Detroit, 13.1. 2008 - Nový model Lancer Ralliart upevňuje sportovní identitu řady Lancer (modely Lancer, Lancer Ralliart a Lancer Evolution) svým agresivním stylem a jízdním výkonem a vytváří tak unikátní produkt mezi modely Lancer GTS 2.4 a Lancer Evolution.
Model Lancer Ralliart efektivně využívá tuhý rám a nezávislé zavěšení čtyř kol řady Lancer a spojuje tento schopný podvozek s přeplňovaným motorem a pohonem všech kol.
Mechanická část
Model Lancer Ralliart je poháněn novým motorem MIVEC 4B11 2,0-litry s mezichladičem a turbodmychadlem (pozn.: tento motor je použit i u modelu Lancer Evolution), který poskytuje odhadovaný výkon 235 koňských sil. S motorem je dodávána efektivní dvouspojková převodovka SST od firmy Mitsubishi, která ještě podporuje sportovní povahu vozu, protože umožňuje řidiči, aby řadil hladce a bleskově rychle pomocí řadicích páček. Převodovka TC-SST může také pracovat v plně automatických režimech, a to jak při normální, tak sportovní jízdě.
Hnací ústrojí modelu Lancer Ralliart s permanentním pohonem 4 kol je vybaveno Aktivním mezinápravovým diferenciálem Mitsubishi (ACD). Jednotka ACD využívá elektronicky řízený mezinápravový diferenciál s vícekotoučovou spojkou, který směřuje hnací točivý moment na přední a zadní kola v závislosti na různých jízdních podmínkách tak, aby bylo dosaženo co nejlepší rovnováhy mezi reakcí řízení a přilnavostí při jízdě na povrchu s makadamem, štěrkem nebo sněhem.
Lancer Ralliart je také vybaven spirálovým samosvorným diferenciálem přední nápravy a mechanickým samosvorným diferenciálem zadní nápravy.
Design
Exteriér modelu Lancer Ralliart vychází ze základního sportovního designu a proporcí modelu Lancer a odlišuje se svým agresivněji tvarovaným předním nárazníkem, krytem zadního nárazníku, dvojitým tlumičem výfuku a lehkou hliníkovou kapotou s kanály, přes které je přiváděn chladicí vzduch do turbodmychadla.
Design interiéru klade větší důraz na funkčnost a ovládání vozu. Model Lancer Ralliart je vybaven klíčem FAST, telefonní hands-free sadou, využívající technologii Bluetooth®, stejnou dvouspojkovou převodovkou SST jako je použita u modelu Lancer Evolution a snadno přístupnými řadicími páčkami upevněnými na sloupku řízení.
Mezi volitelné příslušenství a vybavení patří: sedadla Recaro, světlomety HID, audiosystém Rockford Fosgate 650 wattů s 9 reproduktory, satelitní radiopřijímač
Sirius, elektricky ovládané střešní okno a navigační systém s pevným diskem o kapacitě 30 GB a digitálním hudebním serverem.
Lancer Ralliart
Celková délka (mm)
4 570 mm)
Celková šířka (mm)
1 760 mm)
Celková výška (mm)
1 490 mm
Rozvor kol (mm)
2 635 mm
Rozchod kol (mm)
1 530 mm
Počet cestujících
5
Motor
2,0 l DOHC MIVEC s mezichladičem/turbodmychadlem
Max. výkon
Odhad 235 k (177 kW)
Max. točivý moment
Odhad 35 kg-m (350 Nm, pozn. red.)
Hnací ústrojí
Permanentní 4WD (s ACD)
Převodovka
Dvojspojková SST
Pneumatiky
215/45R18
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?