Další krok na cestě k výrobě aut s minimální žátěží životního prostředí. Automobilka SEAT v Martorellu se stane jedním z největších výrobců solární energie
Automobilka SEAT v Martorellu byla vybrána španělskou energetickou společností jako jedno z míst pro ambiciózní projekt výstavby solární elektrárny. Instalací solárních panelů bude možné ušetřit až 11 700 tun CO2, které by vznikly v případě, že by se stejné množství energie vyrábělo konvenční cestou spalováním fosilních paliv.
Systém sestavený ze slunečních fotovoltaických panelů o instalovaném výkon 8,5 MW bude mít už na konci tohoto roku průměrnou roční kapacitu 11,2 GWh. Předtím budou letos v březnu instalovány solární panely na správní budovu SEATu v Martorellu a na pomocnou konstrukci na jednom z parkovišť nových vozů. Všechna vyprodukovaná energie bude předávána ke spotřebě do rozvodné sítě.
Aby byl zcela využit potenciál slunce - jednoho z hlavních energetických zdrojů Španělska - a vysoký průměrný počet hodin slunečního svitu za rok v Martorellu a jeho okolí, bude dalším krokem úplné pokrytí dalších dvou distribučních ploch s celkovou rozlohou více než 66 000 m2 a také pokrytí střech montážních hal 8, 9, 10 a 11 s dalšími více než 139 000 m2 plochy. Tato fáze tedy celkem vytvoří 206 000 m2 plochy solárních panelů pro generování elektrické energie ze slunce.
Tento projekt posunuje cíl SEATu vyrábět automobily co nejčistším způsobem, s co nejmenší zátěží životního prostředí při vývoji, výrobě a následné recyklaci, mnohem dál, za hranici, která je dnes v odvětví obvyklá.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.