Detroit, 13.1. 2008 - Nový model Lancer Ralliart upevňuje sportovní identitu řady Lancer (modely Lancer, Lancer Ralliart a Lancer Evolution) svým agresivním stylem a jízdním výkonem a vytváří tak unikátní produkt mezi modely Lancer GTS 2.4 a Lancer Evolution.
Model Lancer Ralliart efektivně využívá tuhý rám a nezávislé zavěšení čtyř kol řady Lancer a spojuje tento schopný podvozek s přeplňovaným motorem a pohonem všech kol.
Mechanická část
Model Lancer Ralliart je poháněn novým motorem MIVEC 4B11 2,0-litry s mezichladičem a turbodmychadlem (pozn.: tento motor je použit i u modelu Lancer Evolution), který poskytuje odhadovaný výkon 235 koňských sil. S motorem je dodávána efektivní dvouspojková převodovka SST od firmy Mitsubishi, která ještě podporuje sportovní povahu vozu, protože umožňuje řidiči, aby řadil hladce a bleskově rychle pomocí řadicích páček. Převodovka TC-SST může také pracovat v plně automatických režimech, a to jak při normální, tak sportovní jízdě.
Hnací ústrojí modelu Lancer Ralliart s permanentním pohonem 4 kol je vybaveno Aktivním mezinápravovým diferenciálem Mitsubishi (ACD). Jednotka ACD využívá elektronicky řízený mezinápravový diferenciál s vícekotoučovou spojkou, který směřuje hnací točivý moment na přední a zadní kola v závislosti na různých jízdních podmínkách tak, aby bylo dosaženo co nejlepší rovnováhy mezi reakcí řízení a přilnavostí při jízdě na povrchu s makadamem, štěrkem nebo sněhem.
Lancer Ralliart je také vybaven spirálovým samosvorným diferenciálem přední nápravy a mechanickým samosvorným diferenciálem zadní nápravy.
Design
Exteriér modelu Lancer Ralliart vychází ze základního sportovního designu a proporcí modelu Lancer a odlišuje se svým agresivněji tvarovaným předním nárazníkem, krytem zadního nárazníku, dvojitým tlumičem výfuku a lehkou hliníkovou kapotou s kanály, přes které je přiváděn chladicí vzduch do turbodmychadla.
Design interiéru klade větší důraz na funkčnost a ovládání vozu. Model Lancer Ralliart je vybaven klíčem FAST, telefonní hands-free sadou, využívající technologii Bluetooth®, stejnou dvouspojkovou převodovkou SST jako je použita u modelu Lancer Evolution a snadno přístupnými řadicími páčkami upevněnými na sloupku řízení.
Mezi volitelné příslušenství a vybavení patří: sedadla Recaro, světlomety HID, audiosystém Rockford Fosgate 650 wattů s 9 reproduktory, satelitní radiopřijímač
Sirius, elektricky ovládané střešní okno a navigační systém s pevným diskem o kapacitě 30 GB a digitálním hudebním serverem.
Lancer Ralliart
Celková délka (mm)
4 570 mm)
Celková šířka (mm)
1 760 mm)
Celková výška (mm)
1 490 mm
Rozvor kol (mm)
2 635 mm
Rozchod kol (mm)
1 530 mm
Počet cestujících
5
Motor
2,0 l DOHC MIVEC s mezichladičem/turbodmychadlem
Max. výkon
Odhad 235 k (177 kW)
Max. točivý moment
Odhad 35 kg-m (350 Nm, pozn. red.)
Hnací ústrojí
Permanentní 4WD (s ACD)
Převodovka
Dvojspojková SST
Pneumatiky
215/45R18
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.