SEAT s pořadovým číslem 16 000 000 sjel v pátek 25. ledna 2008 z výrobní linky ve španělském Martorellu. Jubilejním exemplářem - určeným pro španělského zákazníka - se stal stříbrný SEAT León Ecomotive,
vybavený motorem 1.9 TDI s filtrem pevných částic, který v mimoměstském cyklu spotřebuje jen 3,7 l nafty na 100 km, což odpovídá 119 g CO2 na 1 km.
Předseda představenstva SEATu Erich Schmitt připomněl, že automobilka se „nachází na růstové křivce výroby nejen díky technickému pokroku, ale i díky vysoké kvalitě výrobků, procesů a ohleduplnosti k životnímu prostředí“. Hlavní však je podle Schmitta „přípěvek pracovníků firmy SEAT k této stále vyšší kvalitě“.
První vůz značky SEAT - model 1400 - opustil výrobní linku v barcelonské automobilce Zona Franca 13. listopadu 1953. V té době se o výrobu 5 vozů denně staralo přes 900 pracovníků. V současnosti má SEAT 12 tisíc kmenových zaměstnanců, včetně specialistů vývojového oddělení SEAT Technical Center, a denně vyrábí přes 2000 vozů v závodě Martorell.
V Martorellu se dnes vyrábějí všechny modely značky SEAT s výjimkou velkoprostorové Alhambry, která pochází ze závodu Volkswagen Group v portugalské Palmele.
Šestnáctimiliontý vyrobený SEAT je pro značku důležitým milníkem, který dobře zapadá do programu Strategie 2018, jejímž cílem je přivést automobilku během následujících let k ročnímu prodeji 800 000 vozů. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.