Co se skrývá v barvě? V souvislosti s oranžovou barvou přichází na mysl řada přirovnání jako živost, teplo, nadšení, kreativita, energie, úspěšnost, podnět, ale též polarizace. A všechno toto uvedené má mnoho co společného s Mitsubishi Motors Corporation v roce 2008.
Chytrý a odlišný, přesně to Mitsubishi Motors Corporation ztělesňuje v těchto charakteristikách napříč všemi svými novými modelovými řadami, přičemž každá z nich je podpořena jednou z ikon: - Lancer Evolution: sportovní duch - “i”: zelená (či oranžová?) vize - Pajero: expert na 4WD
Ve skutečnosti, na autosalonu v Ženevě v letošním roce, každá z premiér Mitsubishi i klíčových výstavních modelů bude nositelem tohoto shodného a velice oranžového sdělení: Prototype-S: Stejně jako Concept-X (2005, Tokio) a později Prototype-X (2007, Detroit) se staly předzvěstí nového Lancer Sportsedan a Lancer Evolution, i Prototype-S půjde ve stopách tak provolávané studie Concept-Sportback (2005, Frankfurt), aby již nyní odhalil tvar blížícího se sériového vozu Lancer Sportback. Tento pětidveřový hatchback, který bude uveden na trh později v tomto roce, bude tou nejdůležitější variantou pro Evropu, neboť bude představovat 70% plánovaného objemu v tomto regionu. Sportovní, velice metalická oranžová barva – podobná té, která byla zvolena pro Lancer Ralliart představený před několika málo týdny na autosalonu v Detroitu – bude i na konceptu Prototype-S zdůrazňovat výhody pětidveřové karoserie, stejně tak jako flexibilitu zadních sedadel, až po jízdní vlastnosti nového vozu Lancer. V tomto ohledu zasáhne totožné emociální a mimo hlavní proud jdoucí skupiny, stejně jako Lancer Sportsedan, ačkoliv tentokrát ve formě hatchbacku, který je cílen podobně jako Alfa Romeo 156 / 159 Sportwagon (z hlediska dynamických vlastností) a Saab se svým legendárním Saabem 900 Turbo Combi-Coupé (braný jako aspirační značka). V odrazu této aspirace, sportovního klínovitého profilu, ostře řezaných linií, rozhodného postoje, který se zrodil z dlouhého rozvoru / širokého rozchodu kol, vysoké zádi nebo velice působivého zadního střešního spoileru se koncept stane ztělesněním vize Mitsubishi, doplňujícím flexibilní sportovní sedan v segmentu C/D, a jako takový bude výrazně vzdálen tradičním hatchbackům. Prototype-S v sobě bude mísit prvky z konceptu Concept-Sportback, z vozu Lancer Evolution (sériová podoba) a Lanceru Ralliart (240 k / 343 Nm 2.0 l turbo motor, dvojitá spojka SST, stálý 4WD systém vybavený aktivním mezinápravovým diferenciálem), stejně jako bude nabízet další vývoj předního grilu „Jet Fighter“. i- EV Mnohem živější a udávající zdravější budoucnost pro lidstvo než studené tóny zelené a modré, které jsou zpravidla spojovány s komunikací životního prostředí, by právě oranžová „čistým“ aktivitám Mitsubishi v tomto ohledu padla opravdu velice dobře. Elektricky poháněný „i-EV“ městský vůz bude v Ženevě také vystaven, a to jako ztělesnění závazku Mitsubishi Motors Corporation ve vztahu k inovativním řešením příznivým vůči životnímu prostředí. Jenom pro připomínku, elektrický “i-EV” bude uveden na japonském trhu v roce 2010, s vývozem na mezinárodní trhy, kde je vysoce ceněný. Pajero Evolution Navzdory zrušení rallye Dakar 2008 sehraje právě Pajero Evolution roli hlavní hvězdy expozice, přinášejíc tak hřejivé a exotické vzpomínky na 12 vítězství vozu Pajero: bude to pocta schopnostem tohoto vozu a jeho hlubokým kvalitám i dokonalosti technologie 4WD. Zdroj: Tisková zpráva M Motors CZ s.r.o.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?