Hlavní výrobní závod automobilky SEAT vyrobil v pátek 30. 11. 2007 šestimiliontý automobil. Od roku 1993, kdy byla moderní automobilka oficiálně otevřena, neustále roste kvalita výroby, ale také kapacita a šíře vyráběného sortimentu.
Zpočátku to byly jen dva modely - Ibiza a Cordoba - ale dnes SEAT ve svém hlavním závodě vyrábí sedm modelů, které vyžívají tři koncernové platformy. To je v rámci koncernu Volkswagen novátorské řešení, svědčící o flexibilitě automobilky. Místo původních 1500 plánovaných vozů může SEAT v Martorellu vyrábět až 2000 vozů denně.
Vicepresident SEATu pro výrobu, Wolfram Thomas, při ceremonii blahopřál zaměstnancům k tomuto jubileu. Thomas současně vyjádřil odhodlání „k práci na konsolidaci martorellského závodu, jako perspektivní automobilky v oblasti technologie výroby, produktivity procesů a ochrany životního prostředí“.
Technologické a výrobní inovace proměnily závod v pozoruhodnou atrakci jak pro odborníky z odvětví automobilového průmyslu, tak pro laiky. Automobilku ročně navštíví více než 10 000 zájemců o exkurzi.
V současné době vyrábí závod v Martorellu všechny modely značky SEAT mimo Alhambry, která vzniká ve výrobním závodě Volkswagenu v portugalské Pamele. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.