SEAT vyrábí automobily v Martorellu už 15 let

ilustrační foto
ilustrační foto, foto: Seat
Marek Litzman 27. února 2008 12:20
Sdílej:

Hlavní výrobní závod SEATu v Martorellu si připomíná 15. výročí zahájení produkce: 22. února 1993 jej slavnostně otevřel španělský král Juan Carlos I. a zahájil tak velmi úspěšnou historii jedné z nejpokrokovějších automobilek své doby.

Inovace ve výrobním procesu, obsáhlejší školení pro pracovníky a zapojení špičkových technologií umožnilo průběžnou modernizaci továrny, ve které výrobní linky vykazují značnou flexibilitu a možnost vyrábět všechny modely značky SEAT s výjimkou Alhambry (ta se vyrábí v portugalské Palmele).

Při výroční ceremonii vyzdvihl předseda představenstva SEATu, Erich Schmitt, že „… neustálé pokroky, které dělá továrna v oblasti kvality výroby, stejně tak jako ve zlepšování produktivity, umožňují zvětšovat nadšení zákazníků z výrobků prvotřídní kvality. To vše je ale možné pouze díky práci, úsilí a odhodlání pracovníků, nejdůležitějšího výrobního faktoru společnosti SEAT.“

V minulém roce byl díky zavedení programu „SEAT Excellence Program“ (SEP) uveden do života výrobní systém SEAT. Pokrokový systém výroby má za cíl až 30% snížení výrobních časů budoucích modelů značky, což promění Martorell v automobilový závod s jednou z nejvyšších produktivit v Evropě.

Stavba nové automobilky, vzdálené asi 30 kilometrů od Barcelony, začala v únoru 1990, protože firma potřebovala zvýšit výrobní kapacitu v té době koncentrovanou do areálu Zona Franca.

ůvodně byla automobilka dimenzována na kapacitu 1500 vozů denně, dnes však již vzniká každý den přes 2000 automobilů. V současnosti zde pracuje 8000 zaměstnanců na ploše 3 milionů metrů čtverečních, což odpovídá ploše 400 fotbalových hřišť.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?