Vyhraněně sportovní a současně mimořádně komfortní, progresivní a současně emotivní – nové A4 přivádí značku Audi do nové dimenze střední třídy. Motory, které mají mimo jiné přímé vstřikování paliva, umožňují dosahovat mimořádných jízdních výkonů se spotřebou paliva,
která je průměrně o 9 procent nižší než u předešlého modelu. Vysoce účinný provoz motorů je stejně jasným důkazem technické vyspělosti výrobce jako dynamicky navržený podvozek nebo mnoho technických řešení, převzatých přímo z velkých luxusních limuzín. Audi A4 vstupuje na trh s cenami začínajícími těsně nad 850 tisíci Kč.
Nový designérský výraz
Nové Audi A4 kombinuje mnoho fascinujících stránek. Jeho design je expresivní, vyzařuje z něj napětí a současně je velmi dynamický. Vysoká přesnost a technicistní charakter tohoto stylu potvrzuje vůdčí roli značky Audi v oboru. Ve srovnání s předchozím modelem změnili designéři proporce, aby vytvořili nový sportovní dojem. Přední převis je kratší, kapota motoru i rozvor náprav jsou výrazně delší.
S celkovou délkou 4,7 m je nové Audi A4 velkou limuzínou. Design zvýrazňuje hmotu a sebevědomou přítomnost na silnici. Vzhled karoserie ilustruje technický pokrok, který byl právě uskutečněn: karoserie je výrazně tužší a bezpečnější než u předchozího modelu, ale přesto díky promyšlené konstrukci podstatně lehčí. S koeficientem aerodynamického odporu cx = 0,27 proniká nové A4 vzduchem snadno i ve vysokých cestovních rychlostech a zavazadlový prostor o objemu 480 l je větší než u většiny přímých konkurentů.
Uvnitř nového Audi A4 je přichystáno prostorné a prosvětlené prostředí, právě takové, jaké byste čekali u mnohem většího modelu. Interiér ztělesňuje tradiční silné stránky Audi: ušlechtilý vzhled, dílenské zpracování bez kompromisů v oblasti kvality a s velkou pozorností věnovanou detailům, stejně jako logickému intuitivnímu ovládání.
K dispozici je navíc celá řada položek výbavy na přání, převzatá z automobilové luxusní třídy a připravená dále zatraktivnit interiér nového modelu. Za všechny jmenujme ovládací systém MMI, všeobecně hodnocený jako nejlepší řešení komplexního ovládání mnoha funkcí, nebo automaticky regulovanou klimatizaci s odděleným ovládáním pro tři zóny. Usazení v sedadle nové A4 je zážitkem typickým pro Audi – člověk se totiž ihned cítí jako doma.
Motory
Nové Audi A4 je na trh uváděno s pěti vylepšenými, výkonnými motory, pokrývajícími výkonové pásmo od 105 kW (143 k) do 195 kW (265 k). Všechny používají přímé vstřikování paliva do válců: technika FSI pracuje ve dvou agregátech a systém common-rail ve třech motorech TDI. Čtyřválcové motory jsou přeplňovaný turbodmychadlem. Klidný chod a působivý rozvoj výkonu jsou zdrojem potěšení z jízdy v té nejčistší formě. Motory přitom mají výrazně nižší spotřebu paliva než odpovídající jednotky v předchozím modelu: spotřeba je nižší v průměru o 13 % u benzinových motorů a o 6 % u naftových motorů TDI. V roce 2008 bude nabídka agregátů dále rozšířena.
V oblasti převodovek nabízí Audi zákazníkům širokou škálu high-tech řešení. Přesné ručně řazené převodovky, automatické převodovky tiptronic nebo převodovky s plynule měnitelným převodem multitronic, přenášejí točivý moment motoru na přední nebo všechna kola pomocí systému quattro® . Ten je v nové limuzíně dynamičtější než dříve - díky rozdělení točivého momentu, které za běžných podmínek posílá 60 % točivého momentu motoru na zadní nápravu.
