Prodejem 3 428 000 vozů a montážních celků ve světě v roce 2007, oproti 3 366 000 v roce 2006, došlo u PSA Citroën Peugeot k nárůstu o 1,8 %. Výborných výsledků bylo dosaženo v prodeji vozidel (+3,8 %), zejména na mezinárodní úrovni (+11,1 %). Došlo k obnovení nárůstu v západní Evropě (+1,2 %),
ale také k poklesu prodeje montážních celků (-22,5 %). Druhé pololetí bylo charakterizováno zrychlením růstu v koncernu. Prodej vozidel za toto období vzrostl o 6,2 % v porovnání s 1,7 % v prvním pololetí. Silné stránky koncernu PSA Peugeot Citroën v roce 2007
- Model Peugeot 207, který byl na trh ve Francii uveden v dubnu 2006, dosáhl prodeje 521 000 vozů, čímž byl překročen cíl 500 000 vozů stanovený pro rok uvedení na trh. Peugeot 206 upevnil svoji pozici na světovém trhu (v roce 2006 byl uveden v Číně, Íránu a Malajsii) a s 309 000 prodanými vozy dosáhl výrazného úspěchu. Dvojice 206 a 207, jíž se prodalo 830 000 kusů, zaznamenala oproti roku 2006 nárůst o 7,1 % a zaujala vedoucí postavení v segmentu malých osobních vozidel v Evropě. Prodej kompaktních vozidel (Peugeot 107, 206, 207 a 1007) i nadále roste (+20 % v roce 2006/2005 a +4,8 % v roce 2007/2006).
Trh v západní Evropě (18 zemí): růst prodeje se vrací
Na evropském trhu (osobních + lehkých užitkových vozů) byl v roce 2007 zaznamenán mírný nárůst (+0,7 %). Registrace vozů PSA Peugeot Citroën poprvé od roku 2002 rostly (+0,9 %) na 2 333 000 jednotek. Z toho 1 226 000 vozů Peugeot a 1 107 000 vozů Citroën. V kontextu náročných obchodních podmínek je po několika letech ztrát pozice koncernu stabilizovaná na 13,8 % (7,3 % pro Peugeot, 6,6 % pro Citroën). PSA Peugeot Citroën je v Evropě druhým největším výrobcem osobních automobilů a největším výrobcem lehkých užitkových vozidel.
PSA Peugeot Citroën zaujímá vedoucí pozici na francouzském, španělském, belgickém a portugalském trhu a druhou pozici na trhu italském, dánském a švýcarském.
- Ve Francii je koncern největším výrobcem a jeho podíl na trhu činí 30,9 % se 779 800 zaregistrovanými vozidly (osobními + lehkými užitkovými vozidly), což představuje nárůst o 1,9 % na trhu, který zaznamenal růst o 3,5 %. - Ve Španělsku má koncern PSA Peugeot Citroën podíl na trhu 19 % a potvrzuje svou vedoucí pozici v oblasti osobních a lehkých užitkových vozů. Také v roce 2007 je Citroën nejprodávanější značkou ve Španělsku s 203 000 prodaných vozů a podílem na trhu 10,7 %.
Mimo západní Evropu překročil v roce 2007 prodej vozidel a montážních celků koncernu již třetí rok po sobě milion vozů a představuje 32,2 % z celkového prodeje proti 31,8 % v roce 2006 a 30,4 % v roce 2005. V důsledku urychlení růstu koncernu v prioritních oblastech rozvoje vzrostl prodej vozidel koncernu o 11,1 %.
- Ve východní Evropě, kde je PSA Peugeot Citroën druhým největším výrobcem vzrostl jeho prodej o 15,5 % na 132 000 jednotek, což je vyšší růst než v rámci trhu jako celku. - V šesti zemích střední Evropy (Polsko, Maďarsko, Česká republika, Slovinsko, Chorvatsko, Slovensko) činí nárůst u koncernu 13,9 % a jeho podíl na trhu vzrostl z 11,3 % na 11,7 % se 115 000 zaregistrovanými vozidly. Trh přitom zaznamenal růst o 10,2 %.
Zrychlující se růst ve druhém pololetí
Druhé pololetí roku 2007 bylo ve znamení obnoveného nárůstu prodeje v Evropě a urychlení růstu v mezinárodním měřítku. V západní Evropě vzrostl za toto období prodej o 2,6 % (-0,1 % v prvním pololetí). Mimo západní Evropu dosáhl nárůst prodeje vozidel 15,6 % (+7,1 % v prvním pololetí), a to zejména díky výsledkům koncernu v zemích latinské Ameriky (+44,6 % ve druhém semestru oproti +14,4 % v prvním semestru).
Perspektivy prodeje v roce 2008
Pro rok 2008 je v rámci evropského trhu předpoklad udržení úrovně prodejů skupiny PSA Peugeot Citroën na úrovni roku 2007, a to i přes silně konkurenční prostředí. Hospodářský rok 2008 se bude vyznačovat další obnovou nabídky. Na trh bude uveden nový Citroën C5 a rozšíří se modelová řada Peugeot 308. Také malá užitková vozidla Citroën Nemo a Peugeot Bipper, nové Citroën Berlingo a Peugeot Partner čeká obchodní uvedení v roce 2008. Společně s modely uvedenými v roce 2007 umožní nová nabídka urychlení nárůstu objemu prodeje v Evropě.
V roce 2008 se očekává prodej vozidel a montážních celků v rozmezí 3 550 000 až 3 650 000 jednotek, což představuje růst přibližně 5 %. S ohledem na uvádění nových vozidel na trh by tento růst měl být ve druhém pololetí výraznější než v prvním. Tento cíl pro rok 2008 odpovídá programu CAP 2010.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.