Konec spekulacím - Opel poprvé oficiálně zveřejňuje jméno připravovaného modelu střední třídy: Insignia! Nová modelová řada Insignia, která se ve světové premiéře představí na autosalonu v Londýně v červenci 2008, představuje radikální posun designu i technologií v rámci celé své třídy.
Nové modely Insignia se budou vyrábět v mateřském závodě Opel v německém Rüsselsheimu, což je jeden z nejmodernějších automobilových provozů světa.
„Dynamika a vysoké výkony patří k základním atributům značky Opel,“ říká Alain Visser, marketingový ředitel General Motors Europe. „Nový model Insignia odráží tuto hodnotovou filozofii značky svými sofistikovanými technologiemi, vyspělými systémy pohonu, vysokou mírou aktivní bezpečnosti a uživatelsky přátelským rozhraním mezi řidičem a jeho vozem. Úroveň komfortu modelu Insignia a jeho ohleduplnost k životnému prostředí je vzorem i pro většinu výrazně dražších konkurentů. S modelem Insignia Opel pokračuje v trendu rychlého zpřístupňování pokrokových technologií stále početnějšímu okruhu zákazníku.“
Tradice modelů Opel střední třídy sahá až do 70. let minulého století, kdy se představil model Opel Ascona, kterých se postupně ve třech generačních podobách prodalo na 4,4 milionů exemplářů. Následníkem Ascony se stala v roce 1988 Vectra, kterých se ve třech generacích dosud prodalo více než 5,5 milionů kusů. Zdroj: Tisková zpráva GM Southeast Europe
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.