Tým Peugeot Sport se zúčastnil od pondělí 28. do středy 30. ledna 3 zkušebních dnů organizovaných American Le Mans Series na okruhu Sebring na Floridě. Tři piloti Peugeotu se střídali za volantem vozu 908 HDi FAP.
Pedro Lamy a Stéphane Sarrazin již tento okruh znali z dřívějška, neboť na něm absolvovali závod 12 Hodin, pro Nicolase Minassiana to byla na tomto okruhu premiéra.
Cílem tohoto dlouhého pobytu bylo otestovat vůz 908 HDi FAP na okruhu, který je považován za obtížný, má hrbolatý betonový povrch a je důkladnou zkušebnou pro všechny prvky závodního vozu a pro jeho pneumatiky. Tento test doplňuje různé vytrvalostní zkoušky, které tým Peugeot Sport absolvuje a jejichž cílem je vyladit vůz před příštím závodem 24 Hodin Le Mans.
Během 8 zkoušek, které proběhly v těchto 3 zkušebních dnech, ujel vůz 908 HDi FAP 233 okruhů, tedy celkovou vzdálenost 1386 km, zcela bez problémů, s výjimkou úniku oleje první den.
To umožnilo inženýrům a pilotům pracovat na všech částech a přizpůsobit vůz 908 tomuto okruhu. Hned druhý den zajel Stéphane Sarrazin nejrychlejší čas 1min42s801, kterým zlepšil dosavadní rekord okruhu dlouhého 3,7 míle (5,95 km) zajetý loni při kvalifikaci vozem Audi R10 – 1min 44s 974. „Tento okruh je velmi odlišný od všeho, co známe v Evropě. My jsme sem ale přijeli s dobrým základem a byli jsme příjemně překvapeni výkony, kterých jsme dosahovali od samého začátku, což nám potvrdilo, že 908 HDi FAP je velmi dobrý vůz,“ prohlásil Stéphane Sarrazin.
Přes tento výsledek pokračoval tým v práci až do konce těchto tří dní, aby využil veškerého potenciálu vozu 908.
Bruno Famin, technický ředitel Peugeot Sport, zhodnotil tyto zkoušky na Floridě: „Mohli jsme uskutečnit úplně celý zkušební program. Již s tím jsme velmi spokojeni, protože jsme opravdu jeli do neznáma. Soustředili jsme se více na seřízení vozu než na výkon. Byla to také příležitost vyzkoušet pneumatiky Michelin 2008, které nás plně uspokojily jak z hlediska výkonu, tak z hlediska odolnosti.“ Po návratu do Paříže se tým Peugeot Sport rozhodne, zdali se zúčastní příštího závodu 12 hodin v Sebringu, který se uskuteční 15. března tohoto roku.
15. února se v Paříži bude konat tisková konference, na které bude oznámen program týmu a budou představeni piloti pro rok 2008.
Nejlepší časy těchto 3 dnů:
1. Sarrazin-Minassian-Lamy Peugeot 908 HDi FAP 1’42’’801
2. Capello-McNish-Kristensen Audi R10 TDI 1’43’’639
3. Herta-Fittipaldi Acura ARX 1’44’’542
4. Dumas-Bernhard Porsche RS Spyder 1’44’’610
5. Maassen-Long Porsche RS Spyder 1’45’’214
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.