Hyundai představuje studii Genesis Coupe

Genesis
Genesis, foto: Hyundai
Jan Fiala 28. listopadu 2007 11:55
Sdílej:

Hyundai představil svou dlouho očekávanou studii Genesis Coupe během tiskové konference při příležitosti mezinárodního autosalónu v Los Angeles. Studie předznamenává představení nejnovějšího sportovního kupé s pohonem zadních kol 2 + 2, která se dostane do nabídky firmy Hyundai na jaře 2009.

Po představení studie  Genesis sedan znamená  studie  Genesis Coupe druhý krok firmy Hyundai v rozšíření své atraktivní nabídky .

Až bude sportovní kupé představeno na trhu, měl by to být nejdostupnější vůz s motorem silnějším než 300 koní na trhu a také nedynamičtější vůz představený firmou Hyundai. “Studie Genesis Coupe je nejvíce vzrušující a nejemocionálnější Hyundai,“ řekl John Krafcik, viceprezident firmy Hyundai Motor America zodpovědný za vývoj produktů a strategické plánování. “Když se dostane na trh na počátku roku 2009, naším záměrem bude dodat zážitek z jízdy srovnatelný s vozy jako je Infiniti G37 za ceny blízké vozu Mitsubishi Eclipse.” Návrh vozu

“Úkolem pro studii Genesis Coupe bylo vytvořit  výkonné auto s designem, který by zaujal  největší automobilové příznivce,“ řekl Joel Piaskowski, hlavní designér v Hyundai Design Center  v kalifornském Irvinu.   Designéři použili ve studii Genesis Coupe Day Light Opening (DLO je výraz pro postranní skla) ze studie HCD9 Talus .
  Karoserie studie HCD-8 sport tourer ovlivnila směr celkového designu studie  Genesis Coupe. Výrazné křivky, povrchové detaily a postranní linky ve tvaru písmene Z jsou inspirovány stejnou myšlenkou, která vedla ruku designérů dvou předešlých studií: HCD9 Talus a HCD8 sports tourer.  Zvlněná postranní linka vozu vypůjčená ze studie Talus dodává skrytou krásu a zároveň zvyšuje výhled jak pro řidiče, tak pro pasažéry na zadním sedadle.  Tvary karoserie studie HCD8 sports tourer ovlivnily celkový design a poskytly také směr pro návrh předních i zadních světel vozu. Vzhled studie Genesis Coupe byl částečně inspirován závodními vozy z okruhu Le Mans.

Stupačky studie jsou navrženy nízko u země a strany vozu se tak zdají extrémně široké zatímco postranní skla se zdají extrémně úzká a umožňují tak kolům zapadnout do vyboulených blatníků. Návrháři zvolili co největší vzdálenost mezi kabinou a blatníky, aby dokončili agresivní sportovní vzhled vozu. Tři velké odlučovače tepla zabudované v kapotě jsou navrženy tak, že dokáží ochladit jakkoli silný motor. Až se studie stane realitou, tři velké otvory v předním ochranném panelu pomohou lepšímu dýchání motoru.

Špičky duálních výfuků, které jsou integrovány do zadního ochranného panelu, opakují téma předních chladících otvorů a jsou obklopeny rozptylovačem vzduchu vyrobeným z karbonových vláken. Klenutá linka střechy a zašpičatělá kabina vyzdvihují vnější profil vozu a zdůrazňují jeho široké boky. Studie Genesis Coupe je vybavena dvacetipalcovými hliníkovými koly s hlubokými talíři, předními pneumatikami Hankook 255/35 ZR a zadními pneumatikami 275/35 ZR.

Technické údaje studie Genesis Coupe - Konfigurace: Sportovní kupé s pohonem zadních kol, motor umístěn vepředu

- Rozvor kol: 2820 mm - Celková délka: 4666 mm - Celková šířka : 1902 mm - Celková výška: 1386 mm - Kola: 20-ti palcová, pětipaprsková - Pneumatiky: Hankook 255/35 ZR přední a 275/35 ZR zadní

Předvýrobní detaily vozu - Typ motoru: V6 - Předpokládaný počet koňských sil: více než 300

- Předpokládaný točivý moment: více než 338 Nm - Objem: 3,8 litru - Materiál bloku motoru: hliník litý pod vysokým tlakem - Materiál hlavy válců: hliník - Ventilový rozvod: Dual Over Head Cam (DOHC) - Časování ventilů: průběhové variabilní časování
- Předpokládané zrychlení z 0 na 60 mil za hodinu (přibližně 97 km/h): pod šest vteřin - Převodovka: manuální šestirychlostní - Přední brzdy: Brembo, kotouč 340 mm,  dvoupístové třmeny - Zadní brzdy: Brembo, kotouč 330 mm,  dvoupístové třmeny
- Diferenciál s omezeným prokluzem

Společnost Hyundai Motor Co., založená v roce 1967, se postupně rozrostla ve skupinu Hyundai-Kia Automotive Group, která byla v roce 2006 šestým největším výrobcem automobilů na světě a skládá se z více než dvou desítek dceřiných a přidružených společností činných v automobilovém průmyslu. Společnost Hyundai Motor zaměstnává celosvětově přes 68 000 lidí a v roce 2006 vykázala nekonsolidované tržby ve výši 29,4 miliardy amerických dolarů (konsolidované tržby dosáhly 68,4 miliardy amerických dolarů). Vozidla Hyundai jsou v prodeji ve 193 zemích prostřednictvím 5 000 obchodních zastoupení a showroomů. Další informace o společnosti Hyundai Motor Co. a jejích produktech lze získat na Internetu na adrese http://www.hyundai-motor.com.

Zdroj: Tisková zpráva HYUNDAI Motor CZ s.r.o.

Témata:
Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.