Supersport Audi R8 získal prestižní titul Auto roku 2007, které uděluje magazín TopGear, nejprodávanější motoristický titul ve Velké Británii.
Na volbě „Auta roku“ se podílí odborná porota z časopisu TopGear a také ze stejnojmenné televizní show stanice BBC, kterou po celém světě sleduje na 350 milionů diváků.
Ceny anglického časopisu TopGear jsou určovány demokratickou volbou, při níž dochází k bouřlivým diskusím a hádkám. Hlavní slovo však mají na slovo vzatí odborníci Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May, kteří jsou hlavními postavami televizní show a pravidelnými přispěvateli časopisu, v němž mají své stálé rubriky. Do jejich sporů zasahuje i záhadný testovací řidič televizní show, „bílý Stig“ (v počátcích show byla tato postava temná, černá). Jeho postava dokonale symbolizuje skutečnost, že TopGear je pro skutečné fanoušky rychlých automobilů a špičkové techniky vůbec. Říká se, že Stig, který před kamerou nikdy nepromluví a nikdy nesejme svou přilbu, není člověk, ale robot, řízený technologiemi kosmického věku.
Kromě Británie vychází časopis TopGear také v už téměř dvaceti jazykových mutacích včetně české verze. R8 jako první model Audi s motorem umístěným uprostřed kombinuje dlouholeté zkušenosti ingolstadtské automobilky z motoristického sportu s úchvatným designem a technologickým know-how nejvyšší úrovně. Vysokootáčkový podélně umístěný osmiválec V8 FSI o výkonu 309 kW (420 k) pohání všechna čtyři kola prostřednictvím systému quattro a ve spojení s ultralehkou hliníkovou karoserií vystavěnou na prostorovém hliníkovém rámu Audi Space Frame je zárukou zcela výjimečné dynamiky Audi R8: zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,6 s a nejvyšší rychlosti 301 km/h. Nejvyšší točivý moment 430 Nm je k dispozici v rozmezí 4300 - 6000 min-1, v širokém pásmu 3500 - 7600 min-1 neklesá pod 90 procent této hodnoty.
Kromě ocenění časopisu TopGear obdržel tento „vůz snů“ i řadu dalších cen. Britským magazínem Autocar byl oceněn jako nejlépe ovladatelný a také jako nejrychlejší vůz roku 2007. Německý časopis Autobild mu udělil titul „Sportovní vůz roku“ a podobně získal i cenu „Auto Trophy 2007“ v kategorii sportovních vozů od časopisu Auto Zeitung. Od magazínu Playboy obdržel titul „Vůz roku 2008“ a asociace Automobile Journalists Association of Canada (AJAC) udělila R8 dvě ceny, titul nejlepšího prestižního vozu a „nejobdivovanějšího“ vozu roku 2008. Dva tituly dostal i od amerického časopisu Automobile Magazine, který jej jmenoval vozem roku a (nejlepší) konstrukcí roku.
Celá anketa Auto roku je k dispozici v aktuálním vydání českého magazínu TopGear.
Tisková zpráva Audi ČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.