Seat bude vyrábět ekologickou energii

Marek Litzman, 6. února 2008, 15:05 Google+

Další krok na cestě k výrobě aut s minimální žátěží životního prostředí. Automobilka SEAT v Martorellu se stane jedním z největších výrobců solární energie

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Seat

Seat | foto: Seat

Sdílejte článek

Automobilka SEAT v Martorellu byla vybrána španělskou energetickou společností jako jedno z míst pro ambiciózní projekt výstavby solární elektrárny. Instalací solárních panelů bude možné ušetřit až 11 700 tun CO2, které by vznikly v případě, že by se stejné množství energie vyrábělo konvenční cestou spalováním fosilních paliv.

Systém sestavený ze slunečních fotovoltaických panelů o instalovaném výkon 8,5 MW bude mít už na konci tohoto roku průměrnou roční kapacitu 11,2 GWh. Předtím budou letos v březnu instalovány solární panely na správní budovu SEATu v Martorellu a na pomocnou konstrukci na jednom z parkovišť nových vozů. Všechna vyprodukovaná energie bude předávána ke spotřebě do rozvodné sítě.

Aby byl zcela využit potenciál slunce - jednoho z hlavních energetických zdrojů Španělska - a vysoký průměrný počet hodin slunečního svitu za rok v Martorellu a jeho okolí, bude dalším krokem úplné pokrytí dalších dvou distribučních ploch s celkovou rozlohou více než 66 000 m2 a také pokrytí střech montážních hal 8, 9, 10 a 11 s dalšími více než 139 000 m2 plochy. Tato fáze tedy celkem vytvoří 206 000 m2 plochy solárních panelů pro generování elektrické energie ze slunce.

Tento projekt posunuje cíl SEATu vyrábět automobily co nejčistším způsobem, s co nejmenší zátěží životního prostředí při vývoji, výrobě a následné recyklaci, mnohem dál, za hranici, která je dnes v odvětví obvyklá.

Vytisknout

Diskuze: Seat bude vyrábět ekologickou energii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

908 HDi FAP

Peugeot: Sebring winter test

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud