Komplexní informace k novému Audi A4

Jan Fiala, 21. prosince 2007, 15:30 Google+

Vyhraněně sportovní a současně mimořádně komfortní, progresivní a současně emotivní – nové A4 přivádí značku Audi do nové dimenze střední třídy. Motory, které mají mimo jiné přímé vstřikování paliva, umožňují dosahovat mimořádných jízdních výkonů se spotřebou paliva,

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
A4

A4 | foto: Audi

Sdílejte článek

která je průměrně o 9 procent nižší než u předešlého modelu. Vysoce účinný provoz motorů je stejně jasným důkazem technické vyspělosti výrobce jako dynamicky navržený podvozek nebo mnoho technických řešení, převzatých přímo z velkých luxusních limuzín. Audi A4 vstupuje na trh s cenami začínajícími těsně nad 850 tisíci Kč.

Nový designérský výraz

Nové Audi A4 kombinuje mnoho fascinujících stránek. Jeho design je expresivní, vyzařuje z něj napětí a současně je velmi dynamický. Vysoká přesnost a technicistní charakter tohoto stylu potvrzuje vůdčí roli značky Audi v oboru. Ve srovnání s předchozím modelem změnili designéři proporce, aby vytvořili nový sportovní dojem. Přední převis je kratší, kapota motoru i rozvor náprav jsou výrazně delší.

S celkovou délkou 4,7 m je nové Audi A4 velkou limuzínou. Design zvýrazňuje hmotu a sebevědomou přítomnost na silnici. Vzhled karoserie ilustruje technický pokrok, který byl právě uskutečněn: karoserie je výrazně tužší a bezpečnější než u předchozího modelu, ale přesto díky promyšlené konstrukci podstatně lehčí. S koeficientem aerodynamického odporu cx = 0,27 proniká nové A4 vzduchem snadno i ve vysokých cestovních rychlostech a zavazadlový prostor o objemu       480 l je větší než u většiny přímých konkurentů.

Uvnitř nového Audi A4 je přichystáno prostorné a prosvětlené prostředí, právě takové, jaké byste čekali u mnohem většího modelu. Interiér ztělesňuje tradiční silné stránky Audi: ušlechtilý vzhled, dílenské zpracování bez kompromisů v oblasti kvality a s velkou pozorností věnovanou detailům, stejně jako logickému intuitivnímu ovládání.

K dispozici je navíc celá řada položek výbavy na přání, převzatá z automobilové luxusní třídy a připravená dále zatraktivnit interiér nového modelu. Za všechny jmenujme ovládací systém MMI, všeobecně hodnocený jako nejlepší řešení komplexního ovládání mnoha funkcí, nebo automaticky regulovanou klimatizaci s odděleným ovládáním pro tři zóny. Usazení v sedadle nové A4 je zážitkem typickým pro Audi – člověk se totiž ihned cítí jako doma.

Motory

Nové Audi A4 je na trh uváděno s pěti vylepšenými, výkonnými motory, pokrývajícími výkonové pásmo od 105 kW (143 k) do 195 kW (265 k). Všechny používají přímé vstřikování paliva do válců: technika FSI pracuje ve dvou agregátech a systém common-rail ve třech motorech TDI. Čtyřválcové motory jsou přeplňovaný turbodmychadlem. Klidný chod a působivý rozvoj výkonu jsou zdrojem potěšení z jízdy v té nejčistší formě. Motory přitom mají výrazně nižší spotřebu paliva než odpovídající jednotky v předchozím modelu: spotřeba je nižší v průměru o 13 % u benzinových motorů a o 6 % u naftových motorů TDI. V roce 2008 bude nabídka agregátů dále rozšířena.
 
Dynamičtější než kdy jindy: pohon a podvozek 

V oblasti převodovek nabízí Audi zákazníkům širokou škálu high-tech řešení. Přesné ručně řazené převodovky, automatické převodovky tiptronic nebo převodovky s plynule měnitelným převodem multitronic, přenášejí točivý moment motoru na přední nebo všechna kola pomocí systému quattro® . Ten je v nové limuzíně dynamičtější než dříve - díky rozdělení točivého momentu, které za běžných podmínek posílá 60 % točivého momentu motoru na zadní nápravu.

Řidič zažije nové A4 jako nejsportovnější z limuzín střední třídy, jako automobil, který je agilní, precizně a přitom jednoduše ovladatelný. Diferenciál byl přesunut v rámci řetězce hnacího ústrojí dále dopředu, aby si vyměnil polohu se spojkou nebo hydrodynamickým měničem točivého momentu. Díky tomu mohla být přední náprava posunuta o 154 mm dále vpřed. Nové řešení nyní umožňuje optimální rozložení hmoty automobilu mezi nápravy. Podvozek nového A4 je konstruován zcela nově a díky množství hliníkových prvků na zavěšení kol, řízení, kolech a brzdách je velmi lehký.

