Montáž vozů Škoda zahájila ve středu 28. listopadu společnost Škoda Auto v ruské Kaluze. Tento závod by měl postupně přejít na kompletní výrobu vozů. Bude se výrazně podílet na zahraniční produkci největšího českého výrobce automobilů.
Celková kapacita závodu v ruské Kaluze je 150 tisíc automobilů ročně. Čtyřicet procent této produkce bude tvořit společnost Škoda Auto. Montážní hala zaměstná na 3000 lidí.
"Rusko již dnes patři mezi strategické trhy Škoda Auto a jeho význam v nejbližší budoucnosti ještě poroste," uvedl Jan Hurt, ředitel Škoda Auto Rus.
Škoda Auto se na investicích do výstavby nového závodu v Rusku podílí se společností Volkswagen AG. Po roční výstavbě je zde zahájena montáž částečně rozložených vozů. Jedná se o modely Škoda Octavia Tour, Škoda Octavia a Škoda Fabia nové generace.
Na začátek roku 2009 plánuje Škoda Auto zahájení kompletní výroby vozů. Vyrábět v Rusku se plánují modely Škoda Octavia a Škoda Fabia II.
"Otevření našeho prvního výrobního závodu v Rusku je významným krokem v expanzi společnosti Škoda Auto na východní trhy. Ty zažívají dynamický růst a my do nich vkládáme obrovské naděje na pozitivní budoucnost společnosti Škoda Auto," uvedl předseda představenstva Škoda Auto Reinhard Jung.
Volba místa pro koncernový závod v Rusku byl ovlivněn především faktem, že největší odbyt rostoucího ruského trhu tvoří samotná Moskva, vzdálená necelých 200 km od Kalugy. Důležitým činitelem je dopravní obslužnost, Kaluga je s Moskvou spojena železnicí i dálnicí. V Kaluze navíc sídlí technická univerzita, která do budoucna pomůže navýšit řady odborné pracovní síly.
Od začátku roku do října 2007 prodala společnost Škoda Auto na území Ruské federace celkem 27 100 vozů. Proti stejnému období roku 2006 tak vzrostl odbyt vozů značky Škoda dodaných ruským zákazníkům o 82,7 % z počtu 14 835. Nejprodávanějším vozem značky Škoda je zde Octavia Tour s motory 1,4/55kW a 1,6/75kW. Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?