Celosvětové prodejní úspěchy Peugeotu

Jan Fiala, 11. ledna 2008, 21:30 Google+

Prodejem 3 428 000 vozů a montážních celků ve světě v roce 2007, oproti 3 366 000 v roce 2006, došlo u PSA Citroën Peugeot k nárůstu o 1,8 %. Výborných výsledků bylo dosaženo v prodeji vozidel (+3,8 %), zejména na mezinárodní úrovni (+11,1 %). Došlo k obnovení nárůstu v západní Evropě (+1,2 %),

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Partner

Partner | foto: Peugeot ČR

Sdílejte článek

ale také k poklesu prodeje montážních celků (-22,5 %). Druhé pololetí bylo charakterizováno zrychlením růstu v koncernu. Prodej vozidel za toto období vzrostl o 6,2 % v porovnání s 1,7 % v prvním pololetí.
 
Silné stránky koncernu PSA Peugeot Citroën v roce 2007

- Model  Peugeot 207, který byl na trh ve Francii uveden v dubnu 2006, dosáhl prodeje 521 000 vozů, čímž byl překročen cíl 500 000 vozů stanovený pro rok uvedení na trh. Peugeot 206 upevnil svoji pozici na světovém trhu (v roce 2006 byl uveden v Číně, Íránu a Malajsii) a s 309 000 prodanými vozy dosáhl výrazného úspěchu. Dvojice 206 a 207, jíž se prodalo 830 000 kusů, zaznamenala oproti roku 2006 nárůst o 7,1 % a zaujala vedoucí postavení v segmentu malých osobních vozidel v Evropě. Prodej kompaktních vozidel (Peugeot 107, 206, 207 a 1007) i nadále roste (+20 % v roce 2006/2005 a +4,8 % v roce 2007/2006).
- Značce Citroën přinesl rok 2007 obchodní úspěch modelu C4 Picasso, uvedeného na trh v říjnu 2006. V roce 2007 se prodalo více než 200 000 těchto vozů. Prodeje modelu Xsara Piccaso, které se udržely na vysoké úrovni - 120 000 vozů, tak umožnily značce Citroën výrazný nárůst o 55,1%, což Citroënu zajistilo vedoucí postavení v Evropě v rámci segmentu.
- Citroën Berlingo a Peugeot Partner zaznamenaly 348 000 prodaných vozů. Prodeje roku 2007 jsou tak, více než 10 let po uvedení na trh, historicky nejlepším výsledkem těchto modelů.
- Nové produkty obchodně uvedené nebo představené ve druhém pololetí roku 2007 se setkaly s příznivou odezvou. Ať jde o nový Citroën C5, jenž bude uveden na trh v prvním pololetí 2008, nebo o Peugeot 308. Nový model 308 získal „Zlatý volant“ v Německu a během několika málo týdnů po uvedení bylo prodáno již 83 000 vozů.
- Skupina PSA Peugeot Citroën upevnila své vedoucí místo v Evropě na trhu lehkých užitkových vozidel nárůstem registrací o 4,9 %. Její podíl na trhu činí 18,8 %, tedy 387 000 přihlášených vozidel. Od poloviny roku 2006 koncern rychle obnovuje svou nabídku lehkých užitkových vozidel. Po uvedení modelů Peugeot Boxer a Citroën Jumper v červnu 2006 a Peugeot Expert a Citroën Jumpy v lednu 2007, jež získaly titul „Dodávka roku 2008“, budou počátkem roku 2008 uvedeny na trh Peugeot Bipper a Citroën Nemo. V prvním pololetí 2008 také nové Berlingo a Partner. Celková obměna nabídky lehkých užitkových vozidel Peugeot a Citroën v rekordním čase tak koncernu umožní nabízet nejmladší škálu vozidel na trhu. Toto velice významné omlazení nabídky má umožnit potvrdit vedoucí pozici koncernu PSA Peugeot Citroën na trhu v roce 2008.
- Skupina PSA Peugeot Citroën udržuje své vedoucí místo v oblasti životního prostředí. Již druhý rok po sobě prodal koncern v Evropě milion vozidel s emisí CO2 nižší než 140 g na km, z čehož 130 000 vozů emituje méně než 130 g CO2 na km. V rámci vozů produkujících méně než 130 g CO2 zaujímá koncern na trhu podíl více než 26 %.

Trh v západní Evropě (18 zemí): růst prodeje se vrací

Na evropském trhu (osobních + lehkých užitkových vozů) byl v roce 2007 zaznamenán mírný nárůst (+0,7 %). Registrace vozů PSA Peugeot Citroën poprvé od roku 2002 rostly (+0,9 %)  na 2 333 000 jednotek. Z toho 1 226 000 vozů Peugeot a 1 107 000 vozů Citroën. V kontextu náročných obchodních podmínek je po několika letech ztrát pozice koncernu stabilizovaná na 13,8 % (7,3 % pro Peugeot, 6,6 % pro Citroën). PSA Peugeot Citroën je v Evropě druhým největším výrobcem osobních automobilů a největším výrobcem lehkých užitkových vozidel.

PSA Peugeot Citroën zaujímá vedoucí pozici na francouzském, španělském, belgickém a portugalském trhu a druhou pozici na trhu italském, dánském a švýcarském.

