Supersport Audi R8 získal prestižní titul Auto roku 2007, které uděluje magazín TopGear, nejprodávanější motoristický titul ve Velké Británii.
Na volbě „Auta roku“ se podílí odborná porota z časopisu TopGear a také ze stejnojmenné televizní show stanice BBC, kterou po celém světě sleduje na 350 milionů diváků.
Ceny anglického časopisu TopGear jsou určovány demokratickou volbou, při níž dochází k bouřlivým diskusím a hádkám. Hlavní slovo však mají na slovo vzatí odborníci Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May, kteří jsou hlavními postavami televizní show a pravidelnými přispěvateli časopisu, v němž mají své stálé rubriky. Do jejich sporů zasahuje i záhadný testovací řidič televizní show, „bílý Stig“ (v počátcích show byla tato postava temná, černá). Jeho postava dokonale symbolizuje skutečnost, že TopGear je pro skutečné fanoušky rychlých automobilů a špičkové techniky vůbec. Říká se, že Stig, který před kamerou nikdy nepromluví a nikdy nesejme svou přilbu, není člověk, ale robot, řízený technologiemi kosmického věku.
Kromě Británie vychází časopis TopGear také v už téměř dvaceti jazykových mutacích včetně české verze. R8 jako první model Audi s motorem umístěným uprostřed kombinuje dlouholeté zkušenosti ingolstadtské automobilky z motoristického sportu s úchvatným designem a technologickým know-how nejvyšší úrovně. Vysokootáčkový podélně umístěný osmiválec V8 FSI o výkonu 309 kW (420 k) pohání všechna čtyři kola prostřednictvím systému quattro a ve spojení s ultralehkou hliníkovou karoserií vystavěnou na prostorovém hliníkovém rámu Audi Space Frame je zárukou zcela výjimečné dynamiky Audi R8: zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,6 s a nejvyšší rychlosti 301 km/h. Nejvyšší točivý moment 430 Nm je k dispozici v rozmezí 4300 - 6000 min-1, v širokém pásmu 3500 - 7600 min-1 neklesá pod 90 procent této hodnoty.
Kromě ocenění časopisu TopGear obdržel tento „vůz snů“ i řadu dalších cen. Britským magazínem Autocar byl oceněn jako nejlépe ovladatelný a také jako nejrychlejší vůz roku 2007. Německý časopis Autobild mu udělil titul „Sportovní vůz roku“ a podobně získal i cenu „Auto Trophy 2007“ v kategorii sportovních vozů od časopisu Auto Zeitung. Od magazínu Playboy obdržel titul „Vůz roku 2008“ a asociace Automobile Journalists Association of Canada (AJAC) udělila R8 dvě ceny, titul nejlepšího prestižního vozu a „nejobdivovanějšího“ vozu roku 2008. Dva tituly dostal i od amerického časopisu Automobile Magazine, který jej jmenoval vozem roku a (nejlepší) konstrukcí roku.
Celá anketa Auto roku je k dispozici v aktuálním vydání českého magazínu TopGear.
Tisková zpráva Audi ČR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.