SEAT s pořadovým číslem 16 000 000 sjel v pátek 25. ledna 2008 z výrobní linky ve španělském Martorellu. Jubilejním exemplářem - určeným pro španělského zákazníka - se stal stříbrný SEAT León Ecomotive,
vybavený motorem 1.9 TDI s filtrem pevných částic, který v mimoměstském cyklu spotřebuje jen 3,7 l nafty na 100 km, což odpovídá 119 g CO2 na 1 km.
Předseda představenstva SEATu Erich Schmitt připomněl, že automobilka se „nachází na růstové křivce výroby nejen díky technickému pokroku, ale i díky vysoké kvalitě výrobků, procesů a ohleduplnosti k životnímu prostředí“. Hlavní však je podle Schmitta „přípěvek pracovníků firmy SEAT k této stále vyšší kvalitě“.
První vůz značky SEAT - model 1400 - opustil výrobní linku v barcelonské automobilce Zona Franca 13. listopadu 1953. V té době se o výrobu 5 vozů denně staralo přes 900 pracovníků. V současnosti má SEAT 12 tisíc kmenových zaměstnanců, včetně specialistů vývojového oddělení SEAT Technical Center, a denně vyrábí přes 2000 vozů v závodě Martorell.
V Martorellu se dnes vyrábějí všechny modely značky SEAT s výjimkou velkoprostorové Alhambry, která pochází ze závodu Volkswagen Group v portugalské Palmele.
Šestnáctimiliontý vyrobený SEAT je pro značku důležitým milníkem, který dobře zapadá do programu Strategie 2018, jejímž cílem je přivést automobilku během následujících let k ročnímu prodeji 800 000 vozů. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.