Do nového roku vstupuje Subaru ČR s novým modelem. Uvádí na trh facelift vozu Tribeca, jehož prodeje v Čechách předčily očekávání.
Subaru prožívá v ČR příjemné období, kdy se mu kontinuálně daří meziročně navyšovat prodejní výsledky. I v roce 2007 zaznamenalo další z prodejních rekordů a prodalo 978 vozů, o 93 vozů více než v roce 2006. K nárůstu přispěla nejen nová Impreza představená na podzim, která své prodeje zvýšila 1,5x, ale i model Tribeca s celkovým prodejem 78 kusů za rok 2007. Od svého představení v roce 2006 již tedy české silnice brázdí 119 těchto výjimečných vozů Tribeca.
I rok 2008 bude u Subaru rokem bohatým na produktové novinky. Můžeme se těšit nejen na novou Tribecu, ale i ostrou verzi Imprezy WRX STI, dieselové motory Boxer a nového Forestera.
Modelový rok 2008 pro Tribecu tedy přichází v novém, atraktivním faceliftu karoserie, se silnějším – přesto ale ekonomičtějším – motorem, s vylepšeným převodovým ústrojím, ale s cenami o pouhých 20 000,- Kč vč. DPH vyššími než se prodával modelový rok 2007.
Tribeca byla navržena pro lidi, pro které je stejně důležitá práce jako zábava. Elegantní interiér, který hýčká všechny cestující v přepychu manažerského automobilu, je současně obklopen štíhlými rysy karoserie a stylovým profilem vpředu a vzadu. Vynikající kombinace vyladěného motoru SUBARU BOXER a symetrického pohonu všech kol Symmetrical AWD poskytuje vynikající všestranné jízdní výkony. Je to jedinečný vůz SUV pro ty, kteří požadují více pro každý všední den.
Změny u modelu TRIBECA MR08Facelift karoserie maska chladiče s klasickým křídlem a logem uprostřed změna na zadní části vozu - nový tvar 5. dveří, zadní světlomety, nárazník, prolis na 5. dveřích a D sloupek střešní podélné ližiny (nejsou u výbavy Comfort, spojeno se střešním oknem) Anténa integrovaná v okně nový design kol HID xenonové světlomety + ostřikovače - standard vylepšený mechanizmus odklápění sedadel 2. řady inovovaný motor 3,6 l inovovaná převodovka - změna u převodových poměrů více do rychla, což napomáhá k ještě lepší ekonomice provozu vozidla. Charakteristika převodovky byla pozměněna tak, aby celkový jízdní dojem byl co nejlepší.
Nový motor H6 3,6 l, DOHC, 24 ventilů – Výkon a hospodárnost Kompaktní motor SUBARU BOXER H6 3,6 l, který nabízí největší zdvihový objem v celé výrobní řadě motorů značky Subaru a podává velký výkon 190 kW (258 k), poskytuje modelu Tribeca mimořádnou výkonnost a ovladatelnost. Došlo také ke zlepšení chladicího systému motoru, což přispívá k účinnějšímu využití paliva a optimální výkonnosti.
Nové technické parametry: Maximální výkon 190 kW (258k) / 6000 ot/min (nárůst o 10 kW) Maximální toč. moment 350 Nm / 4000 ot/min (nárůst o 53 Nm) Zrychlení 0-100 km/hod 8,9s Max. rychlost 207 km/hod Spotřeba paliva 16,2/9,0/11,6 l/100 km Emise CO2 381/213/275 g/km
Nově se používá systém ACVS (Active Valve Control System) - proměnné časování u všech 4 vačkových hřídelí (tedy i výfukových)
Ceny a výbavy (platné od 4.2.2008) Tribeca se dodává ve třech základních úrovních výbavy – Comfort, Executive a Executive +2 s základní cenou od 1 249 800,- Kč vč. DPH. Nejdražší 5+2 místná verze Executive +2 se pohybuje stále ještě pod hranicí 1,5 milionu – 1 469 800,- Kč. Všechny verze je možné dodat samozřejmě i s přestavbou N1 (5-ti místné verze N1), cena přestavby u základního modelu činí 22 521,- Kč bez DPH. Vzhledem k logistickým procesům se s oficiálním zahájením prodeje nové Tribecy počítá od 4.2.2008, kdy by již mělo být dostatek vozů na skladech v ČR.
Tisková zpráva: SUBARU ČR, s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.