Hyundai představil svou dlouho očekávanou studii Genesis Coupe během tiskové konference při příležitosti mezinárodního autosalónu v Los Angeles. Studie předznamenává představení nejnovějšího sportovního kupé s pohonem zadních kol 2 + 2, která se dostane do nabídky firmy Hyundai na jaře 2009.
Po představení studie Genesis sedan znamená studie Genesis Coupe druhý krok firmy Hyundai v rozšíření své atraktivní nabídky .
Až bude sportovní kupé představeno na trhu, měl by to být nejdostupnější vůz s motorem silnějším než 300 koní na trhu a také nedynamičtější vůz představený firmou Hyundai. “Studie Genesis Coupe je nejvíce vzrušující a nejemocionálnější Hyundai,“ řekl John Krafcik, viceprezident firmy Hyundai Motor America zodpovědný za vývoj produktů a strategické plánování. “Když se dostane na trh na počátku roku 2009, naším záměrem bude dodat zážitek z jízdy srovnatelný s vozy jako je Infiniti G37 za ceny blízké vozu Mitsubishi Eclipse.” Návrh vozu “Úkolem pro studii Genesis Coupe bylo vytvořit výkonné auto s designem, který by zaujal největší automobilové příznivce,“ řekl Joel Piaskowski, hlavní designér v Hyundai Design Center v kalifornském Irvinu. Designéři použili ve studii Genesis Coupe Day Light Opening (DLO je výraz pro postranní skla) ze studie HCD9 Talus . Karoserie studie HCD-8 sport tourer ovlivnila směr celkového designu studie Genesis Coupe. Výrazné křivky, povrchové detaily a postranní linky ve tvaru písmene Z jsou inspirovány stejnou myšlenkou, která vedla ruku designérů dvou předešlých studií: HCD9 Talus a HCD8 sports tourer. Zvlněná postranní linka vozu vypůjčená ze studie Talus dodává skrytou krásu a zároveň zvyšuje výhled jak pro řidiče, tak pro pasažéry na zadním sedadle. Tvary karoserie studie HCD8 sports tourer ovlivnily celkový design a poskytly také směr pro návrh předních i zadních světel vozu. Vzhled studie Genesis Coupe byl částečně inspirován závodními vozy z okruhu Le Mans.
Stupačky studie jsou navrženy nízko u země a strany vozu se tak zdají extrémně široké zatímco postranní skla se zdají extrémně úzká a umožňují tak kolům zapadnout do vyboulených blatníků. Návrháři zvolili co největší vzdálenost mezi kabinou a blatníky, aby dokončili agresivní sportovní vzhled vozu. Tři velké odlučovače tepla zabudované v kapotě jsou navrženy tak, že dokáží ochladit jakkoli silný motor. Až se studie stane realitou, tři velké otvory v předním ochranném panelu pomohou lepšímu dýchání motoru. Špičky duálních výfuků, které jsou integrovány do zadního ochranného panelu, opakují téma předních chladících otvorů a jsou obklopeny rozptylovačem vzduchu vyrobeným z karbonových vláken. Klenutá linka střechy a zašpičatělá kabina vyzdvihují vnější profil vozu a zdůrazňují jeho široké boky. Studie Genesis Coupe je vybavena dvacetipalcovými hliníkovými koly s hlubokými talíři, předními pneumatikami Hankook 255/35 ZR a zadními pneumatikami 275/35 ZR.
Technické údaje studie Genesis Coupe - Konfigurace: Sportovní kupé s pohonem zadních kol, motor umístěn vepředu - Rozvor kol: 2820 mm - Celková délka: 4666 mm - Celková šířka : 1902 mm - Celková výška: 1386 mm - Kola: 20-ti palcová, pětipaprsková - Pneumatiky: Hankook 255/35 ZR přední a 275/35 ZR zadní
Předvýrobní detaily vozu - Typ motoru: V6 - Předpokládaný počet koňských sil: více než 300 - Předpokládaný točivý moment: více než 338 Nm - Objem: 3,8 litru - Materiál bloku motoru: hliník litý pod vysokým tlakem - Materiál hlavy válců: hliník - Ventilový rozvod: Dual Over Head Cam (DOHC) - Časování ventilů: průběhové variabilní časování - Předpokládané zrychlení z 0 na 60 mil za hodinu (přibližně 97 km/h): pod šest vteřin - Převodovka: manuální šestirychlostní - Přední brzdy: Brembo, kotouč 340 mm, dvoupístové třmeny - Zadní brzdy: Brembo, kotouč 330 mm, dvoupístové třmeny - Diferenciál s omezeným prokluzem
Společnost Hyundai Motor Co., založená v roce 1967, se postupně rozrostla ve skupinu Hyundai-Kia Automotive Group, která byla v roce 2006 šestým největším výrobcem automobilů na světě a skládá se z více než dvou desítek dceřiných a přidružených společností činných v automobilovém průmyslu. Společnost Hyundai Motor zaměstnává celosvětově přes 68 000 lidí a v roce 2006 vykázala nekonsolidované tržby ve výši 29,4 miliardy amerických dolarů (konsolidované tržby dosáhly 68,4 miliardy amerických dolarů). Vozidla Hyundai jsou v prodeji ve 193 zemích prostřednictvím 5 000 obchodních zastoupení a showroomů. Další informace o společnosti Hyundai Motor Co. a jejích produktech lze získat na Internetu na adrese http://www.hyundai-motor.com.
Zdroj: Tisková zpráva HYUNDAI Motor CZ s.r.o.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?