SEAT s pořadovým číslem 16 000 000 sjel v pátek 25. ledna 2008 z výrobní linky ve španělském Martorellu. Jubilejním exemplářem - určeným pro španělského zákazníka - se stal stříbrný SEAT León Ecomotive,
vybavený motorem 1.9 TDI s filtrem pevných částic, který v mimoměstském cyklu spotřebuje jen 3,7 l nafty na 100 km, což odpovídá 119 g CO2 na 1 km.
Předseda představenstva SEATu Erich Schmitt připomněl, že automobilka se „nachází na růstové křivce výroby nejen díky technickému pokroku, ale i díky vysoké kvalitě výrobků, procesů a ohleduplnosti k životnímu prostředí“. Hlavní však je podle Schmitta „přípěvek pracovníků firmy SEAT k této stále vyšší kvalitě“.
První vůz značky SEAT - model 1400 - opustil výrobní linku v barcelonské automobilce Zona Franca 13. listopadu 1953. V té době se o výrobu 5 vozů denně staralo přes 900 pracovníků. V současnosti má SEAT 12 tisíc kmenových zaměstnanců, včetně specialistů vývojového oddělení SEAT Technical Center, a denně vyrábí přes 2000 vozů v závodě Martorell.
V Martorellu se dnes vyrábějí všechny modely značky SEAT s výjimkou velkoprostorové Alhambry, která pochází ze závodu Volkswagen Group v portugalské Palmele.
Šestnáctimiliontý vyrobený SEAT je pro značku důležitým milníkem, který dobře zapadá do programu Strategie 2018, jejímž cílem je přivést automobilku během následujících let k ročnímu prodeji 800 000 vozů. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.