Hlavní výrobní závod SEATu v Martorellu si připomíná 15. výročí zahájení produkce: 22. února 1993 jej slavnostně otevřel španělský král Juan Carlos I. a zahájil tak velmi úspěšnou historii jedné z nejpokrokovějších automobilek své doby.
Inovace ve výrobním procesu, obsáhlejší školení pro pracovníky a zapojení špičkových technologií umožnilo průběžnou modernizaci továrny, ve které výrobní linky vykazují značnou flexibilitu a možnost vyrábět všechny modely značky SEAT s výjimkou Alhambry (ta se vyrábí v portugalské Palmele).
Při výroční ceremonii vyzdvihl předseda představenstva SEATu, Erich Schmitt, že „… neustálé pokroky, které dělá továrna v oblasti kvality výroby, stejně tak jako ve zlepšování produktivity, umožňují zvětšovat nadšení zákazníků z výrobků prvotřídní kvality. To vše je ale možné pouze díky práci, úsilí a odhodlání pracovníků, nejdůležitějšího výrobního faktoru společnosti SEAT.“
V minulém roce byl díky zavedení programu „SEAT Excellence Program“ (SEP) uveden do života výrobní systém SEAT. Pokrokový systém výroby má za cíl až 30% snížení výrobních časů budoucích modelů značky, což promění Martorell v automobilový závod s jednou z nejvyšších produktivit v Evropě.
Stavba nové automobilky, vzdálené asi 30 kilometrů od Barcelony, začala v únoru 1990, protože firma potřebovala zvýšit výrobní kapacitu v té době koncentrovanou do areálu Zona Franca.
ůvodně byla automobilka dimenzována na kapacitu 1500 vozů denně, dnes však již vzniká každý den přes 2000 automobilů. V současnosti zde pracuje 8000 zaměstnanců na ploše 3 milionů metrů čtverečních, což odpovídá ploše 400 fotbalových hřišť.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.