S celkovým počtem 488 700 vozů dosáhla společnost Volkswagen Commercial Vehicles v roce 2007 znovu rekordních prodejních čísel. I uplynulý rok tak by dalším rokem růstu (o 10,7 %) ve srovnání s předchozím obdobím (441 500 dodaných vozů).Rekordní rok zaznamenal Volkswagen také také v Česku.
"Prodeje našich produktů na mezinárodních trzích přesvědčivě potvrzují, že tempo růstu, kterého naše značka dosahuje, je nejen intenzivní, ale zároveň i trvalé," uvádí předseda představenstva Volkswagen Commercial Vehicles Stephan Schaller. "Rok 2007 je třetím rokem za sebou, v němž jsme dosáhli dvouciferného růstu celkového prodeje."
Modelové řady Caddy, T5 a Crafter vyráběné v Evropě zaznamenaly v roce 2007 se souhrnným počtem 384 500 dodaných vozů (proti 360 252 v předchozím roce) zvýšení prodeje o 6,8 %. Individuálně dosáhly jednotlivé modelové řady následujících výsledků:
- Caddy: nárůst o 7,7 % na 147 250 vozů (v předchozím roce 136 660) - Řada T5 (Transporter, Caravelle, Multivan a California): nárůst o 5,2 % na 191 250 vozů (předchozí rok 181 750) - Crafter: nárůst o 10,4 % na 46 200 dodaných vozů (předchozí rok 41 800).
Podobné zvýšení bylo zaznamenáno i u dodávek lehkých užitkových vozů vyráběných v Brazílii:
- T2: zvýšení o 28,8 % na 24 500 prodaných vozů (v předchozím roce 19 000) - Saveiro: nárůst o 30,7 % na 32 950 dodaných vozů (předchozí rok 25 200)
V roce 2007 dodal Volkswagen svým zákazníkům 46 500 vozů ve třídách těžkých nákladních vozů a autobusů, které jsou vyráběny v Brazílii, Mexiku a Jižní Africe, což znamená nárůst o 25,8 % (proti předcházejícímu roku s dodávkou 37 000 vozů). Z nich bylo 38 600 nákladních vozů - zvýšení o 27 % (předcházející rok 30 240), zatímco dodávky autobusů vzrostly o 20,5 % na 7900 kusů (v předchozím roce 6563).
"Pokračování v rekordních dodávkách na mezinárodní trhy dokazuje, že stále větší počet zákazníků oceňuje přidanou hodnotu, kterou naše vozy nabízejí v technické i v ekonomické oblasti," říká Harald Schomburg, člen představenstva Volkswagen Commercial Vehicles odpovědný za marketing a prodej. "V minulém roce dosáhly naše výrobky nových prodejních rekordů na 37 exportních trzích."
V západní Evropě vzrostly dodávky společnosti Volkswagen Commercial Vehicles o 6,6 % na 288 400 vozů (rok předtím 270 700), zatímco dodávky do východní Evropy se zvýšily o 31,8 % na celkem 40 300 vozů (předchozí rok 30 600). Dodávky do Německa zůstaly se 122 048 prodanými vozy přibližně na rekordní úrovni roku 2006, v němž bylo dosaženo čísla 123 032. Nejsilnějšími exportními trhy v Evropě jsou Velká Británie (30 400 vozů proti 26 800 v roce předchozím, což znamená nárůst o 13,4 %) a Nizozemsko (25 000 vozů proti 19 800 v roce předchozím, to znamená zlepšení o 26,5 %). Zákazníkům v Jižní Africe bylo dodáno 100 300 lehkých i těžkých užitkových vozů, což se znamená nárůst o 28,8 %).
Také v České republice dosáhly užitkové vozy Volkswagen zvýšení počtu dodaných vozů na 6640 tj. růstu o 10,6 %. Volkswagen se tak stal jedničkou mezi importéry užitkových vozů na český trh. Hlavními tahouny loňského roku byly modely Transportér s meziročním nárůstem registrací o více jak 11% a Crafter, jehož odbyt se zvýšil oproti roku 2006 o více než 50 %.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.