Ještě větší zážitek z jízdy dodávají dva nové technické prvky. Prvním z nich je systém individuálního nastavení Audi drive select, s nímž může řidič měnit ovládací charakteristiky a odezvu motoru, automatické převodovky, řízení a adaptivního tlumení podvozku Audi CES tak, aby nastavení odpovídalo jeho aktuálním preferencím.

Druhou novinkou je pak řízení Audi dynamic steering, které mechanickou cestou mění v závislosti na rychlosti jízdy aktuální převod řízení. Na limitu adheze pracuje tento systém ve spolupráci se stabilizačním systémem ESP, kdy jemnými, ale velmi rychlým změnami natočení kol stabilizuje automobil do řidičem požadovaného směru jízdy. Touto cestou kombinuje systém sportovní jízdní zážitky s vysokou mírou aktivní bezpečnosti.

Pokrokové asistenční systémy v novém Audi A4 dělají řízení pohotovější a usnadňují řidiči ovládat automobil v každé situaci. Audi vybavuje novou limuzínu na přání prvky, které dosud byly dodávány jen do mnohem větších luxusních vozů. Nové systémy regulují vzdálenost od automobilu před vozidlem, pomáhají řidiči udržovat vůz ve zvoleném jízdním pruhu nebo změnit bezpečně jízdní pruh a poskytují podporu při parkování.

Technika budoucnosti: multimedia

Audi A4 také ustavuje nové standardy pro vozy střední třídy v jedné z nejvíce fascinujících oblastí techniky budoucnosti - v multimédiích. Nové limuzíny vstupují na trh s informačními nebo zábavními systémy, které by byly pozoruhodné dokonce i v luxusních limuzínách.

Patří k nim široká paleta audiosoustav, televizní tuner, dva navigační systémy, rozhraní pro iPod nebo autotelefon  bluetooth.

 
Nové Audi A4 - Na první pohled

Karoserie
- Délka 4703 mm, šířka 1826 mm, výška 1426 mm, cx = 0,27.
- Objem zavazadlového prostoru 480 l, větší než u hlavních konkurentů.
- Sebevědomý, sportovní styl, nízká hmotnost.
- Mimořádný bezpečnostní koncept s novým nastavením airbagů a omezovačů síly v bezpečnostních pásech.

Interiér
- Velkorysý prostor na všech místech.
- Příkladná ergonomie, volitelně ovladací terminál MMI.

Motory
- Dva výkonné zážehové motory s přímým vstřikováním paliva do válců,  čtyřválcový s přeplňováním a šestiválcový, zdvihový objem 1,8 l a 3,2 l.
- Tři výkonné, přepracované motory TDI se čtyřmi nebo šesti válci a systémem přímého vstřikování common rail s piezovstřikovači.

Převodovky
- Šestistupňové manuální převodovky, multitronic nebo šestistupňový tiptronic.
- Pro 3.2 FSI a 3.0 TDI: stálý pohon všech kol quattro®  s rozdělením točivého momentu v poměru 40:60.

Hnací ústrojí
- Dynamický podvozek, dlouhý rozvor náprav a přední náprava posunutá vpřed pro dosažení dynamické ovladatelnosti a mimořádného chování na silnici.
- Na přání systém individuálního nastavení Audi drive select.
- Na přání řízení s proměnným převodem Audi dynamic steering pro skvělé jízdní zážitky v závislosti na rychlosti.

Výbava
- Velkoryse vybavené vozy se standardní automatickou klimatizací a rádiem.
- Řada prvků běžných až ve velkých luxusních limuzínách nyní dostupné i pro  
   nové A4.

Ceník
Motor výkon převodovka cena bez DPH (Kč) cena včetně DPH (Kč)
1.8 TFSI 118kW/160k 6rychlostní 724 706,- 862 400,-
1.8 TFSI 118kW/160k multitronic 781 849,- 930 400,-
2.0 TDI 105kW/143k 6rychlostní 779 328,- 927 400,-
2.0 TDI 105kW/143k multitronic 836 471,- 995 400,-
2.7 TDI 140kW/190k multitronic 931 092,- 1 108 000,-
3.2 FSI 195kW/265k multitronic 1 023 529,- 1 218 000,-
3.0 TDI quattro 176kW/240k 6rychlostní 1 048 067,- 1 247 200,-

Zdroj: Tisková zpráva Import Volkswagen Group

Vytisknout

Diskuze: Komplexní informace k novému Audi A4

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

LS 600h

VIDEO: Lexus parkuje sám. Co na to Audi?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud