Kolínská automobilka TPCA vyrobila v loňském roce celkem 308 478 vozů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. Ve srovnání s loni vyrobenými 293 650 vozy to znamená meziroční růst produkce o více jak pět procent. Výroba byla rozdělena rovnoměrně mezi všechny tři modely.
Z výrobních linek tak v loňském roce sjelo 105 276 vozů Toyota Aygo, 104 466 modelů Peugeot 107 a 98 736 aut s označením Citroën C1.
Největšími trhy zůstávají Francie, Itálie, Německo, Velká Británie a Holandsko. Dvě třetiny v Kolíně vyrobených aut byly v pětidveřové verzi. Nejoblíbenější barvou roku 2007 se stala červená, těsně následována černými modely. Třetí nejoblíbenější barvou se stala stříbrná.
„Naše auta se výborně prodávají. Mají úspěch zejména na trzích západní Evropy, ale postupně se objevují i na českých silnicích, což mě velmi těší,“ uvedl Jasuhiro Takahaši, prezident společnosti. „Náš úspěch je možný jen díky skvělé práci našich zaměstnanců. Věřím, že podobných výsledků dosáhneme i v nadcházejícím roce a uspokojíme tak zvyšující se poptávku po našich kvalitních vozech šetrných k životnímu prostředí,“ dodal Takahaši.
Automobilka TPCA se vedle kvality výroby zaměřuje také na výrobu šetrnou k životnímu prostředí. Vedle používání nejekologičtějších dostupných technologií, což potvrdila i certifikace BAT (Best Available Techniques), je certifikována dle norem řízení ochrany životního prostředí EN ISO 14001:2004. V roce 2007 vysázela spolu se zaměstnanci v areálu továrny tisíce stromů a dřevin, či pořídila rekuperační jednotku za více než 2,5 milionu korun, která využívá odpadní teplo k ohřevu čerstvého vzduchu přiváděného do továrny. Ochraně životního prostředí také významně pomáhá důsledné třídění a následná recyklace odpadů. Zdroj: Tisková zpráva TOYOTA PEUGEOT CITROËN AUTOMOBILE (TPCA)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.