Do nového roku vstupuje Subaru ČR s novým modelem. Uvádí na trh facelift vozu Tribeca, jehož prodeje v Čechách předčily očekávání.
Subaru prožívá v ČR příjemné období, kdy se mu kontinuálně daří meziročně navyšovat prodejní výsledky. I v roce 2007 zaznamenalo další z prodejních rekordů a prodalo 978 vozů, o 93 vozů více než v roce 2006. K nárůstu přispěla nejen nová Impreza představená na podzim, která své prodeje zvýšila 1,5x, ale i model Tribeca s celkovým prodejem 78 kusů za rok 2007. Od svého představení v roce 2006 již tedy české silnice brázdí 119 těchto výjimečných vozů Tribeca.
I rok 2008 bude u Subaru rokem bohatým na produktové novinky. Můžeme se těšit nejen na novou Tribecu, ale i ostrou verzi Imprezy WRX STI, dieselové motory Boxer a nového Forestera.
Modelový rok 2008 pro Tribecu tedy přichází v novém, atraktivním faceliftu karoserie, se silnějším – přesto ale ekonomičtějším – motorem, s vylepšeným převodovým ústrojím, ale s cenami o pouhých 20 000,- Kč vč. DPH vyššími než se prodával modelový rok 2007.
Tribeca byla navržena pro lidi, pro které je stejně důležitá práce jako zábava. Elegantní interiér, který hýčká všechny cestující v přepychu manažerského automobilu, je současně obklopen štíhlými rysy karoserie a stylovým profilem vpředu a vzadu. Vynikající kombinace vyladěného motoru SUBARU BOXER a symetrického pohonu všech kol Symmetrical AWD poskytuje vynikající všestranné jízdní výkony. Je to jedinečný vůz SUV pro ty, kteří požadují více pro každý všední den.
Změny u modelu TRIBECA MR08Facelift karoserie maska chladiče s klasickým křídlem a logem uprostřed změna na zadní části vozu - nový tvar 5. dveří, zadní světlomety, nárazník, prolis na 5. dveřích a D sloupek střešní podélné ližiny (nejsou u výbavy Comfort, spojeno se střešním oknem) Anténa integrovaná v okně nový design kol HID xenonové světlomety + ostřikovače - standard vylepšený mechanizmus odklápění sedadel 2. řady inovovaný motor 3,6 l inovovaná převodovka - změna u převodových poměrů více do rychla, což napomáhá k ještě lepší ekonomice provozu vozidla. Charakteristika převodovky byla pozměněna tak, aby celkový jízdní dojem byl co nejlepší.
Nový motor H6 3,6 l, DOHC, 24 ventilů – Výkon a hospodárnost Kompaktní motor SUBARU BOXER H6 3,6 l, který nabízí největší zdvihový objem v celé výrobní řadě motorů značky Subaru a podává velký výkon 190 kW (258 k), poskytuje modelu Tribeca mimořádnou výkonnost a ovladatelnost. Došlo také ke zlepšení chladicího systému motoru, což přispívá k účinnějšímu využití paliva a optimální výkonnosti.
Nové technické parametry: Maximální výkon 190 kW (258k) / 6000 ot/min (nárůst o 10 kW) Maximální toč. moment 350 Nm / 4000 ot/min (nárůst o 53 Nm) Zrychlení 0-100 km/hod 8,9s Max. rychlost 207 km/hod Spotřeba paliva 16,2/9,0/11,6 l/100 km Emise CO2 381/213/275 g/km
Nově se používá systém ACVS (Active Valve Control System) - proměnné časování u všech 4 vačkových hřídelí (tedy i výfukových)
Ceny a výbavy (platné od 4.2.2008) Tribeca se dodává ve třech základních úrovních výbavy – Comfort, Executive a Executive +2 s základní cenou od 1 249 800,- Kč vč. DPH. Nejdražší 5+2 místná verze Executive +2 se pohybuje stále ještě pod hranicí 1,5 milionu – 1 469 800,- Kč. Všechny verze je možné dodat samozřejmě i s přestavbou N1 (5-ti místné verze N1), cena přestavby u základního modelu činí 22 521,- Kč bez DPH. Vzhledem k logistickým procesům se s oficiálním zahájením prodeje nové Tribecy počítá od 4.2.2008, kdy by již mělo být dostatek vozů na skladech v ČR.
Tisková zpráva: SUBARU ČR, s.r.o.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.