Hlavní výrobní závod automobilky SEAT vyrobil v pátek 30. 11. 2007 šestimiliontý automobil. Od roku 1993, kdy byla moderní automobilka oficiálně otevřena, neustále roste kvalita výroby, ale také kapacita a šíře vyráběného sortimentu.
Zpočátku to byly jen dva modely - Ibiza a Cordoba - ale dnes SEAT ve svém hlavním závodě vyrábí sedm modelů, které vyžívají tři koncernové platformy. To je v rámci koncernu Volkswagen novátorské řešení, svědčící o flexibilitě automobilky. Místo původních 1500 plánovaných vozů může SEAT v Martorellu vyrábět až 2000 vozů denně.
Vicepresident SEATu pro výrobu, Wolfram Thomas, při ceremonii blahopřál zaměstnancům k tomuto jubileu. Thomas současně vyjádřil odhodlání „k práci na konsolidaci martorellského závodu, jako perspektivní automobilky v oblasti technologie výroby, produktivity procesů a ochrany životního prostředí“.
Technologické a výrobní inovace proměnily závod v pozoruhodnou atrakci jak pro odborníky z odvětví automobilového průmyslu, tak pro laiky. Automobilku ročně navštíví více než 10 000 zájemců o exkurzi.
V současné době vyrábí závod v Martorellu všechny modely značky SEAT mimo Alhambry, která vzniká ve výrobním závodě Volkswagenu v portugalské Pamele. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.