Peugeot: Sebring winter test

908 HDi FAP
908 HDi FAP, foto: Peugeot
Marek Litzman 6. února 2008 14:58
Sdílej:

Tým Peugeot Sport se zúčastnil od pondělí 28. do středy 30. ledna 3 zkušebních dnů organizovaných American Le Mans Series na okruhu Sebring na Floridě. Tři piloti Peugeotu se střídali za volantem vozu 908 HDi FAP.

Pedro Lamy a Stéphane Sarrazin již tento okruh znali z dřívějška, neboť na něm absolvovali závod 12 Hodin, pro Nicolase Minassiana to byla na tomto okruhu premiéra.

Cílem tohoto dlouhého pobytu bylo otestovat vůz 908 HDi FAP na okruhu, který je považován za obtížný, má hrbolatý betonový povrch a je důkladnou zkušebnou pro všechny prvky závodního vozu a pro jeho pneumatiky. Tento test doplňuje různé vytrvalostní zkoušky, které tým Peugeot Sport absolvuje a jejichž cílem je vyladit vůz před příštím závodem 24 Hodin Le Mans.

Během 8 zkoušek, které proběhly v těchto 3 zkušebních dnech, ujel vůz 908 HDi FAP 233 okruhů, tedy celkovou vzdálenost 1386 km, zcela bez problémů, s výjimkou úniku oleje první den.

To umožnilo inženýrům a pilotům pracovat na všech částech a přizpůsobit vůz 908 tomuto okruhu. Hned druhý den zajel Stéphane Sarrazin nejrychlejší čas 1min42s801, kterým zlepšil dosavadní rekord okruhu dlouhého 3,7 míle (5,95 km) zajetý loni při kvalifikaci vozem Audi R10 – 1min 44s 974. „Tento okruh je velmi odlišný od všeho, co známe v Evropě. My jsme sem ale přijeli s dobrým základem a byli jsme příjemně překvapeni výkony, kterých jsme dosahovali od samého začátku, což nám potvrdilo, že 908 HDi FAP je velmi dobrý vůz,“ prohlásil Stéphane Sarrazin.

Přes tento výsledek pokračoval tým v práci až do konce těchto tří dní, aby využil veškerého potenciálu vozu 908.

Bruno Famin, technický ředitel Peugeot Sport, zhodnotil tyto zkoušky na Floridě: „Mohli jsme uskutečnit úplně celý zkušební program. Již s tím jsme velmi spokojeni, protože jsme opravdu jeli do neznáma. Soustředili jsme se více na seřízení vozu než na výkon. Byla to také příležitost vyzkoušet pneumatiky Michelin 2008, které nás plně uspokojily jak z hlediska výkonu, tak z hlediska odolnosti.“ Po návratu do Paříže se tým Peugeot Sport rozhodne, zdali se zúčastní příštího závodu 12 hodin v Sebringu, který se uskuteční 15. března tohoto roku.

15. února se v Paříži bude konat tisková konference, na které bude oznámen program týmu a budou představeni piloti pro rok 2008.

Nejlepší časy těchto 3 dnů:

1. Sarrazin-Minassian-Lamy Peugeot 908 HDi FAP 1’42’’801

2. Capello-McNish-Kristensen Audi R10 TDI 1’43’’639

3. Herta-Fittipaldi Acura ARX 1’44’’542

4. Dumas-Bernhard Porsche RS Spyder 1’44’’610

5. Maassen-Long Porsche RS Spyder 1’45’’214

Témata:
Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.