Historickým prodejním úspěchem skončil pro společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. rok 2007. Celkem 14 658 registrovaných nových osobních a lehkých užitkových vozů totiž pro český Ford znamená nejen jednoznačné vítězství mezi importéry,
ale také historicky nejvyšší počet prodaných vozů dovážené značky za jeden rok.
Suverenitu Fordu mezi automobilovými dovozci do ČR potvrzuje i fakt, že modrému oválu patří i pomyslné stupně vítězů pro jednotlivé nejprodávanější modely dovážených vozů. Importovanou jedničkou se v ČR stal Ford Fusion s celkem 3 373 zaregistrovanými vozy (v kategorii osobní + lehké užitkové automobily), druhé místo patří kultovní dodávce Ford Transit (3 211) a třetím nejžádanějším zahraničním vozem v ČR se stal Ford Focus (3 185 - vždy součet OA + LUV).
Ford se v roce 2007 v rámci České republiky stal také "skokanem roku", když dokázal své prodeje meziročně navýšit o celkem 3 669 automobilů (OA + LUV), tedy více než 33 %.
Kromě výše zmíněných úspěchů toho všeho znamená 14 658 nově zaregistrovaných Fordů za rok 2007 také absolutní rekord mezi všemi dovozci v historii České republiky. Ford tak mimochodem překonal svůj deset let starý výkon z roku 1997, kdy prodal 14 479 vozů.
„Skvělý loňský prodejní výsledek nás pochopitelně těší," komentoval registrační statistiky Jan Laube, generální ředitel FMC, s.r.o. „Znovu se nám potvrdilo, že naše strategie pro ČR funguje velmi dobře. Náš podíl na českém trhu činí dnes přes 7,5 procenta, ale střednědobý cíl je deset procent. Věřím, že se k němu v letošním roce zase o kousek přiblížíme," dodal Laube. Zdroj: Tisková zpráva FORD MOTOR COMPANY, s. r. o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.