Řidič zažije nové A4 jako nejsportovnější z limuzín střední třídy, jako automobil, který je agilní, precizně a přitom jednoduše ovladatelný. Diferenciál byl přesunut v rámci řetězce hnacího ústrojí dále dopředu, aby si vyměnil polohu se spojkou nebo hydrodynamickým měničem točivého momentu. Díky tomu mohla být přední náprava posunuta o 154 mm dále vpřed. Nové řešení nyní umožňuje optimální rozložení hmoty automobilu mezi nápravy. Podvozek nového A4 je konstruován zcela nově a díky množství hliníkových prvků na zavěšení kol, řízení, kolech a brzdách je velmi lehký.
Ještě větší zážitek z jízdy dodávají dva nové technické prvky. Prvním z nich je systém individuálního nastavení Audi drive select, s nímž může řidič měnit ovládací charakteristiky a odezvu motoru, automatické převodovky, řízení a adaptivního tlumení podvozku Audi CES tak, aby nastavení odpovídalo jeho aktuálním preferencím.
Druhou novinkou je pak řízení Audi dynamic steering, které mechanickou cestou mění v závislosti na rychlosti jízdy aktuální převod řízení. Na limitu adheze pracuje tento systém ve spolupráci se stabilizačním systémem ESP, kdy jemnými, ale velmi rychlým změnami natočení kol stabilizuje automobil do řidičem požadovaného směru jízdy. Touto cestou kombinuje systém sportovní jízdní zážitky s vysokou mírou aktivní bezpečnosti.
Pokrokové asistenční systémy v novém Audi A4 dělají řízení pohotovější a usnadňují řidiči ovládat automobil v každé situaci. Audi vybavuje novou limuzínu na přání prvky, které dosud byly dodávány jen do mnohem větších luxusních vozů. Nové systémy regulují vzdálenost od automobilu před vozidlem, pomáhají řidiči udržovat vůz ve zvoleném jízdním pruhu nebo změnit bezpečně jízdní pruh a poskytují podporu při parkování.
Technika budoucnosti: multimedia
Audi A4 také ustavuje nové standardy pro vozy střední třídy v jedné z nejvíce fascinujících oblastí techniky budoucnosti - v multimédiích. Nové limuzíny vstupují na trh s informačními nebo zábavními systémy, které by byly pozoruhodné dokonce i v luxusních limuzínách.
Patří k nim široká paleta audiosoustav, televizní tuner, dva navigační systémy, rozhraní pro iPod nebo autotelefon bluetooth.
Nové Audi A4 - Na první pohled
Karoserie - Délka 4703 mm, šířka 1826 mm, výška 1426 mm, cx = 0,27. - Objem zavazadlového prostoru 480 l, větší než u hlavních konkurentů. - Sebevědomý, sportovní styl, nízká hmotnost.
Interiér - Velkorysý prostor na všech místech. - Příkladná ergonomie, volitelně ovladací terminál MMI.
Motory - Dva výkonné zážehové motory s přímým vstřikováním paliva do válců, čtyřválcový s přeplňováním a šestiválcový, zdvihový objem 1,8 l a 3,2 l. - Tři výkonné, přepracované motory TDI se čtyřmi nebo šesti válci a systémem přímého vstřikování common rail s piezovstřikovači.
Převodovky - Šestistupňové manuální převodovky, multitronic nebo šestistupňový tiptronic. - Pro 3.2 FSI a 3.0 TDI: stálý pohon všech kol quattro® s rozdělením točivého momentu v poměru 40:60.
Hnací ústrojí - Dynamický podvozek, dlouhý rozvor náprav a přední náprava posunutá vpřed pro dosažení dynamické ovladatelnosti a mimořádného chování na silnici. - Na přání systém individuálního nastavení Audi drive select. - Na přání řízení s proměnným převodem Audi dynamic steering pro skvělé jízdní zážitky v závislosti na rychlosti.
Výbava - Velkoryse vybavené vozy se standardní automatickou klimatizací a rádiem. - Řada prvků běžných až ve velkých luxusních limuzínách nyní dostupné i pro nové A4.
Zdroj: Tisková zpráva Import Volkswagen Group
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.