Další krok na cestě k výrobě aut s minimální žátěží životního prostředí. Automobilka SEAT v Martorellu se stane jedním z největších výrobců solární energie
Automobilka SEAT v Martorellu byla vybrána španělskou energetickou společností jako jedno z míst pro ambiciózní projekt výstavby solární elektrárny. Instalací solárních panelů bude možné ušetřit až 11 700 tun CO2, které by vznikly v případě, že by se stejné množství energie vyrábělo konvenční cestou spalováním fosilních paliv.
Systém sestavený ze slunečních fotovoltaických panelů o instalovaném výkon 8,5 MW bude mít už na konci tohoto roku průměrnou roční kapacitu 11,2 GWh. Předtím budou letos v březnu instalovány solární panely na správní budovu SEATu v Martorellu a na pomocnou konstrukci na jednom z parkovišť nových vozů. Všechna vyprodukovaná energie bude předávána ke spotřebě do rozvodné sítě.
Aby byl zcela využit potenciál slunce - jednoho z hlavních energetických zdrojů Španělska - a vysoký průměrný počet hodin slunečního svitu za rok v Martorellu a jeho okolí, bude dalším krokem úplné pokrytí dalších dvou distribučních ploch s celkovou rozlohou více než 66 000 m2 a také pokrytí střech montážních hal 8, 9, 10 a 11 s dalšími více než 139 000 m2 plochy. Tato fáze tedy celkem vytvoří 206 000 m2 plochy solárních panelů pro generování elektrické energie ze slunce.
Tento projekt posunuje cíl SEATu vyrábět automobily co nejčistším způsobem, s co nejmenší zátěží životního prostředí při vývoji, výrobě a následné recyklaci, mnohem dál, za hranici, která je dnes v odvětví obvyklá.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.