Celkem 630.032 vozů dodala společnost Škoda Auto svým zákazníkům během roku 2007 na všech světových trzích. Toto číslo znamená 14,5% nárůst dodávek proti předchozímu roku, a je nejlepším prodejním výsledkem v historii firmy.
V regionu s největším odbytem – v západní Evropě – bylo zákazníkům dodáno 327.222 vozů. Tržní podíl tak vzrostl na 2,2 %. I přes silný pokles celkového trhu v Německu (-9,2 % oproti uplynulému roku) byl počtem 118.692 nově přihlášených vozů značky Škoda překonán loňský rekord. Podíl na trhu tím vzrostl na 3,8 % (3,4 % v roce 2006).
Zlepšení dosáhla značka Škoda i na domácím trhu. Vůz z modelové palety značky Škoda si nechalo zaregistrovat 64.306 zákazníků, tedy o 1,0 % více, než v roce 2006.
Ve východní Evropě byly s celkovým počtem 95.032 dodaných vozů výsledky společnosti Škoda Auto z předchozího roku překonány o 34 %. Nejsilnějším trhem tohoto regionu bylo Rusko. Proti roku 2006 se podařilo počet dodaných vozů bezmála zdvojnásobit na dnešních 27.535.
Veškerá očekávání pak překonal čínský trh, kde prodej v Číně vyráběného modelu Octavia byl zahájen teprve v červnu. Přesto bylo do konce roku zákazníkům dodáno více než 27.000 vozů.
Nejprodávanějším modelem za rok 2007 je modelová řada Octavia (limuzína, combi a Scout) s celkovým počtem 237.422 vozů. To odpovídá nárůstu o více než 18 % oproti předchozímu roku. Stálé oblibě se těší také Octavia Tour, která s 72.529 dodanými vozy zaznamenala zvýšení poptávky o 4,6 % proti uplynulému roku.
Motorem růstu byla v roce 2007 Škoda Roomster. Počtem 66.661 prodaných kusů tohoto variabilního vozu kategorie MPV se Roomster už v prvním celém roce prodeje pevně etabloval jako další modelová řada.
Fabií dodala automobilka po celém světě 232.890 kusů. Kvůli modelové obměně je tento výsledek nižší než za rok předcházející.
Navzdory nadcházejícímu střídání generací modelu Superb byl prodej 20.530 vozů zhruba na úrovni předchozího roku. Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.