Konec spekulacím - Opel poprvé oficiálně zveřejňuje jméno připravovaného modelu střední třídy: Insignia! Nová modelová řada Insignia, která se ve světové premiéře představí na autosalonu v Londýně v červenci 2008, představuje radikální posun designu i technologií v rámci celé své třídy.
Nové modely Insignia se budou vyrábět v mateřském závodě Opel v německém Rüsselsheimu, což je jeden z nejmodernějších automobilových provozů světa.
„Dynamika a vysoké výkony patří k základním atributům značky Opel,“ říká Alain Visser, marketingový ředitel General Motors Europe. „Nový model Insignia odráží tuto hodnotovou filozofii značky svými sofistikovanými technologiemi, vyspělými systémy pohonu, vysokou mírou aktivní bezpečnosti a uživatelsky přátelským rozhraním mezi řidičem a jeho vozem. Úroveň komfortu modelu Insignia a jeho ohleduplnost k životnému prostředí je vzorem i pro většinu výrazně dražších konkurentů. S modelem Insignia Opel pokračuje v trendu rychlého zpřístupňování pokrokových technologií stále početnějšímu okruhu zákazníku.“
Tradice modelů Opel střední třídy sahá až do 70. let minulého století, kdy se představil model Opel Ascona, kterých se postupně ve třech generačních podobách prodalo na 4,4 milionů exemplářů. Následníkem Ascony se stala v roce 1988 Vectra, kterých se ve třech generacích dosud prodalo více než 5,5 milionů kusů. Zdroj: Tisková zpráva GM Southeast Europe
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.