Ocenění časopisu TopGear: Audi R8 autem roku

R8
R8, foto: Kicherer
Marek Litzman 13. února 2008 12:15
Sdílej:

Supersport Audi R8 získal prestižní titul Auto roku 2007, které uděluje magazín TopGear, nejprodávanější motoristický titul ve Velké Británii.

Na volbě „Auta roku“ se podílí odborná porota z časopisu TopGear a také ze stejnojmenné televizní show stanice BBC, kterou po celém světě sleduje na 350 milionů diváků.

Ceny anglického časopisu TopGear jsou určovány demokratickou volbou, při níž dochází k bouřlivým diskusím a hádkám. Hlavní slovo však mají na slovo vzatí odborníci Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May, kteří jsou hlavními postavami televizní show a pravidelnými přispěvateli časopisu, v němž mají své stálé rubriky. Do jejich sporů zasahuje i záhadný testovací řidič televizní show, „bílý Stig“ (v počátcích show byla tato postava temná, černá). Jeho postava dokonale symbolizuje skutečnost, že TopGear je pro skutečné fanoušky rychlých automobilů a špičkové techniky vůbec. Říká se, že Stig, který před kamerou nikdy nepromluví a nikdy nesejme svou přilbu, není člověk, ale robot, řízený technologiemi kosmického věku.

Kromě Británie vychází časopis TopGear také v už téměř dvaceti jazykových mutacích včetně české verze. R8 jako první model Audi s motorem umístěným uprostřed kombinuje dlouholeté zkušenosti ingolstadtské automobilky z motoristického sportu s úchvatným designem a technologickým know-how nejvyšší úrovně. Vysokootáčkový podélně umístěný osmiválec V8 FSI o výkonu 309 kW (420 k) pohání všechna čtyři kola prostřednictvím systému quattro a ve spojení s ultralehkou hliníkovou karoserií vystavěnou na prostorovém hliníkovém rámu Audi Space Frame je zárukou zcela výjimečné dynamiky Audi R8: zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,6 s a nejvyšší rychlosti 301 km/h. Nejvyšší točivý moment 430 Nm je k dispozici v rozmezí 4300 - 6000 min-1, v širokém pásmu 3500 - 7600 min-1 neklesá pod 90 procent této hodnoty.

Kromě ocenění časopisu TopGear obdržel tento „vůz snů“ i řadu dalších cen. Britským magazínem Autocar byl oceněn jako nejlépe ovladatelný a také jako nejrychlejší vůz roku 2007. Německý časopis Autobild mu udělil titul „Sportovní vůz roku“ a podobně získal i cenu „Auto Trophy 2007“ v kategorii sportovních vozů od časopisu Auto Zeitung. Od magazínu Playboy obdržel titul „Vůz roku 2008“ a asociace Automobile Journalists Association of Canada (AJAC) udělila R8 dvě ceny, titul nejlepšího prestižního vozu a „nejobdivovanějšího“ vozu roku 2008. Dva tituly dostal i od amerického časopisu Automobile Magazine, který jej jmenoval vozem roku a (nejlepší) konstrukcí roku.

Celá anketa Auto roku je k dispozici v aktuálním vydání českého magazínu TopGear.

 

Tisková zpráva Audi ČR

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?