Tým Peugeot Sport se zúčastnil od pondělí 28. do středy 30. ledna 3 zkušebních dnů organizovaných American Le Mans Series na okruhu Sebring na Floridě. Tři piloti Peugeotu se střídali za volantem vozu 908 HDi FAP.
Pedro Lamy a Stéphane Sarrazin již tento okruh znali z dřívějška, neboť na něm absolvovali závod 12 Hodin, pro Nicolase Minassiana to byla na tomto okruhu premiéra.
Cílem tohoto dlouhého pobytu bylo otestovat vůz 908 HDi FAP na okruhu, který je považován za obtížný, má hrbolatý betonový povrch a je důkladnou zkušebnou pro všechny prvky závodního vozu a pro jeho pneumatiky. Tento test doplňuje různé vytrvalostní zkoušky, které tým Peugeot Sport absolvuje a jejichž cílem je vyladit vůz před příštím závodem 24 Hodin Le Mans.
Během 8 zkoušek, které proběhly v těchto 3 zkušebních dnech, ujel vůz 908 HDi FAP 233 okruhů, tedy celkovou vzdálenost 1386 km, zcela bez problémů, s výjimkou úniku oleje první den.
To umožnilo inženýrům a pilotům pracovat na všech částech a přizpůsobit vůz 908 tomuto okruhu. Hned druhý den zajel Stéphane Sarrazin nejrychlejší čas 1min42s801, kterým zlepšil dosavadní rekord okruhu dlouhého 3,7 míle (5,95 km) zajetý loni při kvalifikaci vozem Audi R10 – 1min 44s 974. „Tento okruh je velmi odlišný od všeho, co známe v Evropě. My jsme sem ale přijeli s dobrým základem a byli jsme příjemně překvapeni výkony, kterých jsme dosahovali od samého začátku, což nám potvrdilo, že 908 HDi FAP je velmi dobrý vůz,“ prohlásil Stéphane Sarrazin.
Přes tento výsledek pokračoval tým v práci až do konce těchto tří dní, aby využil veškerého potenciálu vozu 908.
Bruno Famin, technický ředitel Peugeot Sport, zhodnotil tyto zkoušky na Floridě: „Mohli jsme uskutečnit úplně celý zkušební program. Již s tím jsme velmi spokojeni, protože jsme opravdu jeli do neznáma. Soustředili jsme se více na seřízení vozu než na výkon. Byla to také příležitost vyzkoušet pneumatiky Michelin 2008, které nás plně uspokojily jak z hlediska výkonu, tak z hlediska odolnosti.“ Po návratu do Paříže se tým Peugeot Sport rozhodne, zdali se zúčastní příštího závodu 12 hodin v Sebringu, který se uskuteční 15. března tohoto roku.
15. února se v Paříži bude konat tisková konference, na které bude oznámen program týmu a budou představeni piloti pro rok 2008.
Nejlepší časy těchto 3 dnů:
1. Sarrazin-Minassian-Lamy Peugeot 908 HDi FAP 1’42’’801
2. Capello-McNish-Kristensen Audi R10 TDI 1’43’’639
3. Herta-Fittipaldi Acura ARX 1’44’’542
4. Dumas-Bernhard Porsche RS Spyder 1’44’’610
5. Maassen-Long Porsche RS Spyder 1’45’’214
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?