
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.