Oficiální představení nové generace modelu Škoda Superb – reprezentativního vozu střední třídy se uskuteční na 78. mezinárodním autosalonu v Ženevě.
Nová Škoda Superb s patentovaným systém dveří Twindoor umožňuje využít vůz jako reprezentativní sedan i praktický liftback současně.
V prostorném interiéru odrážejícím vysokou kvalitu zpracování naleznou cestující mnoho praktických řešení i objemný zavazadlový prostor (565 l/1670 l). Velkorysý vnitřní prostor předchozí generace byl ještě dále zvětšen, čímž se stal nový Superb jedním z nejprostornějších vozů své třídy. Nový standard bezpečnosti definuje až 9 airbagů, které jsou v případě nehody připraveny ochránit posádku na předních i zadních sedadlech. Součástí výbavy mohou být mimo jiné bi-xenonové světlomety s funkcí AFS, navigace s dotykovým displejem nebo parkovací asistent, který dokáže vůz samočinně zaparkovat do řady stojících automobilů.
Nový Superb bude nabízen s následujícími motory:
zážehové: 1,4 TSI/92 kW 1,8 TSI/118 kW, také 4x4 a aut. převodovka 3,6 FSI V6/191 kW 4x4 aut. převodovka
vznětové: 1,9 TDI PD DPF/77 kW, také bez DPF 2,0 TDI PD DPF/103 kW, také aut. převodovka 2,0 TDI CR DPF/125 kW, také 4x4 a aut. převodovka
Výstavní premiéru si na ženevském autosalonu odbude i nový Superb s motorem 3,6 FSI V6 o výkonu 191 kW ve verzi 4x4. V ekologické řadě GreenLine se kromě vozů Fabia GreenLine a Octavia MultiFuel představí i nový model Superb GreenLine s motorem 1,9 TDI PD DPF/77 kW s emisemi CO2 136 g/km.
Vyjma těchto novinek představí Škoda Auto také inovovaný model Octavia RS s motorem 2,0 TDI CR DPF/125 kW a kompletní nabídku vozů Fabia, Roomster a Octavia v provedení modelového roku 2008.
Expozici společnosti Škoda Auto je možné navštívit na ženevském autosalonu v hale 2 na pozici 2160.
Škoda auto a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.