- Ve Francii je koncern největším výrobcem a jeho podíl na trhu činí 30,9 % se 779 800 zaregistrovanými vozidly (osobními + lehkými užitkovými vozidly), což představuje nárůst o 1,9 % na trhu, který zaznamenal růst o 3,5 %.
- Ve Španělsku má koncern PSA Peugeot Citroën podíl na trhu 19 % a potvrzuje svou vedoucí pozici v oblasti osobních a lehkých užitkových vozů. Také v roce 2007 je Citroën nejprodávanější značkou ve Španělsku s 203 000 prodaných vozů a podílem na trhu 10,7 %.
- Ve Velké Británii vzrostl trh o 2,8 %, přičemž registrace vozů vyrobených koncernem zaznamenaly nárůst o 1,8 % na 286 000 jednotek. Jeho podíl na trhu (osobních + lehkých užitkových vozů) byl v loňském roce 10,4 %.
- V Itálii, co do objemu čtvrtém největším trhu koncernu, kde se trh s automobily rozvíjí velice dynamicky (+6,2 %), se podíl na trhu výrazně zvyšuje, a to z 9,5 % na 9,9 %. S 269 000 registracemi zaznamenává koncern nárůst registrací o 10,7 %.
- V Německu se podíl PSA Peugeot Citroën ustálil na 5,5 %. Na prudce klesajícím trhu (-7,9 %), což je důsledek změny DPH od začátku roku, zaznamenal i počet registrací vozů koncernu úbytek o 10,6 %.


Trhy mimo západní Evropu: prodej vozidel vzrostl o 11,1 %

Mimo západní Evropu překročil v roce 2007 prodej vozidel a montážních celků koncernu již třetí rok po sobě milion vozů a představuje 32,2 % z celkového prodeje proti 31,8 % v roce 2006 a 30,4 % v roce 2005.
V důsledku urychlení růstu koncernu v prioritních oblastech rozvoje vzrostl prodej vozidel koncernu o 11,1 %.

- Ve východní Evropě, kde je PSA Peugeot Citroën druhým největším výrobcem vzrostl jeho prodej o 15,5 % na 132 000 jednotek, což je vyšší růst než v rámci trhu jako celku.
- V šesti zemích střední Evropy (Polsko, Maďarsko, Česká republika, Slovinsko, Chorvatsko, Slovensko) činí nárůst u koncernu 13,9 % a jeho podíl na trhu vzrostl z 11,3 % na 11,7 % se 115 000 zaregistrovanými  vozidly. Trh přitom zaznamenal růst o 10,2 %.
- V Rusku, nové prioritní oblasti koncernu a velmi dynamickém trhu (+35 %), registrace vozů PSA Peugeot Citroën zaznamenala nárůst o třetinu na 36 000 jednotek.
- V Číně, na nosném trhu (+24,5 %) prodala společnost Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) v loňském roce 209 000 vozů (+3,1 %) a dosáhla podílu na trhu 4 %.
- V Brazílii a v Argentině, v kontextu prudkého růstu automobilových trhů, je nárůst prodeje PSA Peugeot Citroën ještě prudší než nárůst trhu. Na trzích s růstem 27,4 % (+27,6 % v Brazílii a +26,6 % v Argentině) zaznamenal koncern 208 000 registrací a nárůst o 32,5 %.
V Brazílii zaznamenaly registrace koncernu nárůst o 33,3 % a dosáhly 129 000 jednotek. Podíl koncernu na trhu dosahuje 5,5 %. V Argentině vzrostl prodej koncernu o 31,1 % a jeho podíl na trhu o 0,5 %, takže dosahuje 15 %.

Zrychlující se růst ve druhém pololetí

Druhé pololetí roku 2007 bylo ve znamení obnoveného nárůstu prodeje v Evropě a urychlení růstu v mezinárodním měřítku. V západní Evropě vzrostl za toto období prodej o 2,6 % (-0,1 % v prvním pololetí). Mimo západní Evropu dosáhl nárůst prodeje vozidel 15,6 % (+7,1 % v prvním pololetí), a to zejména díky výsledkům koncernu v zemích latinské Ameriky (+44,6 % ve druhém semestru oproti +14,4 % v prvním semestru).

Perspektivy prodeje v roce 2008

Pro rok 2008 je v rámci evropského trhu předpoklad udržení úrovně prodejů skupiny PSA Peugeot Citroën na úrovni roku 2007, a to i přes silně konkurenční prostředí. Hospodářský rok 2008 se bude vyznačovat další obnovou nabídky. Na trh bude uveden nový Citroën C5 a rozšíří se modelová řada Peugeot 308. Také malá užitková vozidla Citroën Nemo a Peugeot Bipper, nové Citroën Berlingo a Peugeot Partner čeká obchodní uvedení v roce 2008. Společně s modely uvedenými v roce 2007 umožní nová nabídka urychlení nárůstu objemu prodeje v Evropě.

V roce 2008 se očekává prodej vozidel a montážních celků v rozmezí 3 550 000 až 3 650 000 jednotek, což představuje růst přibližně 5 %. S ohledem na uvádění nových vozidel na trh by tento růst měl být ve druhém pololetí výraznější než v prvním. Tento cíl pro rok 2008 odpovídá programu CAP 2010.

Zdroj: Tisková zpráva PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vytisknout

Diskuze: Celosvětové prodejní úspěchy Peugeotu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

RX-8

Mazda RX-8 - facelift se představuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud