Kolínská automobilka TPCA vyrobila v loňském roce celkem 308 478 vozů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. Ve srovnání s loni vyrobenými 293 650 vozy to znamená meziroční růst produkce o více jak pět procent. Výroba byla rozdělena rovnoměrně mezi všechny tři modely.
Z výrobních linek tak v loňském roce sjelo 105 276 vozů Toyota Aygo, 104 466 modelů Peugeot 107 a 98 736 aut s označením Citroën C1.
Největšími trhy zůstávají Francie, Itálie, Německo, Velká Británie a Holandsko. Dvě třetiny v Kolíně vyrobených aut byly v pětidveřové verzi. Nejoblíbenější barvou roku 2007 se stala červená, těsně následována černými modely. Třetí nejoblíbenější barvou se stala stříbrná.
„Naše auta se výborně prodávají. Mají úspěch zejména na trzích západní Evropy, ale postupně se objevují i na českých silnicích, což mě velmi těší,“ uvedl Jasuhiro Takahaši, prezident společnosti. „Náš úspěch je možný jen díky skvělé práci našich zaměstnanců. Věřím, že podobných výsledků dosáhneme i v nadcházejícím roce a uspokojíme tak zvyšující se poptávku po našich kvalitních vozech šetrných k životnímu prostředí,“ dodal Takahaši.
Automobilka TPCA se vedle kvality výroby zaměřuje také na výrobu šetrnou k životnímu prostředí. Vedle používání nejekologičtějších dostupných technologií, což potvrdila i certifikace BAT (Best Available Techniques), je certifikována dle norem řízení ochrany životního prostředí EN ISO 14001:2004. V roce 2007 vysázela spolu se zaměstnanci v areálu továrny tisíce stromů a dřevin, či pořídila rekuperační jednotku za více než 2,5 milionu korun, která využívá odpadní teplo k ohřevu čerstvého vzduchu přiváděného do továrny. Ochraně životního prostředí také významně pomáhá důsledné třídění a následná recyklace odpadů. Zdroj: Tisková zpráva TOYOTA PEUGEOT CITROËN AUTOMOBILE (TPCA)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.