Historickým prodejním úspěchem skončil pro společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. rok 2007. Celkem 14 658 registrovaných nových osobních a lehkých užitkových vozů totiž pro český Ford znamená nejen jednoznačné vítězství mezi importéry,
ale také historicky nejvyšší počet prodaných vozů dovážené značky za jeden rok.
Suverenitu Fordu mezi automobilovými dovozci do ČR potvrzuje i fakt, že modrému oválu patří i pomyslné stupně vítězů pro jednotlivé nejprodávanější modely dovážených vozů. Importovanou jedničkou se v ČR stal Ford Fusion s celkem 3 373 zaregistrovanými vozy (v kategorii osobní + lehké užitkové automobily), druhé místo patří kultovní dodávce Ford Transit (3 211) a třetím nejžádanějším zahraničním vozem v ČR se stal Ford Focus (3 185 - vždy součet OA + LUV).
Ford se v roce 2007 v rámci České republiky stal také "skokanem roku", když dokázal své prodeje meziročně navýšit o celkem 3 669 automobilů (OA + LUV), tedy více než 33 %.
Kromě výše zmíněných úspěchů toho všeho znamená 14 658 nově zaregistrovaných Fordů za rok 2007 také absolutní rekord mezi všemi dovozci v historii České republiky. Ford tak mimochodem překonal svůj deset let starý výkon z roku 1997, kdy prodal 14 479 vozů.
„Skvělý loňský prodejní výsledek nás pochopitelně těší," komentoval registrační statistiky Jan Laube, generální ředitel FMC, s.r.o. „Znovu se nám potvrdilo, že naše strategie pro ČR funguje velmi dobře. Náš podíl na českém trhu činí dnes přes 7,5 procenta, ale střednědobý cíl je deset procent. Věřím, že se k němu v letošním roce zase o kousek přiblížíme," dodal Laube. Zdroj: Tisková zpráva FORD MOTOR COMPANY, s. r. o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.