SUBARU ČR představuje ceny a specifikace nové Imprezy WRX STI pro český trh. Oficiální datum zahájení prodeje je 26.2.2008.
Nová Impreza WRX STI byla oficiálně představena evropským zákazníkům na boloňském autosalonu v prosinci 2007. Po necelých třech měsících teď tato legenda vstupuje i na české silnice.
Historie a filozofie modeluImpreza WRX STI byla poprvé představena v roce 1994 jako „STI Verze“ Imprezy. Byla to zesílená modifikace, vyvinutá společností Subaru Tecnica International (STI), dceřinou společností FHI specializovanou na aktivity v motorsportu. V dalších letech FHI stále více participovala na vývoji konceptu WRX STI, během této doby byl výkon vozu neustále vylepšován a model se stal také více dostupným. Nakonec byl model plně zařazen do výrobního programu Subaru jako sportovní verze a představen na evropském trhu v roce 2001 jako „Impreza WRX STI“ na základech druhé generace Imprezy.
Nynější třetí generace Imprezy WRX STI byla precizně vyvíjena na genových základech předchozích dvou generací, nabízející totální kontrolu nad vozem a nejvyšší výkony stále se zvyšujícímu počtu náročných řidičů. V souladu s filozofií FHI, že „ultimativní výkon znamená důvěru v řízení“, bylo nové STI kompletně přestylizováno v designu, motoru, karoserii a výbavě. Benefitující z technologie Subaru Symmetrical All-Wheel Drive a horizontálně uloženého přeplňovaného motoru Boxer, nová Impreza WRX STI je inovativní sportovní model s pohonem všech kol, s výkonem, který dodává kombinaci vynikajících zážitků z jízdy a hrdosti z vlastnictví vozu.
TechnikaStyl pětidvéřové karoserie hatchback byl použit pro nízký moment setrvačnosti vozu k své svislé ose. Jak výkon, tak i kroutící moment byly navýšeny. Chování podvozku bylo také zdokonaleno díky Subaru Dynamic Chassis Control Concept (Subaru DC3) tak, aby jízda přinášela ještě větší potěšení a důvěru v ovládání vozu. Systém zavěšení na zadní nápravě používá nově navržené zavěšení Double Wishbone pro lepší přilnutí kol k vozovce a ve prospěch komfortu posádky.
I osvědčená technologie pohonného ústrojí Subaru, Symmetrical All-Wheel Drive, byla taktéž zdokonalena díky multi-módovému systému Driver’s Control Centre Differential (DCCD). A zatímco vylepšené pohonné ústrojí řidiči dává pocit progresivní kontroly nad chováním vozu, je systém ještě nově standartně vybaven vícemódovým VDC systémem (Vehicle Dynamics Control), který monitoruje a vylepšuje stabilitu vozidla.
Nové technické parametry:Maximální výkon 221 kW (300k) / 6000 ot/min
Maximální toč. moment 407 Nm / 4000 ot/min
Zrychlení 0-100 km/hod 5,2s
Max. rychlost 250 km/hod
Spotřeba paliva 13,8/8,2/10,3 l/100 km
Emise CO2 327/195/243 g/km
Styling a výbava
Exteriér i interiér vozu vyjadřuje sofistikovanost a vytříbenou funkcionalitu. Rozšířené části karoserie perfektně zapadají do celkového neotřelého a neodolatelného výrazu vozu. Design iteriéru zase klade důraz na vysokou kvalitu a sportovní atmosféru, s použitím převážně tmavých barev kombinovaných se sportovně podsvícenými ovladači.
Dalšími zdokonaleními jsou např. ve standardu boční a okenní SRS airbagy (bezpečnost), hospodárnost provozu (životní prostředí), nižší prostupnost hluku do kabiny a jízdní schopnosti (kvalita).
Nové STI bude k dispozici v Čechách ve dvou úrovních výbavy, mezi jejichž základními prvky najdete:
Impreza 2,5 WRX STI
6x Airbag (přední, boční, okenní)
automatická klimatizace
sportovní sedadla STI (barva antracit)
hliníkové pedály
dělená zadní sklápěná sedadla (60:40)
elektricky sklopná zrcátka se směrovými blikači
rádio s 6 CD měničem a ovládáním na volantu
tempomat
xenonové přední světlomety s ostřikovači
nově se používá ACVS (Active Valve Control Systém - proměnné časování) u všech 4 vačkových hřídelí
Multi-Mode DCCD Systém
Stříbrná hliníková kola 8,5 x 18“ s 245/40 R18 pneu Dunlop
6-ti stupňová sportovní manuální převodovka
Hill Start Assist systém
VDC
SI-DRIVE
Impreza 2,5 WRX STI TOP
má navíc (oproti výbavě 2,5 WRX STI)
hliníková kola BBS 8,5 x 18“ s 245/40 R18 pneu Dunlop, volitelně ve stříbrném či zlatém provedení
sportovní sedadla RECARO (barva antracit)
přední mlhová světla
integrovaný DVD navigační systém s VGA monitorem
CD audiosystem s DVD přehrávačem, Bluetooth a ovládáním na volantu
bezklíčkové odemykání vozu „Smart Entry“
bezklíčkové startování pomocí tlačítka „Start/Stop“
tónovaná zadní skla
Ceny
Cenová úroveň plně reflektuje tržní trendy a stejně jako u celé generace Imprezy 08 se neodchyluje od staršího modelu, ale naopak v nižší specifikaci výbavy ve zcela novém paketu dokonce začíná na 1 148 800 Kč (ve verzi N1 986 219 Kč bez DPH). Výbava 2,5 WRX STI TOP bude nabízena za 1 278 800 Kč, tedy s rozdílem 130 000 Kč. V souvislosti s touto novou cenou se upravila i cena civilnější verze Impreza 2,5 WRX na 848 800 Kč, i zde je možnost odpočtu DPH (verze N1 - cena bez DPH 734 118 Kč).
Nová Impreza WRX STI bude i nadále ikonou Subaru ve smyslu vysoce výkonného sportovního modelu. Úspěšný vývoj WRX STI je dán i díky zkušenostem získaným během závodních zkoušek ve světovém šampionátu FIA World Rally Championship (WRC), kde Impreza získala 3 poháry konstruktérů za sebou v letech 1995 – 1997. V tomto kontextu FHI získala od FIA homologaci Imprezy WRX STI 2,0l (jap. spec.) pro skupinu N platnou od 1.1.2008. Subaru ČR nabízí i tento model, určený výhradně pro přestavbu na závodní vůz, za cenu 878 555 Kč vč DPH.
TZ Subaru
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.