Co se skrývá v barvě? V souvislosti s oranžovou barvou přichází na mysl řada přirovnání jako živost, teplo, nadšení, kreativita, energie, úspěšnost, podnět, ale též polarizace. A všechno toto uvedené má mnoho co společného s Mitsubishi Motors Corporation v roce 2008.
Chytrý a odlišný, přesně to Mitsubishi Motors Corporation ztělesňuje v těchto charakteristikách napříč všemi svými novými modelovými řadami, přičemž každá z nich je podpořena jednou z ikon: - Lancer Evolution: sportovní duch - “i”: zelená (či oranžová?) vize - Pajero: expert na 4WD
Ve skutečnosti, na autosalonu v Ženevě v letošním roce, každá z premiér Mitsubishi i klíčových výstavních modelů bude nositelem tohoto shodného a velice oranžového sdělení: Prototype-S: Stejně jako Concept-X (2005, Tokio) a později Prototype-X (2007, Detroit) se staly předzvěstí nového Lancer Sportsedan a Lancer Evolution, i Prototype-S půjde ve stopách tak provolávané studie Concept-Sportback (2005, Frankfurt), aby již nyní odhalil tvar blížícího se sériového vozu Lancer Sportback. Tento pětidveřový hatchback, který bude uveden na trh později v tomto roce, bude tou nejdůležitější variantou pro Evropu, neboť bude představovat 70% plánovaného objemu v tomto regionu. Sportovní, velice metalická oranžová barva – podobná té, která byla zvolena pro Lancer Ralliart představený před několika málo týdny na autosalonu v Detroitu – bude i na konceptu Prototype-S zdůrazňovat výhody pětidveřové karoserie, stejně tak jako flexibilitu zadních sedadel, až po jízdní vlastnosti nového vozu Lancer. V tomto ohledu zasáhne totožné emociální a mimo hlavní proud jdoucí skupiny, stejně jako Lancer Sportsedan, ačkoliv tentokrát ve formě hatchbacku, který je cílen podobně jako Alfa Romeo 156 / 159 Sportwagon (z hlediska dynamických vlastností) a Saab se svým legendárním Saabem 900 Turbo Combi-Coupé (braný jako aspirační značka). V odrazu této aspirace, sportovního klínovitého profilu, ostře řezaných linií, rozhodného postoje, který se zrodil z dlouhého rozvoru / širokého rozchodu kol, vysoké zádi nebo velice působivého zadního střešního spoileru se koncept stane ztělesněním vize Mitsubishi, doplňujícím flexibilní sportovní sedan v segmentu C/D, a jako takový bude výrazně vzdálen tradičním hatchbackům. Prototype-S v sobě bude mísit prvky z konceptu Concept-Sportback, z vozu Lancer Evolution (sériová podoba) a Lanceru Ralliart (240 k / 343 Nm 2.0 l turbo motor, dvojitá spojka SST, stálý 4WD systém vybavený aktivním mezinápravovým diferenciálem), stejně jako bude nabízet další vývoj předního grilu „Jet Fighter“. i- EV Mnohem živější a udávající zdravější budoucnost pro lidstvo než studené tóny zelené a modré, které jsou zpravidla spojovány s komunikací životního prostředí, by právě oranžová „čistým“ aktivitám Mitsubishi v tomto ohledu padla opravdu velice dobře. Elektricky poháněný „i-EV“ městský vůz bude v Ženevě také vystaven, a to jako ztělesnění závazku Mitsubishi Motors Corporation ve vztahu k inovativním řešením příznivým vůči životnímu prostředí. Jenom pro připomínku, elektrický “i-EV” bude uveden na japonském trhu v roce 2010, s vývozem na mezinárodní trhy, kde je vysoce ceněný. Pajero Evolution Navzdory zrušení rallye Dakar 2008 sehraje právě Pajero Evolution roli hlavní hvězdy expozice, přinášejíc tak hřejivé a exotické vzpomínky na 12 vítězství vozu Pajero: bude to pocta schopnostem tohoto vozu a jeho hlubokým kvalitám i dokonalosti technologie 4WD. Zdroj: Tisková zpráva M Motors CZ s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.