Hyundai představil svou dlouho očekávanou studii Genesis Coupe během tiskové konference při příležitosti mezinárodního autosalónu v Los Angeles. Studie předznamenává představení nejnovějšího sportovního kupé s pohonem zadních kol 2 + 2, která se dostane do nabídky firmy Hyundai na jaře 2009.
Po představení studie Genesis sedan znamená studie Genesis Coupe druhý krok firmy Hyundai v rozšíření své atraktivní nabídky .
Až bude sportovní kupé představeno na trhu, měl by to být nejdostupnější vůz s motorem silnějším než 300 koní na trhu a také nedynamičtější vůz představený firmou Hyundai. “Studie Genesis Coupe je nejvíce vzrušující a nejemocionálnější Hyundai,“ řekl John Krafcik, viceprezident firmy Hyundai Motor America zodpovědný za vývoj produktů a strategické plánování. “Když se dostane na trh na počátku roku 2009, naším záměrem bude dodat zážitek z jízdy srovnatelný s vozy jako je Infiniti G37 za ceny blízké vozu Mitsubishi Eclipse.” Návrh vozu “Úkolem pro studii Genesis Coupe bylo vytvořit výkonné auto s designem, který by zaujal největší automobilové příznivce,“ řekl Joel Piaskowski, hlavní designér v Hyundai Design Center v kalifornském Irvinu. Designéři použili ve studii Genesis Coupe Day Light Opening (DLO je výraz pro postranní skla) ze studie HCD9 Talus . Karoserie studie HCD-8 sport tourer ovlivnila směr celkového designu studie Genesis Coupe. Výrazné křivky, povrchové detaily a postranní linky ve tvaru písmene Z jsou inspirovány stejnou myšlenkou, která vedla ruku designérů dvou předešlých studií: HCD9 Talus a HCD8 sports tourer. Zvlněná postranní linka vozu vypůjčená ze studie Talus dodává skrytou krásu a zároveň zvyšuje výhled jak pro řidiče, tak pro pasažéry na zadním sedadle. Tvary karoserie studie HCD8 sports tourer ovlivnily celkový design a poskytly také směr pro návrh předních i zadních světel vozu. Vzhled studie Genesis Coupe byl částečně inspirován závodními vozy z okruhu Le Mans.
Stupačky studie jsou navrženy nízko u země a strany vozu se tak zdají extrémně široké zatímco postranní skla se zdají extrémně úzká a umožňují tak kolům zapadnout do vyboulených blatníků. Návrháři zvolili co největší vzdálenost mezi kabinou a blatníky, aby dokončili agresivní sportovní vzhled vozu. Tři velké odlučovače tepla zabudované v kapotě jsou navrženy tak, že dokáží ochladit jakkoli silný motor. Až se studie stane realitou, tři velké otvory v předním ochranném panelu pomohou lepšímu dýchání motoru. Špičky duálních výfuků, které jsou integrovány do zadního ochranného panelu, opakují téma předních chladících otvorů a jsou obklopeny rozptylovačem vzduchu vyrobeným z karbonových vláken. Klenutá linka střechy a zašpičatělá kabina vyzdvihují vnější profil vozu a zdůrazňují jeho široké boky. Studie Genesis Coupe je vybavena dvacetipalcovými hliníkovými koly s hlubokými talíři, předními pneumatikami Hankook 255/35 ZR a zadními pneumatikami 275/35 ZR.
Technické údaje studie Genesis Coupe - Konfigurace: Sportovní kupé s pohonem zadních kol, motor umístěn vepředu - Rozvor kol: 2820 mm - Celková délka: 4666 mm - Celková šířka : 1902 mm - Celková výška: 1386 mm - Kola: 20-ti palcová, pětipaprsková - Pneumatiky: Hankook 255/35 ZR přední a 275/35 ZR zadní
Předvýrobní detaily vozu - Typ motoru: V6 - Předpokládaný počet koňských sil: více než 300 - Předpokládaný točivý moment: více než 338 Nm - Objem: 3,8 litru - Materiál bloku motoru: hliník litý pod vysokým tlakem - Materiál hlavy válců: hliník - Ventilový rozvod: Dual Over Head Cam (DOHC) - Časování ventilů: průběhové variabilní časování - Předpokládané zrychlení z 0 na 60 mil za hodinu (přibližně 97 km/h): pod šest vteřin - Převodovka: manuální šestirychlostní - Přední brzdy: Brembo, kotouč 340 mm, dvoupístové třmeny - Zadní brzdy: Brembo, kotouč 330 mm, dvoupístové třmeny - Diferenciál s omezeným prokluzem
Společnost Hyundai Motor Co., založená v roce 1967, se postupně rozrostla ve skupinu Hyundai-Kia Automotive Group, která byla v roce 2006 šestým největším výrobcem automobilů na světě a skládá se z více než dvou desítek dceřiných a přidružených společností činných v automobilovém průmyslu. Společnost Hyundai Motor zaměstnává celosvětově přes 68 000 lidí a v roce 2006 vykázala nekonsolidované tržby ve výši 29,4 miliardy amerických dolarů (konsolidované tržby dosáhly 68,4 miliardy amerických dolarů). Vozidla Hyundai jsou v prodeji ve 193 zemích prostřednictvím 5 000 obchodních zastoupení a showroomů. Další informace o společnosti Hyundai Motor Co. a jejích produktech lze získat na Internetu na adrese http://www.hyundai-motor.com.
Zdroj: Tisková zpráva HYUNDAI Motor CZ s.r.o.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.