V německém závodě automobilky Opel se nedávno slavilo: Ve čtvrtek 24. ledna 2008 sjela z tamní výrobní linky již 10-miliontá Corsa!
Jubilejním modelem, který přivítali i Michael Glos, německý ministr hospodářství, Dieter Althaus, předseda vlády spolkové země Durynsko nebo známá herečka Esther Schweins, se stala Corsa ecoFLEX 1.3 CDTI, která vyniká velmi nízkými emisemi CO2, když produkuje jen 119 g CO2/km.
Premiér Althaus během slavnosti zdůraznil, že závod automobilky Opel v Eisenachu se svými vysoce produktivními výrobními metodami je jedním z nejdůležitějších producentů ve spolkové zemi Durynsko, který na sebe váže i rozvětvenou síť dodavatelů. „Díky továrně Opel v Eisenachu má dnes 18 000 lidí moderní pracovní příležitosti ve zdejším automobilovém průmyslu,“ prohlásil Dieter Althaus.
„Díky vysoké kvalitě ve všech ohledech je durynský závod automobilky Opel mimořádně konkurenceschopný na světových trzích,“ říká Hans Demant, ředitel automobilky Opel. „A nová Corsa ecoFLEX, kterou v Eisenachu vyrábíme, je modelem udávajícím trendy ve směru k ochraně k životnímu prostředí.“
Výroba Opelů v závodě v Eisenachu se rozjela v roce 1992. Od srpna 2007 se linky Eisenachu začaly připravovat na Corsu nové generace. Do související modernizace výrobních zařízení Opel investoval přes 150 milionů EUR.
Opel v závodech Eisenach a Zaragoza až dosud vyrobil a prodal asi 550 000 nových modelů Corsa. Corsa se se 79 000 registracemi stala nejúspěšnějším „mini“ v Německu za rok 2007. Verze Corsa ecoFLEX, poprvé představená na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v září 2007, vyniká obzvlášť nízkými emisemi CO2. Corsa ecoFLEX je prvním z řady modelů „ecoFLEX“, které budou nejúspornějšími a nejekologičtějšími verzemi každé modelového řady značky Opel. Opel
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.