Hyundai představil svou dlouho očekávanou studii Genesis Coupe během tiskové konference při příležitosti mezinárodního autosalónu v Los Angeles. Studie předznamenává představení nejnovějšího sportovního kupé s pohonem zadních kol 2 + 2, která se dostane do nabídky firmy Hyundai na jaře 2009.
Po představení studie Genesis sedan znamená studie Genesis Coupe druhý krok firmy Hyundai v rozšíření své atraktivní nabídky .
Až bude sportovní kupé představeno na trhu, měl by to být nejdostupnější vůz s motorem silnějším než 300 koní na trhu a také nedynamičtější vůz představený firmou Hyundai. “Studie Genesis Coupe je nejvíce vzrušující a nejemocionálnější Hyundai,“ řekl John Krafcik, viceprezident firmy Hyundai Motor America zodpovědný za vývoj produktů a strategické plánování. “Když se dostane na trh na počátku roku 2009, naším záměrem bude dodat zážitek z jízdy srovnatelný s vozy jako je Infiniti G37 za ceny blízké vozu Mitsubishi Eclipse.” Návrh vozu “Úkolem pro studii Genesis Coupe bylo vytvořit výkonné auto s designem, který by zaujal největší automobilové příznivce,“ řekl Joel Piaskowski, hlavní designér v Hyundai Design Center v kalifornském Irvinu. Designéři použili ve studii Genesis Coupe Day Light Opening (DLO je výraz pro postranní skla) ze studie HCD9 Talus . Karoserie studie HCD-8 sport tourer ovlivnila směr celkového designu studie Genesis Coupe. Výrazné křivky, povrchové detaily a postranní linky ve tvaru písmene Z jsou inspirovány stejnou myšlenkou, která vedla ruku designérů dvou předešlých studií: HCD9 Talus a HCD8 sports tourer. Zvlněná postranní linka vozu vypůjčená ze studie Talus dodává skrytou krásu a zároveň zvyšuje výhled jak pro řidiče, tak pro pasažéry na zadním sedadle. Tvary karoserie studie HCD8 sports tourer ovlivnily celkový design a poskytly také směr pro návrh předních i zadních světel vozu. Vzhled studie Genesis Coupe byl částečně inspirován závodními vozy z okruhu Le Mans.
Stupačky studie jsou navrženy nízko u země a strany vozu se tak zdají extrémně široké zatímco postranní skla se zdají extrémně úzká a umožňují tak kolům zapadnout do vyboulených blatníků. Návrháři zvolili co největší vzdálenost mezi kabinou a blatníky, aby dokončili agresivní sportovní vzhled vozu. Tři velké odlučovače tepla zabudované v kapotě jsou navrženy tak, že dokáží ochladit jakkoli silný motor. Až se studie stane realitou, tři velké otvory v předním ochranném panelu pomohou lepšímu dýchání motoru. Špičky duálních výfuků, které jsou integrovány do zadního ochranného panelu, opakují téma předních chladících otvorů a jsou obklopeny rozptylovačem vzduchu vyrobeným z karbonových vláken. Klenutá linka střechy a zašpičatělá kabina vyzdvihují vnější profil vozu a zdůrazňují jeho široké boky. Studie Genesis Coupe je vybavena dvacetipalcovými hliníkovými koly s hlubokými talíři, předními pneumatikami Hankook 255/35 ZR a zadními pneumatikami 275/35 ZR.
Technické údaje studie Genesis Coupe - Konfigurace: Sportovní kupé s pohonem zadních kol, motor umístěn vepředu - Rozvor kol: 2820 mm - Celková délka: 4666 mm - Celková šířka : 1902 mm - Celková výška: 1386 mm - Kola: 20-ti palcová, pětipaprsková - Pneumatiky: Hankook 255/35 ZR přední a 275/35 ZR zadní
Předvýrobní detaily vozu - Typ motoru: V6 - Předpokládaný počet koňských sil: více než 300 - Předpokládaný točivý moment: více než 338 Nm - Objem: 3,8 litru - Materiál bloku motoru: hliník litý pod vysokým tlakem - Materiál hlavy válců: hliník - Ventilový rozvod: Dual Over Head Cam (DOHC) - Časování ventilů: průběhové variabilní časování - Předpokládané zrychlení z 0 na 60 mil za hodinu (přibližně 97 km/h): pod šest vteřin - Převodovka: manuální šestirychlostní - Přední brzdy: Brembo, kotouč 340 mm, dvoupístové třmeny - Zadní brzdy: Brembo, kotouč 330 mm, dvoupístové třmeny - Diferenciál s omezeným prokluzem
Společnost Hyundai Motor Co., založená v roce 1967, se postupně rozrostla ve skupinu Hyundai-Kia Automotive Group, která byla v roce 2006 šestým největším výrobcem automobilů na světě a skládá se z více než dvou desítek dceřiných a přidružených společností činných v automobilovém průmyslu. Společnost Hyundai Motor zaměstnává celosvětově přes 68 000 lidí a v roce 2006 vykázala nekonsolidované tržby ve výši 29,4 miliardy amerických dolarů (konsolidované tržby dosáhly 68,4 miliardy amerických dolarů). Vozidla Hyundai jsou v prodeji ve 193 zemích prostřednictvím 5 000 obchodních zastoupení a showroomů. Další informace o společnosti Hyundai Motor Co. a jejích produktech lze získat na Internetu na adrese http://www.hyundai-motor.com.
Zdroj: Tisková zpráva HYUNDAI Motor CZ s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.