SEAT vyrábí automobily v Martorellu už 15 let

Marek Litzman, 27. února 2008, 12:20 Google+

Hlavní výrobní závod SEATu v Martorellu si připomíná 15. výročí zahájení produkce: 22. února 1993 jej slavnostně otevřel španělský král Juan Carlos I. a zahájil tak velmi úspěšnou historii jedné z nejpokrokovějších automobilek své doby.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: Seat

Sdílejte článek

Inovace ve výrobním procesu, obsáhlejší školení pro pracovníky a zapojení špičkových technologií umožnilo průběžnou modernizaci továrny, ve které výrobní linky vykazují značnou flexibilitu a možnost vyrábět všechny modely značky SEAT s výjimkou Alhambry (ta se vyrábí v portugalské Palmele).

Při výroční ceremonii vyzdvihl předseda představenstva SEATu, Erich Schmitt, že „… neustálé pokroky, které dělá továrna v oblasti kvality výroby, stejně tak jako ve zlepšování produktivity, umožňují zvětšovat nadšení zákazníků z výrobků prvotřídní kvality. To vše je ale možné pouze díky práci, úsilí a odhodlání pracovníků, nejdůležitějšího výrobního faktoru společnosti SEAT.“

V minulém roce byl díky zavedení programu „SEAT Excellence Program“ (SEP) uveden do života výrobní systém SEAT. Pokrokový systém výroby má za cíl až 30% snížení výrobních časů budoucích modelů značky, což promění Martorell v automobilový závod s jednou z nejvyšších produktivit v Evropě.

Stavba nové automobilky, vzdálené asi 30 kilometrů od Barcelony, začala v únoru 1990, protože firma potřebovala zvýšit výrobní kapacitu v té době koncentrovanou do areálu Zona Franca.

ůvodně byla automobilka dimenzována na kapacitu 1500 vozů denně, dnes však již vzniká každý den přes 2000 automobilů. V současnosti zde pracuje 8000 zaměstnanců na ploše 3 milionů metrů čtverečních, což odpovídá ploše 400 fotbalových hřišť.

Vytisknout

Diskuze: SEAT vyrábí automobily v Martorellu už 15 let

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Sintesi

Pininfarina Sintesi - další kráska z Itálie

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud