Projekt Výzkum dopravní bezpečnosti

Jan Fiala, 15. ledna 2008, 17:15 Google+

Škoda Auto ve spolupráci s Policii ČR, Hasičským záchranným sborem ČR a dalšími zainteresovanými složkami ministerstev vnitra, dopravy a zdravotnictví startuje nový projekt „Výzkum dopravní bezpečnosti“. Projekt je zaměřen na výzkum chování vozidel při reálných dopravních nehodách.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fabia

Fabia | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Takto získané poznatky budou přímo aplikovány do vývoje současných i nově připravovaných automobilů.

V rámci projektu se zaměří speciálně zřízený výzkumný team útvaru Technického vývoje Škoda Auto ve spolupráci s dalšími institucemi na analýzu reálných dopravních nehod aktuálně vyráběných vozů Škoda, při kterých došlo k aktivaci airbagu, k újmě osob, resp. ke střetu s chodcem nebo cyklistou. Vlastní analýza se bude skládat ze tří základních částí: technické (konkrétní poškození vozu a jeho chování při nehodě), medicínské (zranění osob a možnosti jeho minimalizace) a psychologické části (příčiny nehody). Takto získané poznatky budou spolu s informacemi zjištěnými během standardních nárazových zkoušek sloužit k dalšímu zlepšování aktivní i pasivní bezpečnosti současně vyráběných i nově vyvíjených automobilů. Při realizaci projektu se vycházelo z velice dobrých zkušeností a z metodiky značek VW a Audi, které na německých silnicích provádějí obdobný výzkum již několik let.

Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva a.s. Škoda Auto odpovědný za technický vývoj, při této příležitosti uvedl: „Reálné nehody zkoumáme proto, aby se příště pokud možno nestávaly, a pokud se stanou, aby měly co nejmírnější následky. Protože bohužel k většině nehod dojde z důsledku lidského pochybení, chceme také pomoci nápravě – preventivně působit, vysvětlovat co se děje při nehodě, jak je důležité použít bezpečnostní pásy, zajistit náklad, jakou roli hraje rychlost, reakční doba a bezpečná vzdálenost. Chceme hledat další možnosti, jak může samotné vozidlo ještě lépe eliminovat následky nehody. Proto se zaměřujeme nejen na chování vozidel při normovaných bariérových zkouškách, ale také na dění při skutečných nehodách.“

Zprávu o konkrétní dopravní nehodě předá teamu Výzkumu dopravní bezpečnosti přímo policie, pokud protokolující úředníci zjistí, že jsou splněna výše uvedená kritéria. Navíc bude od 16.1.2008 spuštěna bezplatná telefonní linka 800 634 639 (800 NEHODY). V případě možnosti a na základě dohody s příslušným útvarem Policie ČR pak může team Výzkumu dopravní bezpečnosti vyjet i přímo ke konkrétní nehodě. K tomuto účelu jsou k dispozici speciálně upravené vozy Škoda Octavia Scout, vybavené odpovídající dokumentační a měřící technikou. Specialisté pak můžou přímo na místě, pokud to okolnosti umožní, pořídit údaje o místě nehody, podmínkách, o havarovaných vozidlech a jejich technických parametrech, škodě, jakož i údaje o eventuálních zraněních.

Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za řízení lidských zdrojů, vyzdvihl: „Tento projekt by nebylo možné realizovat bez podpory jednotlivých složek ministerstev vnitra, dopravy a zdravotnictví, zejména bez úzké spolupráce s Policií ČR, Hasičským záchranným sborem ČR a BESIPem. Vzhledem k vysokému podílu vozů Škoda na domácím trhu lze bez nadsázky konstatovat, že téměř každé druhé vozidlo na českých silnicích je právě značky Škoda. To byl také jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli tento projekt inicializovat. Získané informace z dopravních nehod nám pomůžou při dalším vývoji bezpečnosti našich vozů.“

Podle ředitele Dopravní policie ČR plk. Martina Červíčka je správné, že se na zvyšování dopravní bezpečnosti podílí nejen státní správa, ale i soukromý sektor. „Projekt společnosti Škoda Auto vítám, stejně jako všechny její další aktivity v oblasti zvyšování dopravní bezpečnosti, například podporu dětských dopravních hřišť. Oceňuji, že se automobilka nezaměřuje jen na bezpečná auta, ale i na bezpečné řidiče,“ uvedl Červíček.

Informace o projektu „Výzkum dopravní bezpečnosti“ jsou k dispozici na internetových stránkách www.skoda-auto.cz, bližší informace získáte také na emailové adrese: vyzkum.bezpecnosti@skoda-auto.cz.

Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.

Vytisknout

Diskuze: Projekt Výzkum dopravní bezpečnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

Názor: mají tramvaje dávat přednost chodcům?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud