Subaru na autosalonu Ženeva 2008

Jan Fiala, 8. února 2008, 20:00 Google+

Společnost Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů značky Subaru, dnes oznámila hlavní lákadla své expozice na 78. mezinárodním autosalonu konaném letos v březnu v Ženevě (pro novináře 4. až 5. března; pro veřejnost otevřeno od 6. do 16. března).

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Subaru

Subaru | foto: Subaru ČR

Sdílejte článek

FHI představí své vozy Subaru Legacy a Outback vybavené dieselovým motorem jedinečné konstrukce Subaru Boxer. Tyto automobily mají být uvedeny na evropské trhy v dřívějším termínu než ve zbytku světa. Kromě toho zde návštěvníci poprvé uvidí novou generaci modelu Subaru Forester, který se v Evropě objeví zcela poprvé, a dále dva elektromobily, studii Subaru G4e a výstavní model Subaru R1e, coby příspěvek značky k ochraně životního prostředí.

FHI bude pořádat tiskovou konferenci dne 4. března 2008 ve 14:30 hodin na stánku Subaru. Se zástupci médií promluví Ikuo Mori, prezident a výkonný ředitel FHI.


1. Subaru Legacy/Outback 2.0D
Společnost FHI se rozhodla nasadit celosvětově první plochý dieselový motor s protilehlými válci označovaný jako „Subaru Boxer Diesel“ v osobních vozech Subaru Legacy a Outback. V uvedených modelech se dieselový motor konstrukce boxer vhodně doplňuje s jedinečným systémem pohonu všech kol Subaru Symmetrical AWD, a dosahuje tak jízdních výkonů, s jakými se setkáváme výhradně u vozů Subaru. Znamená to především jisté chování vozu a jeho výtečné zrychlení díky dostatečnému točivému momentu v nízkých až středních otáčkách motoru.
Oba modely jsou dále vybaveny novým elektrickým posilovačem řízení, který se podílí na příznivější spotřebě paliva i hladší odezvě volantu na pokyny řidiče. Vozy nejenže splňují emisní standardy Euro 4, ale mezi osobními automobily s pohonem AWD se řadí na samotnou špičku ve spotřebě paliva, a dokonale tak spojují jízdní výkony se šetrným přístupem k životnímu prostředí.

Vlastnosti motoru Subaru Boxer Diesel:
Nový diesel konstrukce Boxer od Subaru těží z vysoké tuhosti plochého motoru s protilehlými válci. Blok motoru je vyroben z hliníkové slitiny. Šířka motoru je shodná s plochým benzínovým agregátem Subaru Boxer o stejném zdvihovém objemu, ale v podélném směru je motor o 61,3 mm kratší, a tak se díky své nízké hmotnosti a kompaktnímu provedení řadí na vrchol třídy.

Jedinečná konstrukce motoru umožňuje, aby levé a pravé písty navzájem potlačovaly své setrvačné síly. Výhody tohoto řešení spočívají ve vyvážení rotačních sil, nízké úrovni vibrací a nečekaně nízké hladině hluku. Díky výtečné odezvě na pedál plynu a snížené hladině tření i setrvačných sil podílejících se na hladkém zrychlení vozu se dieselový boxer od Subaru právem řadí mezi ryze sportovní diesely.

Hlavní parametry motoru Subaru Boxer Diesel:
- Typ motoru: přeplňovaný dieselový čtyřválec DOHC 16V s protilehlými válci
- Zdvihový objem válců: 1998 ccm
- Nejvyšší výkon: 110 kW (150 k) / 3600 ot./min.
- Nejvyšší točivý moment: 350 N.m (35,7 kgfm) / 1800 ot./min.
- Emise CO2: 148 g/km (Legacy sedan)
- Systém vstřikování paliva: common rail
- Typ přeplňování: turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek


2. Subaru Forester
V Evropě se poprvé představí nový Subaru Forester, uváděný již ve své třetí generaci. Vůz byl od začátku vyvíjen s přídomkem „Nejlepší vybavení pro aktivní životní styl“. Jedná se o vůz kategorie crossover SUV představující pravé Subaru, které uživatelům nabídne jednoduché používání, pohodlí, bezpečnou jízdu i příjemné řízení.

Na evropské trhy se bude dodávat model s motorem o obsahu 2,0 l, vozy s přeplňovaným motorem 2,5 l budou prodávat pouze vybraní distributoři. 

3. Studie vozu Subaru G4e
Studie Subaru G4e je vizí budoucnosti ztělesněné ve formě elektromobilu šetrného k životnímu prostředí. Na rozdíl od tradičního chápání elektromobilů, které platí za těžké a stísněné, se Subaru G4e představuje jako prostorný pětimístný vůz. Toho konstruktéři dosáhli uložením baterií do prostoru pod podlahou. Směřování do budoucnosti je zase vyjádřeno moderním designem zevnějšku postaveném na trojúhelníkových tvarech.

Díky nízké hmotnosti vozu a využití vysoce výkonných lithium-iontových akumulátorů nejnovější generace se studie Subaru G4e může pochlubit dojezdovou vzdáleností 200 km na jedno nabití.

4. Subaru R1e (výstavní model)
Společnost FHI se chystá ke komerčnímu využití elektromobilu Subaru R1e postaveného na modelu Subaru R1. Nový elektromobil by měl sloužit především k cestování v městském provozu. Výsledkem společného vývoje s partnerskou společností Tokyo Electric Power Company (TEPCO) bylo k dnešnímu dni vyrobeno celkem 40 kusů, které se používají k obchodním účelům.

FHI má v plánu v roce 2009 zkušebně uvést na japonský trh přibližně 100 elektromobilů. Představovaný elektromobil lze během osmi hodin plně dobít z běžné domovní zásuvky. Při použití rychlonabíječky je možné akumulátory dobít na 80 % kapacity během pouhých patnácti minut.

Poznámka: V České republice plánuje Subaru ČR zahájit prodeje dieselových specifikací ve 2. polovině dubna 2008. U nového Forestera budou v Čechách k dispozici obě motorické verze, na trh by měli přijít taktéž ke konci dubna.

O Subaru a Fuji Heavy Industries Ltd.

Subaru je největší světový výrobce osobních automobilů s pohonem všech kol. Tato značka patří k japonskému koncernu Fuji Heavy Industries (FHI), jednomu z lídrů japonské ekonomiky s dlouhou historií technologických inovací, které se opírají o zkušenosti z letecké divize koncernu. Výroba automobilů je jedním z hlavních pilířů koncernu, ale i ostatní divize – FHI’s Aerospace, Industrial Products a Eco Technologies – nabízejí širokou paletu produktů od motorových agregátů přes generátory, vozy technické údržby po malá letadla, základní komponenty dopravních letadel či větrem poháněných generátorových systémů. Subaru platí za průkopníka techniky pohonu všech kol v osobních automobilech a na trh přivedla firma osobní automobil s pohonem všech kol v roce 1972. Před 35 lety také vyvinula jedinečný motor Subaru Boxer s protiběžnými písty, který v roce 2007 také představí jako diesel. Subaru po celém světe prodalo více než osm milionů osobních automobilů s pohonem všech kol. Ve světovém mistrovství rallye patří Subaru ke špičkovým týmům a šestkrát získalo titul mistra světa.

Zdroj: Tisková zpráva SUBARU ČR, s.r.o

Vytisknout

Diskuze: Subaru na autosalonu Ženeva 2008

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Challenger

VIDEO: Dodge Challenger na silnici

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud