DETROIT, Michigan, 13. ledna 2008 – Společnosti Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a Mitsubishi Motors North America Inc. u příležitosti autosalonu North American International Auto Show 2008 světu poprvé představí MITSUBISHI Concept RA a model Lancer Ralliart.
MITSUBISHI Concept RA pokračuje v dlouhé tradici konceptů sportovních coupe, která se datuje již od roku 1972, kdy byla poprvé představena vývojová studie Galant GTO R73-X pyšnící se technologií motoru DOHC s vysokými otáčkami a vysokým výkonem (200 k). MITSUBISHI Concept RA v sobě kombinuje špičkové technologie hnacích ústrojí s nejnovější konstrukcí čistého vznětového motoru a dává tak najevo, že stroj se vzrušujícím výkonem a odpovědnost k životnímu prostředí se nemusí navzájem vylučovat. Concept RA je vybaven systémem ”Super-All Wheel Control“ (S-AWC = Super ovládání všech kol) „nové generace“, který zahrnuje aktivní mezinápravový diferenciál, systém aktivní regulace stáčení vozidla, sportovní ABS a systém aktivní stability vozu; tj. systémy použité na velmi zdatném modelu Lancer Evolution. Pro Concept RA byl tento dynamiku vozidla zlepšující systém pohonu všech kol dále vylepšen a zahrnuje prvky pro aktivní ovládání řízení a tlumení, které dále umocní kontrolu řidiče nad vozidlem i ovladatelnost a stabilitu vozu. Systém S-AWC centrálně řídí všechny tyto systémy tak, aby bylo dosaženo vyšší úrovně kontroly nad hnacím momentem a brzděním a tím pádem zlepšena trakce, zatáčení a stabilita vozu. Tento složitý systém elektronického řízení trakce a hnacího ústrojí pomáhá vytvářet intuitivní a předvídatelné chování vozidla, které věrně odráží záměr řidiče, a to za všech jízdních podmínek, od každodenního použití po nouzové situace.
¹Inovátorský elektronický systém řízení časování ventilů MitsubishiNejvětším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?