Audi představuje nový sportovní automobil – Audi TTS, vrcholný model řady TT – který se dostane do prodeje již letos v létě. Model, navržený pro dynamické zákazníky značky Audi, je nejnovějším reprezentantem filozofie, kterou vyjadřuje firemní slogan „Náskok díky technice“.
Logo TTS se objeví současně na karoserii kupé i na originálním TTS Roadsteru.
Pod kapotou Audi TTS je umístěn dvoulitrový motor TFSI s nejvyšším výkonem zvýšeným na 200 kW (272 k). I zde jsou kombinována dvě technická řešení dnes tolik rozšířená ve vozech značky Audi: přímé vstřikování benzinu do válců a přeplňování turbodmychadlem. Špičkovým výsledkem ale není jen maximální výkon, ale také vrchol křivky točivého momentu 350 Nm, který je k dispozici v pásmu od 2500 min-1 do 5000 min-1. Kompaktní, a vzhledem k dosahovaným parametrům velmi lehký motor, uděluje Audi TTS Coupé zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s (s převodovkou S tronic). Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Ve srovnání s běžným motorem 2.0 TFSI, ze kterého byl motor pro Audi TTS vyvinut, byly klíčové komponenty odpovídajícím způsobem přepracovány a zesíleny. Díky mimořádné účinnosti přeplňovaného a sportovně znějícího motoru dokáže tento ryze sportovní automobil ve verzi Coupé jezdit s kombinovanou spotřebou 8,0 l/100 km, ve verzi Roadster pak za 8,2 l/100 km. V případě, že standardní šestistupňovou manuální převodovku nahradí dvouspojková převodovka S tronic, dodávaná na přání, sníží se dokonce kombinovaná spotřeba o 0,1 l/100 km resp. 0,2 l/100 km.
S tronic, který prostřednictvím dvou spojek mění samočinně rychlostní stupně, umožňuje automobilu extrémně rychlé změny převodů dokonce i pod velkým zatížením. Výsledkem jsou o dvě desetiny sekundy kratší časy, potřebné pro zrychlení z klidu na 100 km/h.
Přenos hnací síly motoru na vozovku – to je úkol pro standardní pohon všech kol quattro. Srdcem systému, který umožňuje stabilnější, spolehlivější a bezpečnější akceleraci, je vícelamelová mezinápravová spojka, která nyní pracuje rychleji než kdykoliv před tím, a to díky novému tlakovému zásobníku. Audi TTS vyjede z výrobních linek ještě s dalším high-tech prvkem výbavy – se systémem adaptivních tlumičů Audi magnetic ride. Ten umožňuje řidiči volbu jedné ze dvou charakteristik: režim “Standard” je určen pro vyváženou a relativně komfortní jízdu, zatímco režim “Sport” využije všechno, co nabízí o 10 mm snížený sportovní podvozek modelu TTS a dopřeje řidiči nekompromisní ovladatelnost za téměř každé situace. Komponenty přední nápravy jsou vyrobeny převážně z hliníkových slitin, elektromechanické řízení v praxi významně pomáhá zlepšovat spotřebu paliva. O bezpečné zastavení se stará brzdová soustava s kotouči o průměru 17 palců.
Dalším z řady důležitých faktorů ovlivňujících jízdní výkony Audi TTS je hybridní konstrukce karoserie. Na zádi je použita ocel, zatímco přední části a střed vozu jsou vyrobeny z hliníkové slitiny. Koncepce prostorového rámu ASF (Audi Space Frame) optimalizuje rozložení hmotnosti a současně snižuje pohotovostní hmotnost automobilu. V případě TTS Coupé s manuální převodovkou na 1395 kg.
Audi TTS je na první pohled rozeznatelné jako vrcholný model řady TT. Standardní kola z lehkých slitin o průměru 18 palců zvýrazňují jedinečnost TTS, podobně jako nové xenonové světlomety s diodovými světly pro denní svícení.
TTS Roadster má elektrohydraulicky ovládanou látkovou střechu a větrnou clonu za předními sedadly.
Nové Audi TTS je oslavou desetiletého výročí představení prvního Audi TT.
Zdroj: Tisková zpráva Import Volkswagen Group, s. r. o., Divize Audi
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.