Montáž vozů Škoda zahájila ve středu 28. listopadu společnost Škoda Auto v ruské Kaluze. Tento závod by měl postupně přejít na kompletní výrobu vozů. Bude se výrazně podílet na zahraniční produkci největšího českého výrobce automobilů.
Celková kapacita závodu v ruské Kaluze je 150 tisíc automobilů ročně. Čtyřicet procent této produkce bude tvořit společnost Škoda Auto. Montážní hala zaměstná na 3000 lidí.
"Rusko již dnes patři mezi strategické trhy Škoda Auto a jeho význam v nejbližší budoucnosti ještě poroste," uvedl Jan Hurt, ředitel Škoda Auto Rus.
Škoda Auto se na investicích do výstavby nového závodu v Rusku podílí se společností Volkswagen AG. Po roční výstavbě je zde zahájena montáž částečně rozložených vozů. Jedná se o modely Škoda Octavia Tour, Škoda Octavia a Škoda Fabia nové generace.
Na začátek roku 2009 plánuje Škoda Auto zahájení kompletní výroby vozů. Vyrábět v Rusku se plánují modely Škoda Octavia a Škoda Fabia II.
"Otevření našeho prvního výrobního závodu v Rusku je významným krokem v expanzi společnosti Škoda Auto na východní trhy. Ty zažívají dynamický růst a my do nich vkládáme obrovské naděje na pozitivní budoucnost společnosti Škoda Auto," uvedl předseda představenstva Škoda Auto Reinhard Jung.
Volba místa pro koncernový závod v Rusku byl ovlivněn především faktem, že největší odbyt rostoucího ruského trhu tvoří samotná Moskva, vzdálená necelých 200 km od Kalugy. Důležitým činitelem je dopravní obslužnost, Kaluga je s Moskvou spojena železnicí i dálnicí. V Kaluze navíc sídlí technická univerzita, která do budoucna pomůže navýšit řady odborné pracovní síly.
Od začátku roku do října 2007 prodala společnost Škoda Auto na území Ruské federace celkem 27 100 vozů. Proti stejnému období roku 2006 tak vzrostl odbyt vozů značky Škoda dodaných ruským zákazníkům o 82,7 % z počtu 14 835. Nejprodávanějším vozem značky Škoda je zde Octavia Tour s motory 1,4/55kW a 1,6/75kW. Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.