SEAT již vyrobil 16 milionů automobilů

Jan Fiala, 29. ledna 2008, 12:50 Google+

SEAT s pořadovým číslem 16 000 000 sjel v pátek 25. ledna 2008 z výrobní linky ve španělském Martorellu. Jubilejním exemplářem - určeným pro španělského zákazníka - se stal stříbrný SEAT León Ecomotive,

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Leon

Leon | foto: Seat

Sdílejte článek

vybavený motorem 1.9 TDI s filtrem pevných částic, který v mimoměstském cyklu spotřebuje jen 3,7 l nafty na 100 km, což odpovídá 119 g CO2 na 1 km.

Předseda představenstva SEATu Erich Schmitt připomněl, že automobilka se „nachází na růstové křivce výroby nejen díky technickému pokroku, ale i díky vysoké kvalitě výrobků, procesů a ohleduplnosti k životnímu prostředí“. Hlavní však je podle Schmitta „přípěvek pracovníků firmy SEAT k této stále vyšší kvalitě“.

 První vůz značky SEAT - model 1400 - opustil výrobní linku v barcelonské automobilce Zona Franca 13. listopadu 1953. V té době se o výrobu 5 vozů denně staralo přes 900 pracovníků. V současnosti má SEAT 12 tisíc kmenových zaměstnanců, včetně specialistů vývojového oddělení SEAT Technical Center, a denně vyrábí přes 2000 vozů v závodě Martorell.

V Martorellu se dnes vyrábějí všechny modely značky SEAT s výjimkou velkoprostorové Alhambry, která pochází ze závodu Volkswagen Group v portugalské Palmele.

Šestnáctimiliontý vyrobený SEAT je pro značku důležitým milníkem, který dobře zapadá do programu Strategie 2018, jejímž cílem je přivést automobilku během následujících let k ročnímu prodeji 800 000 vozů.

Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group

Vytisknout

Diskuze: SEAT již vyrobil 16 milionů automobilů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fabia

VIDEO: Jak se testovala Škoda Fabia

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud